Mówi: | Ewa Wachowicz |
Funkcja: | producentka i dziennikarka telewizyjna |
Ewa Wachowicz: moda na gotowanie wcale mnie nie dziwi
– Moda na gotowanie bardzo mnie cieszy i mam nadzieję, że nie przeminie ponieważ kilka razy dziennie jemy, kilka razy dziennie mamy szanse sprawić sobie i innym przyjemność – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Ewa Wachowicz, była Miss Polski, pasjonatka kuchni i jurorka polskiej edycji programu "Top Chef".
Dowolność wyboru produktów sprawia, że dania klasycznej kuchni polskiej coraz częściej ustępują miejsca na stołach nowym, często egzotycznym smakom.
– Pamiętam czasy, kiedy nic nie było i gotowało się z niczego. Zupełnie inna była nasza kuchnia. Teraz mamy dostęp do wszelkiego rodzaju produktów, od oliwek po świeży imbir, po trawę cytrynową, po egzotyczne przyprawy, liście kafiru. W związku z tym, że to jest, mamy do tego dostęp, interesujemy się tym – ocenia Ewa Wachowicz.
Nie tylko egzotyczne smaki podbiły podniebienia Polaków. Doceniamy również rodzime produkty, gdyż wraz z modą na gotowanie nastała również moda na żywność organiczną i ekologiczną.
– Mamy produkty o prawdziwym smaku, które już teraz zaczynamy doceniać. U nas ziemniak jeszcze smakuje jak ziemniak, marchewka jak marchewka. Jak się jeździ dużo po świecie i popróbuje się tych przemysłowych rzeczy, to nagle człowiek odkrywa, że w naszym kraju jest cudownie kulinarnie, więc wcale moda na gotowanie mnie nie dziwi, bo mamy cudowne, dobre polskie produkty – stwierdza Wachowicz.
Zapanował nawet pewien snobizm na gotowanie. Na imprezach nie zamawia się już pizzy a własnoręcznie przygotowuje sushi lub w obecności profesjonalnego kucharza gotuje razem z gośćmi. Dużym zainteresowaniem cieszą się również restauracje, gdzie samemu można przyrządzić swoje danie lub na własne oczy przekonać się jak robi to specjalista.
Dzięki programom takim jak "Master Chef" czy "Top Chef" zawód kucharza zaczął być traktowany przez Polaków z większym poważaniem i modne stały się kursy gotowania. Do wyboru jest wiele szkoleń w całym kraju, a niektóre przeznaczone są nawet dla dzieci od lat trzech. Ci, którzy nabyli już wiedzę z zakresu gotowania i są kulinarnymi pasjonatami często zakładają blogi kulinarne, które cieszą się ogromną popularnością w sieci i są źródłem inspiracji dla setek tysięcy czytelników.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.