Newsy

Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

2025-04-29  |  06:16

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.

Trend „no-buy 2025”,  który polega na świadomej rezygnacji z zakupów i czerpaniu radości z tego, co się posiada, szturmem podbija media społecznościowe. Julia Kamińska mocno kibicuje tym, którzy wytrwają w postanowieniu, i sama również podejmuje rękawicę.

– Założyłam sobie, że nie będę kupować ubrań, bo zdecydowanie mam ich wystarczającą ilość. Z sukcesem sprzedaję też swoje ubrania na popularnej platformie albo oddaję koleżankom i bardzo lubię to uczucie, że pozbywam się niepotrzebnych rzeczy i dzięki temu mam w domu więcej przestrzeni. Mam malutkie mieszkanie i odczuwałam to, że lubiłam gromadzić rzeczy, natomiast przeczytałam sobie trochę informacji o trendzie #nobuy i bardzo mi się ta inicjatywa podoba. Wykorzystujmy to, co mamy – mówi agencji Newseria Lifestyle Julia Kamińska.

Aktorka przyznaje, że show-biznes, w którym funkcjonuje, rządzi się swoimi prawami. Na czerwonym dywanie trzeba się odpowiednio zaprezentować i nie wszystkich celebrytów można przekonać do tego, by na ściance pojawili się dwa razy w tej samej stylizacji. Ona sama jednak nie podąża za trendami i nie gromadzi w swojej garderobie kreacji tylko na jedną okazję.

– Na co dzień pracuję ze stylistką Agnieszką Wawoczny i staramy się jak najwięcej czerpać z mojej szafy, z jej szafy, z rzeczy z drugiej ręki albo często też pożyczamy ubrania od projektantów. A jeżeli bardzo mi się podobają, to je faktycznie kupuję, ale już od dawna to się nie wydarzyło. Staramy się podchodzić do tego w sposób jak najbardziej racjonalny – mówi.

Julia Kamińska lubi też odświeżać swoją garderobę i jest zwolenniczką dawania niepotrzebnym ubraniom „drugiego życia”. Jak zauważa, często w naszych szafach zalegają rzeczy zupełnie nowe, z metkami. Zamiast więc dokładać do nich kolejne, warto zapytać wśród znajomych, czy nie są w ich guście.

– Jestem wielką fanką takich akcji typu wymianki, kiedy spotykają się znajome i po prostu wymieniają się ubraniami. W ten sposób nie kupujemy, ale nadal dajemy sobie tę radość, ten wystrzał endorfin wynikający z posiadania jakiejś nowej rzeczy, możliwości stworzenia nowej stylizacji. Bardzo mi się to podoba – mówi aktorka.

Od nowego roku niepotrzebnych ubrań i butów nie można już wyrzucać do odpadów zmieszanych. Na mocy dyrektywy unijnej zużyte tekstylia powinny trafiać do osobnych pojemników w punktach selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Aktorka bardzo chwali ten pomysł.

– Myślę, że to jest sensowne rozwiązanie, bo jest wtedy większa szansa, że te ubrania faktycznie zostaną ponownie wykorzystane. Ostatnio ja też wrzuciłam do specjalnego kontenera kilka ubrań, które nadal są dobrej jakości, natomiast nikt z moich znajomych ich nie chce – dodaje Julia Kamińska.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.

Prawo

Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.