Newsy

Eksponowanie instalacji elektrycznej i rur hydraulicznych nowym trendem w designie

2014-07-21  |  06:30
Mówi:Agnieszka Żyła
Funkcja:architekt wnętrz
Firma:Art of Home
  • MP4
  • Kable wiszące za telewizorem lub instalacje elektryczne zaburzają estetykę nawet najlepiej zaprojektowanego wnętrza. Architekt Agnieszka Żyła z firmy Art of Home przekonuje, że obecnie wiele osób rezygnuje z kucia ściany czy kosztownego remontu, by ukryć niepożądane elementy. Zamiast tego kable eksponuje się, zdobiąc je lub wykorzystując jako element dekoracyjny.

    Według designerów dobrym rozwiązaniem w nowoczesnych, loftowych wnętrzach jest upięcie dużej ilości kabla na ścianie i ułożenie go w wybrany przez klienta kształt, np. panoramy miasta.

    Ukrycie kabli nie jest łatwe. Zastawianie niepożądanych elementów meblami sprawia, że efekt końcowy często wygląda karykaturalnie. Dlatego teraz nowym trendem jest eksponowanie instalacji elektrycznych czy kabli, które kiedyś wkuwało się w ściany albo chowało pod listwami przypodłogowymi. Obecnie istnieje na rynku mnóstwo kabli we wszystkich kolorach, są również modele ozdobione brokatem lub takie, które mogą imitować dżins. Tak wyeksponowane kable będą pasować do niemalże każdego wnętrza – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle architekt Agnieszka Żyła.

    Architekt zwraca uwagę, że nie tylko kable wykorzystywane są jako integralny element wystroju wnętrza. Wielu klientów życzy sobie, aby w mieszkaniu wyeksponować również instalację hydrauliczną.

    Rury można pomalować na kolor, który dominuje we wnętrzu, wtedy automatycznie stają się one elementem dekoracji. Popularnym w ostatnim czasie gadżetem stała się lampa zrobiona z rur – mówi Agnieszka Żyła.

    Choć kable i rury przeżywają w designie renesans, w kwestii skrzynek chowających liczniki gazu lub prądu klienci stawiają jednak na tradycyjną zabudowę. Projektantka przekonuje, że jeśli skrzynka jest biała i wygląda estetycznie, można nawet zrezygnować z zabudowy bez zaburzania integralności stylu wnętrza.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

    Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

    Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

    Dom i ogród

    Handel

    Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

    W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

    Moda

    Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

    Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.