Newsy

Kinga Sawczuk: Wykorzystuję swoje zasięgi internetowe nie tylko, by coś reklamować. Chcę też promować postawy proekologiczne

2021-04-30  |  06:21

Influencerka od roku angażuje się w działania proekologiczne, bo jak podkreśla, swoją popularność w sieci zdecydowała się wykorzystać między innymi na szerzenie wiedzy na temat sposobów ochrony środowiska. Los naszej planety nie jest jej obojętny, a czas pandemii sprawił, że została ambasadorką innowacyjnego projektu edukacyjnego Eco Studio ELECTRO-SYSTEM. Wraz z dziennikarzem Kubą Adamiakiem zaangażowała się w działania promujące edukację ekologiczną. Jednym z ich wspólnych projektów jest Eko Bajka nagrana z okazji Dnia Ziemi.

– Udzielam się proekologicznie, ponieważ ekologia zawsze była ze mną od małego dziecka. Jeździłam na obozy harcerskie, więc zawsze ten temat był u mnie w sercu i dlaczego go nie kontynuować? Dbam o naszą planetę, bo mamy Ziemię tylko jedną i jest to bardzo ważny temat, szczególnie u młodych, ponieważ młodzi nie zawsze sobie zdają z tego sprawę, jak nawet wyrzucenie zwykłego papierka szkodzi naszej planecie. Szkoda, że w szkołach jednak mało się o tym mówi  – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Lifestyle Kinga Sawczuk, influencerka.

Dlatego też z okazji Dnia Ziemi Kinga Sawczuk zdecydowała się nagrać wraz z Kubą Adamiakiem Eko Bajkę. Wspólnie napisali scenariusz i tak powstał projekt, który ma walory edukacyjne. Filmik promujący ekologiczny styl życia został zrealizowany w jednym z warszawskich parków. Zaprezentowane w nim porady może wykorzystać każdy, nie tylko dzieci, ale również dorośli.

– Nagraliśmy tę bajkę, aby uświadomić najmłodszym, że warto dbać o naszą Ziemię. I myślę, że w fajny sposób, bo dzięki tej bajce przekazaliśmy informacje o ekologii i o dbaniu o naszą planetę, ponieważ nie jest nudna, dużo się w niej dzieje zabawnych rzeczy. W kreatywny, nienudny sposób chcieliśmy przekazać te informacje – mówi.

Kinga Sawczuk potrafi w sposób ciekawy dzielić się wiedzą o byciu eko. Dużym zainteresowaniem cieszyły się prowadzone przez nią e-lekcje przyrody, publikowane w formie wideobloga. Wielu nauczycieli zdecydowało się wykorzystać je w ramach zdalnego nauczania. Dla niej samej była to spora motywacja i zachęta, by kontynuować swoją „zieloną” misję. Jej konto na Instagramie śledzi ponad milion osób, influencerka wierzy więc w to, że może dużo zdziałać w tym obszarze i jej działania proekologiczne dotrą do szerokiego grona odbiorców.

– Moja działalność w internecie wzrasta z dnia na dzień i dużo widzów przychodzi, obserwuje mnie i ja te liczby widzę, więc staram się te liczby jak najbardziej wykorzystać. Ponieważ mam taką odpowiedzialność, skoro milion osób mnie obserwuje np. na Instagramie, to jednak jest z tyłu głowy taka myśl, że może wykorzystać swoją działalność nie tylko po to, żebym wstawiała luźne zdjęcia, czasami jakieś śmieszne filmiki, bez sensu, ale też coś wartościowego. Liczba obserwujących dała mi do myślenia to, że warto wykorzystać te zasięgi i nasz kanał jest właśnie po to, żeby w fajny, kreatywny sposób przekazać ważne wiadomości – mówi Kinga Sawczuk.

Influencerka przyznaje, że tematem ochrony środowiska i działań w tym zakresie zaraził ją Kuba Adamiak. Od ponad roku tworzą razem projekt edukacyjny promujący postawy proekologiczne wśród dzieci i młodzieży – Eco Studio ELECTRO-SYSTEM.

– Jak dołączyłam do projektu Eco Studio ELECTRO-SYSTEM​, to też dużo tam się nauczyłam, razem z Kubą wymienialiśmy się informacjami i razem stworzyliśmy ten kanał – mówi Kinga Sawczuk.

W ramach tego projektu influencerka tworzy materiały wideo dotyczące chociażby tego, jak prawidłowo postępować z elektroodpadami, czyli starymi telefonami, tabletami i laptopami. Działania te przynoszą efekty. Zaznacza, że otrzymuje od swoich obserwatorów wiele miłych słów właśnie w kontekście promowania proekologicznych rozwiązań.

– Oczywiście mnie również pojawiają się różne współprace, jednak nie tylko wykorzystuję swoje zasięgi po to, aby coś reklamować, ale też przekazywać istotne treści, abyśmy nie tylko my z tego korzystali, ale też nasi widzowie. A myślę, że tych informacji, które przekazujemy, nawet nie ma w szkołach. Ja się nie uczyłam o elektrośmieciach, co z nimi robić itd., jak ważna jest dla nas planeta. Ja się bardzo cieszę, że mamy z Kubą ten kanał, bo jednak widzę też po moich widzach, jak dostaję od nich wiadomości, piszą mi np.: „Kinga, dziękuję ci za ten kanał, ja nie wiedziałam, co z elektrośmieciami zrobić”, więc to jest naprawdę mega miłe – mówi Kinga Sawczuk.

Przyznaje też, że zdecydowanie popiera działania młodych ludzi, którzy idą o krok dalej i protestują na ulicach przeciwko zmianom klimatycznym.

– Naprawdę przyjemnie się na to patrzy, jak szczególnie młodzi ludzie walczą o dobry los naszej planety. Jeżeli tylko nam czasy pozwolą, to można się przejść na taki protest. My z Kubą prowadzimy kanał i myślę, że i prowadzenie takiego kanału, i wyjście z transparentem to są naprawdę duże kroki, aby zmienić myślenie ludzi odnośnie do naszej planety – mówi influencerka.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.