Mówi: | Ewa Farna |
Funkcja: | wokalistka |
Ewa Farna: Dziewczynom jest trudniej w show-biznesie. Więcej się o nich plotkuje
Zdaniem wokalistki w mediach pojawia się znacznie więcej plotek na temat kobiet z show-biznesu niż mężczyzn. W kręgu zainteresowania mediów znajduje się głównie życie prywatne artystek, ich wygląd i sposób ubierania. W przypadku mężczyzn natomiast ocenie podlegają głównie ich dokonania zawodowe.
Ewa Farna jest częstą bohaterką artykułów w prasie tabloidowej. Media te chętnie piszą o jej życiu uczuciowym, m.in. ewentualnym ślubie z Martinem Chobotem, komentują również jej tuszę i kolejne stylizacje. Wokalistka nie ukrywa, że choć stara się nie przejmować plotkami w mediach, jest już nimi zmęczona.
– Miałam bardzo dużo przeżyć z plotkami. To są domniemania bardzo częste, bardzo długo trwające, już nawet ich nie dementuję – mówi Ewa Farna agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Wokalistka zdaje sobie sprawę z tego, że jako osoba publiczna będzie obecna w mediach, także o charakterze tabloidowym. Godzi się na to, traktując to jako nieodłączny, choć przykry, element kariery zawodowej. Nie podoba jej się jednak fakt, że media bardziej koncentrują się na jej życiu prywatnym niż na dokonaniach muzycznych.
– Jestem nieszczęśliwa, kiedy to przykrywa moją pracę, bo myślę, że pracujemy mocno, dużo i całkiem tam robimy fajne rzeczy, więc to tylko wtedy jest niefajnie – mówi Ewa Farna.
Zdaniem gwiazdy kobietom jest pod tym względem znacznie trudniej funkcjonować w show-biznesie. Częściej stają się bohaterkami artykułów w tabloidach, podlegają też ostrzejszej krytyce niż mężczyźni. Dotyczy to jednak nie ich dokonań zawodowych, a sposobu ubierania oraz życia osobistego. Wokalistka zauważa, że takie kwestie rzadziej poruszane są w przypadku męskich wokalistów.
– Cokolwiek masz na sobie, z kimkolwiek się pojawiasz, nawet to może być twój menadżer obok ciebie, zawsze będzie twoim chłopakiem. Te ploty są bardzo podsycane u dziewczyn zwłaszcza – mówi Ewa Farna.
Wokalistka uważa, że mężczyźni są oceniani raczej pod względem dokonań muzycznych. Kobiety powinny więc ignorować medialne doniesienia na swój temat i koncentrować się na pracy, aby zaistnieć na muzycznej scenie.
– Oczywiście, łatwo jest się rozebrać, by sprzedać swoją muzę, ale to nie jest nic długotrwałego – mówi Ewa Farna.
Czytaj także
- 2025-05-07: Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci
- 2025-03-07: Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa
- 2025-03-06: Joanna Liszowska: Kobiety powinno się doceniać na co dzień. Ale 8 marca można szczególnie wyrazić swoją sympatię
- 2025-02-25: Wzrost udziału kobiet we władzach spółek z WIG140 rozczarowująco niski. Co piąta firma ma zarząd i radę nadzorczą w męskim składzie
- 2025-03-26: Brak różnorodności szkodzi firmom. Nowa dyrektywa może je skłonić do zmiany podejścia
- 2024-12-11: Kobiety nie wierzą w swoje kompetencje dotyczące inwestowania. Niska samoocena często przeszkadza w podjęciu pierwszych kroków
- 2025-01-08: Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
- 2024-11-28: Jedna na trzy kobiety w UE doznała w życiu przemocy. Apele o bardziej zdecydowaną walkę z tym zjawiskiem
- 2024-08-29: Ewa Wachowicz: Mieszkam na co dzień w Krakowie albo pod Babią Górą. Na nagrania do programu „Halo tu Polsat” będę musiała przyjechać dzień wcześniej
- 2024-10-21: Ewa Wachowicz: W listopadzie chciałabym wyjechać na pustynię Atakama w Chile i zdobyć kolejny szczyt. Planuję wejść na sześciotysięcznik
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.