Mówi: | Dorota Romanowska |
Funkcja: | pilot wycieczek, przewodnik i znawca win |
Enoturystyka ma szansę stać się hitem w biurach podróży
Podczas wyjazdów turyści zwiedzają winnice, winiarnie oraz degustują wino. Organizatorzy takich wycieczek zdają sobie sprawę, że ciągłe odwiedzanie winiarni mogłoby być monotonne, dlatego wycieczki enoturystyczne obejmują także zwiedzanie atrakcji danego obszaru, które nie są związane z winem.
– Zawsze odwiedzamy miejsca charakterystyczne dla danego regionu i kraju, w którym się znajdujemy. Natomiast zawsze mamy taką zasadę, że do posiłków pijemy wino, które powstaje w danym kraju. Jak na przykład jesteśmy w Peru, zawsze do posiłków jest podawane wino peruwiańskie. Jesteśmy w Boliwii, to wino boliwijskie – mówi Dorota Romanowska, pilot wycieczek, przewodnik i znawca win.
Dużym zainteresowaniem enoturystów cieszą się Włochy, które mają bardzo rozbudowaną tradycję winiarską. Turyści chętnie odwiedzają także Hiszpanię i Portugalię. Polakom z winem kojarzą się też kraje Ameryki Południowej, takie jak Chile czy Argentyna. Wina z tych krajów sprzedawane są w Polsce w dużej ilości, ale wycieczka za ocean jest stosunkowo droga.
Początkujący enoturyści mogą rozpocząć zwiedzanie od Polski. W naszym kraju producenci win starają się także rozbudowywać szlaki winiarskie.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.