Newsy

Ekstraklasa walczy z rasizmem. Wyprodukowany w ramach akcji FIFA i UEFA spot obejrzało w internecie już blisko 70 tys. osób

2014-12-29  |  06:00

UEFA prowadzi kampanię „No to racism”, której celem jest walka z rasistowskimi zachowaniami na stadionach. W tym roku akcję postanowiła wesprzeć także polska ekstraklasa. W przygotowanym spocie wzięli udział piłkarze klubów zrzeszonych w Ekstraklasie, znani dziennikarze sportowi oraz prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej Zbigniew Boniek. Na kanale YouTube film obejrzało już blisko 70 tys. osób.

Ekstraklasie SA udało się zaangażować wiele znanych twarzy i osób w produkcję tego spotu. Zaprosiliśmy wielu graczy zarówno polskich, jak i zagranicznych. Można tutaj wymienić oczywiście takich zawodników, jak Deleu, Sarki, Dzalamidze. W tym spocie pokazano wiele zespołów i co najważniejsze nikt nam nie odmówił – mówi Marcin Animucki, wiceprezes Ekstraklasa SA, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.

Spot „Nie dla rasizmu” powstał we współpracy Ekstraklasy SA i agencji reklamowej Tribal DDB. Sprzeciw wobec rasistowskich zachowań wyrazili w nim piłkarze Klubów Ekstraklasy: Cracovii, Górnika Zabrze, Jagiellonii Białystok, Lecha Poznań, Legii Warszawa i Wisły Kraków, a także Zbigniew Boniek, Tomasz Smokowski, Włodzimierz Szaranowicz i Dariusz Szpakowski, Michał Pol, Krzysztof Stanowski, Paweł Wilkowicz i Marcin Animucki, wiceprezes Ekstraklasy.

Spot był emitowany zamiast tradycyjnej czołówki pokazywanej przed meczami podczas ostatniej kolejki rozgrywek ekstraklasy w tym sezonie. Dzięki temu mogło go obejrzeć blisko milion telewidzów. W pierwszej połowie grudnia 40-sekundowy film został także opublikowany na kanale EkstraklasaORG w serwisie YouTube. Do tej pory obejrzało go już 65 tys. osób. Spot ma piętnować rasistowskie zachowania na stadionach i zaangażować kibiców piłkarskich do aktywnej walki z nienawiścią na tle rasowym w sporcie.

W ostatnich sezonach nie było w ekstraklasie incydentów związanych z rasizmem. Można powiedzieć, że jest to średnio jeden incydent na dwa sezony, więc nie jest to duży kłopot. Niemniej jednak, jeżeli w świecie piłki, głównie za granicą, dochodzi do tego typu zdarzeń, to Ekstraklasa mówi wyraźne „Nie dla rasizmu” nie tylko w Polsce, lecz także za granicą. Jeżeli w polskiej lidze w Ekstraklasie nie występują zdarzenia o podłożu rasistowskim, to nawet w przypadku, kiedy takie incydenty mają miejsce za granicą, to mówimy „Nie dla rasizmu” – mówi Marcin Animucki.

Kanał YouTube EkstraklasaORG ma być kolejnym, po koncie na Twitterze i fanpage'u na Facebooku, sposobem na komunikowanie się z kibicami. Obecnie ma ponad tysiąc subskrybentów. Można na nim oglądać nie tylko spoty dotyczące rozgrywek ekstraklasy, lecz także filmy związane z wydarzeniami wokół piłki nożnej. Dużą popularnością cieszą się filmy przedstawiające rodziny piłkarzy i ich prywatne życie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Aleksandra Popławska: Nadopiekuńczość i trzymanie dziecka pod parasolem ochronnym to przemoc psychiczna. Taka toksyczna relacja jak w spektaklu „Czułe słówka” to dobry temat dla psychologa

Najnowsza sztuka warszawskiego Och-Teatru przedstawia losy matki – przedwcześnie owdowiałej, ekscentrycznej Aurory i jej córki Emmy, która jak najszybciej chce wyjść za mąż, by uwolnić się od wpływu rodzicielki. Aleksandra Popławska, wcielająca się w rolę tej pierwszej, zaznacza, że kobiety łączy bliska, ale trudna, wręcz toksyczna więź. Jej zdaniem podobne relacje można zaobserwować również w polskich domach. Dlatego też, ta opowieść z przesłaniem powinna skłonić odbiorców do przemyśleń, bo być może jakieś sytuacje w ich rodzinach wymagają szybkiego uzdrowienia. Spektakl „Czułe słówka” powstał na podstawie jednego z najgłośniejszych amerykańskich filmów sezonu 1983/1984, jednak teatralna wersja została nieco zmodyfikowana.

Edukacja

Cyfrowi nauczyciele będą wsparciem w nauce. To przyszłość sektora edukacji i szkoleń

Branża edukacyjna, szczególnie prywatny sektor szkoleń, coraz mocniej interesuje się technologią cyfrowych bliźniaków. Duże zainteresowanie wynika przede wszystkim z nieograniczonych możliwości skalowania biznesu, jakie daje ta technologia. Stworzenie takiego „awatara” i wyposażenie go w wiedzę ekspercką, jaką ma nauczyciel, trwa dwunastokrotnie krócej niż zdobycie uprawnień do nauczania w szkole. Technologię digital twins z czasem mogłyby przyjąć również szkoły, chociażby z uwagi na braki kadrowe. Tym bardziej że zmienia się profil uczniów, którzy oczekują ich zastosowania w procesie edukacji.

Edukacja

Dorośli nie umieją rozmawiać o dojrzewaniu ze swoimi dziećmi. Młodzi czerpią wiedzę głównie z internetu

Dojrzewanie i to, co w tym okresie dzieje się z ciałem i emocjami, to w wielu polskich domach wciąż temat tabu. Nawet jeśli rodzice i opiekunowie podejmują temat, to często się okazuje, że nie za bardzo wiedzą, jak mają o tym rozmawiać ze swoimi dziećmi. Młodzi najczęściej szukają odpowiedzi na swoje pytania i wątpliwości w internecie, jednak nie zawsze są to jakościowe treści, zgodne z aktualną wiedzą i pochodzące od wykwalifikowanych ekspertów. – Chcieliśmy stworzyć miejsce, gdzie znajdą bezpieczną wiedzę na temat wszystkiego, co się dzieje w ich ciele, głowie i duszy w tak ważnym momencie w ich życiu – mówi Olga Kwiecińska, założycielka i pomysłodawczyni Cześć Ciało.