Newsy

Ewa Grzelakowska-Kostoglu (Red Lipstick Monster): Polska blogosfera jest bardzo silna. Nie wypadamy gorzej niż blogerzy z rynków zachodnich

2016-01-12  |  06:45

Zawsze jest dobry moment, by zacząć blogować – twierdzi Ewa Grzelakowska-Kostoglu, autorka bloga Red Lipstick Monster. Jej zdaniem do sukcesu w tej dziedzinie niezbędna jest charyzma, pracowitość oraz dobry pomysł. Blogerka bardzo pozytywnie ocenia polską blogosferę. Uważa, że w niczym nie ustępuje ona rynkowi zachodniemu.

Ewa Grzelakowska-Kostoglu należy do najpopularniejszych i najbardziej charyzmatycznych polskich blogerów. Od trzech lat prowadzi kanał na platformie YouTube o nazwie Red Lipstick Monster, który dziś ma ponad 500 tys. subskrybentów. Fanpage na Facebooku śledzi natomiast blisko 360 tys. osób. Jest też autorką makijażowego podręcznika „Red Lipstick Monster. Tajniki makijażu”. Zajmuje się tematyką urodową udziela porad z zakresu makijażu, piercingu i charakteryzacji. Wśród jej fanów znajdują się zarówno kobiety, jak i mężczyźni.

To nie jest tak, że wystartowałam w dobrym czasie. Kiedy zaczynałam, otwierałam swój kanał na YouTube już mi mówiono, że to jest trochę za późno. Nie uważam, żeby jest jakakolwiek granica, który wskazywałaby, że jest za późno na cokolwiek. Jeśli mamy pomysł, jesteśmy pracowici i mamy charyzmę  to zawsze jest dobry czas – mówi Ewa Grzelakowska-Kostoglu agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Blogerka uważa, że polska blogosfera rozwija się bardzo dobrze. Powstają nowe blogi i vlogi, a blogerzy poszukują nowych środków dotarcia do czytelnika np. poprzez kanał na YouTube, Snapchata lub Facebooka. Niesłabnącą popularnością cieszą się blogi kulinarne, modowe i urodowe. W rankingu najbardziej wpływowych blogerów, który od siedmiu lat opracowuje Jason Hunt, dawniej znany jako Kominek, znajdują się jednak zarówno autorzy blogów o popularnej tematyce, jak i bardziej niszowej, np. związanej z wegetariańskim stylem życia, finansami lub gadżetami ułatwiającymi codzienne życie.

Polska blogosfera jest bardzo silna przez to, że ludzie bardzo chętnie się integrują i działają razem. Wcale nie wypadamy gorzej w porównaniu do rynków zachodnich – mówi Ewa Grzelakowska-Kostoglu.

Blogerka jest zdania, że w 2016 roku trend rozwojowy dla polskiej blogosfery się utrzyma. Uważa jednak, że jest to świat na tyle nieprzewidywalny, że trudno prognozować kierunek, w jakim będzie się ona rozwijać.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.

Ochrona środowiska

Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii

Według różnych szacunków w Polsce powstaje od 60 do nawet 200 tys. t odpadów medycznych. Wymagają one specjalnego trybu postępowania, innego niż dla odpadów komunalnych – jedyną dopuszczalną i obowiązującą w świetle polskiego prawa metodą jest ich spalanie. Obecnie zakłady przetwarzania odpadów to nowoczesne instalacje połączone z odzyskiem energii. Termiczne przekształcenie odpadów może też być elementem gospodarki o obiegu zamkniętym.

Moda

Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę

Aktor zaznacza, że jego garderoba jest skromna, ale zawiera dobre jakościowo ubrania, które choć były kupione nawet dwie dekady temu, wciąż wyglądają jak nowe. Jego zdaniem nie warto ulegać sezonowym trendom i gromadzić w szafie wielu rzeczy, które modne są zaledwie kilka miesięcy. Zamiast tego lepiej zainwestować w ponadczasowe kurtki, marynarki czy buty z dobrych materiałów i dbać o nie tak, by posłużyły jak najdłużej.