Newsy

Ewa Błaszczyk: Podoba mi się to, że moja córka Mania jest taka aktywna i kreatywna. Teraz próbuje się spełniać jako projektantka mody i autorka książek dla dzieci

2021-09-30  |  06:07

Córka Ewy Błaszczyk jest wszechstronnie utalentowana. Jest aktorką, dziennikarką, pisze książki, a także projektuje ubrania. Marianna Janczarska stworzyła autorską markę modową, która nazywa się Mañana i na razie działa w internecie. Często bywa też modelką i sama prezentuje swoje kolekcje na zdjęciach.

Marianna Janczarska znana jest szerszej widowni przede wszystkim z dużego ekranu. Zagrała w filmach „Ojcze nasz" i „Historia Kowalskich" oraz w serialach: „Ślad” i „Na Wspólnej”. W 2019 roku wystąpiła razem z mamą w Teatrze Polonia w sztuce „Wania, Sonia, Masza i Spike", a aktualnie można ją oglądać w spektaklu „Papugi”. Córka Ewy Błaszczyk pasjonuje się również modą. Stworzona przez nią marka Mañana proponuje miękkie dresy i bluzy, a także luźne sukienki i czapki. Ubrania są szyte w Polsce, z dzianin, których głównym włóknem jest wysokiej jakości bawełna.

– Mania otworzyła firmę, która się nazywa Mañana, gdzie projektuje stroje. Na razie urzęduje w internecie. Bardzo się cieszę, że mamy jakieś wspólne czy też osobne projekty teatralno-filmowe i że ona jeszcze ciągle szuka, że jest taka aktywna, kreatywna, bardzo to lubię – mówi agencji Newseria Lifestyle Ewa Błaszczyk.

Marianna Janczarska jest niezwykle kreatywna i chce się spełniać na wielu płaszczyznach. Aktorstwo i moda nie są więc jej jedynymi zainteresowaniami. Córka Ewy Błaszczyk wciąż szuka swojej drogi życiowej i dlatego pracuje nad różnymi projektami. W ostatnim czasie napisała bajkę dla dzieci.

– Mania w pandemii napisała bajkę dla dzieci pt. „Mania i czarodziejska bania” z ilustracjami Józka Wilkonia. I to jest też taka historia rodzinna, bo Wilkoń pracował jeszcze z dziadkiem Janczarskim, czyli po prostu już jakby trzecie, czwarte pokolenie wchodzi, w którym jesteśmy połączeni tą pracą. To opowieść o stworach, pod wodą się wszystko dzieje, ale w gruncie rzeczy jest to bardzo ciepłe i pełne miłości, takie jak ona. Czekamy teraz, żeby to wyszło. Mania wydała też książkę o ojcu, Jacku Janczarskim – mówi Ewa Błaszczyk.

Mariannę Janczarską będzie można również oglądać w 22. sezonie serialu „M jak miłość”. Zagra postać pani psycholog, która pojawi się w życiu Kamila, granego przez Marcina Bosaka.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Film

Przemysław Sadowski: Nie jestem zapraszany na castingi, bo nie mam odpowiedniej liczby followersów na Instagramie. To jest trochę przerażające

Aktor zauważa, że coraz częściej młodzi ludzie, którzy chcą zaistnieć w branży filmowej, wcale nie zaczynają swojej ścieżki zawodowej od kierunkowego wykształcenia i zdobywania umiejętności pod okiem fachowców, tylko od zaistnienia w sieci. Co więcej, takie działanie procentuje, bo jeśli ktoś zdobędzie na Instagramie dużą popularność, to automatycznie wzrasta zainteresowanie nim na rynku i dostaje propozycje nie tylko od reklamodawców, ale i od producentów. Zdaniem Przemysława Sadowskiego najlepszym weryfikatorem talentu, predyspozycji i potencjału jest teatralna scena. Na niej dokładnie widać każde potknięcie i brak przygotowania zawodowego.

Uroda

Karolina Pilarczyk: Nie jestem osobą, która spędza godziny przed lustrem. Wieczorowy makijaż na wielkie wyjścia zajmuje mi 15 minut

Drifterka zapewnia, że nie jest typem kobiety, która spędza godziny przed lustrem po to, by zrobić precyzyjny makijaż, przetestować nowości kosmetyczne czy też wykonać skomplikowane zabiegi pielęgnacyjne. Ma jednak swoje szybkie, ale skuteczne sposoby, dzięki którym może zadbać o skórę tak, by była gładka i promienna. Dużym ułatwieniem jest dla niej również makijaż permanentny, który pozwala zaoszczędzić sporo czasu.

Handel

W przyszłym roku podrożeją tylko najtańsze papierosy. Za kilka lat paczka papierosów będzie kosztować co najmniej 23 zł

Od 2022 roku wzrośnie akcyza na papierosy i alkohol, a według wyliczeń Ministerstwa Finansów paczka tradycyjnych papierosów zdrożeje o ok. 30 gr. Jednak branża tytoniowa wskazuje, że podwyżka będzie dwa razy wyższa, a przy planowanych dalszych wzrostach w 2027 roku paczka papierosów będzie kosztować co najmniej 23 zł. Co więcej, podrożeją tylko najtańsze papierosy, co może doprowadzić do załamania legalnego rynku i oznaczać skokowy wzrost szarej strefy. Analogiczna sytuacja miała już miejsce w latach 2011–2014, kiedy coroczne podwyżki akcyzy o 10 proc. doprowadziły do tego, że szara strefa objęła prawie 1/5 rynku. – Propozycje Ministerstwa Finansów są powrotem do tych negatywnych doświadczeń – podkreślają przedstawiciele firm tytoniowych.