Mówi: | Ewa Błaszczyk |
Funkcja: | aktorka |
Firma: | założycielka Fundacji „Akogo?” |
Ewa Błaszczyk zagrała jedną z głównych ról w familijnym filmie „Za niebieskimi drzwiami”
Ewa Błaszczyk zagrała jedną z głównych ról w familijnym filmie „Za niebieskimi drzwiami” w reżyserii Mariusza Paleja. Scenariusz napisali Adam Wojtyszko, Katarzyna Stachowicz-Gacek i Magdalena Nieć, zaś u boku Błaszczyk wystąpią Michał Żebrowski, Adam Ferency i debiutujący na ekranie 11-letni Dominik Kowalczyk.
„Za niebieskimi drzwiami” to ekranizacja nagradzanej powieści Marcina Szczygielskiego. Film opowiada historię 11-letniego Łukasza (Kowalczyk), którego matka po tragicznym wypadku samochodowym zapada w śpiączkę. Chłopiec trafia pod opiekę cioci Agaty (Błaszczyk), w której domu odnajduje tytułowe niebieskie drzwi prowadzące do innego, magicznego świata.
– Wiem, że od stycznia książka Szczygielskiego będzie lekturą szkolną. Scenariusz naszego filmu powstał na bazie tej książki. Gram tam ciotkę Agatę, która opiekuje chłopcem, w którego to wyobraźni i głowie dzieje się cały ten film. Właściwie jestem postacią wymyśloną, wykreowaną przez jego wyobraźnię. Bardzo ciekawe w tej roli było to, że moja bohaterka się zmienia, że przeżywa jakieś transformacje – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Ewa Błaszczyk.
Błaszczyk, której córka Ola od czternastu lat jest w śpiączce, poświęciła swoje całe życie działalności charytatywnej i pomocy potrzebującym. Zdecydowała się wziąć udział w projekcie Paleja między innymi ze względu na poruszenie w filmie niełatwej tematyki śpiączki. Największą przyjemność podczas pracy na planie sprawiła jej współpraca z dziecięcymi aktorami oraz obcowanie z piękną przyrodą.
– Spośród zaangażowanych do projektu dzieci kilkoro z nich już grywało w różnych filmach. Każde z nich jest zupełnie inne, każde to jest jakiś osobny kosmos, osobna osobowość. Wszyscy byli bardzo dobrze dobrani, a główny bohater ma oczy na pół ekranu, dlatego bardzo łatwo się z nim utożsamić. Poza tym ten film ma niezwykłą urodę plastyczną. Może dlatego, że reżyser debiutant Mariusz Palej jest z wykształcenia operatorem filmowym i bardzo tego pilnował. Raz z racji swojego zawodu, dwa z racji tematu – mówi aktorka.
Zdjęcia do „Za niebieskimi drzwiami” powstawały m.in. w Jeleniej Górze, Górach Stołowych, Jakuszycach, Bystrzycy Kłodzkiej oraz nad morzem. Film wejdzie na ekrany kin na początku 2016 roku. Koproducentem filmu jest „Odra – Film”.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.