Newsy

Feliksy Warszawskie rozdane - wielką wygraną "Królowa Margot"

2013-10-29  |  09:40
Grzegorz Wiśniewski, Wiktoria Gorodeckaja, Marcin Hycnar, Beata Fudalej, Bartłomiej Bobrowski, Dawid Ogrodnik i Maciej Englert to tegoroczni zwycięzcy "Feliksów Warszawskich". Najwięcej statuetek zdobyła „Królowa Margot” sztuka wystawiana w warszawskim Teatrze Narodowym.

W kategorii najlepsza reżyseria, statuetkę otrzymał Grzegorz Wiśniewski – reżyser spektaklu.

– Bycie nominowanym już jest dużym wyróżnieniem, natomiast otrzymanie nagrody to jest jeszcze większa rzecz, a jeżeli dowiaduję się, że moi aktorzy też dostają nagrody to jest to mega sprawa. W mieście, gdzie jest taka konkurencja, tyle propozycji teatralnych , tyle różnych estetyk, dużo różnych teatrów, formuł, więc ten Feliks tutaj daje dużą radość – powiedział agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Grzegorz Wiśniewski.

Wiktoria Gorodeckaja, która stworzyła w spektaklu "Królowa Margot" kreację Małgorzaty, otrzymała nagrodę za pierwszoplanową rolę kobiecą. Marcin Hycnar jako Karol IX, w widowisku opartym na powieści Aleksandra Dumasa, został wyróżniony za pierwszoplanową rolę męską.

Feliks dla początkującego aktora/aktorki/reżysera/reżyserki trafił do Dawida Ogrodnika za rolę Łukasza w spektaklu "Nietoperz" w TR Warszawa. Specjalnego Feliksa Warszawskiego otrzymał natomiast Maciej Englert, reżyser i dyrektor Teatru Współczesnego za "umiejętność wyjścia poza ramy teatru".

Nagrody dla najwybitniejszych warszawskich twórców scenicznych przyznano już po raz 15. Feliksy po raz pierwszy wręczono w 1999 roku. Ich fundatorem i pomysłodawcą był nieżyjący już Feliks Łaski – żołnierz Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie i wielbiciel teatru.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Katarzyna Pakosińska: Cieszę się, że miałam odwagę podjąć decyzję o rozstaniu z Kabaretem Moralnego Niepokoju. Rwało mnie już wtedy gdzie indziej

Kabareciarka przyznaje, że kiedy zaczęły się psuć relacje między nią a pozostałymi członkami Kabaretu Moralnego Niepokoju, to wtedy pojawiła się myśl, by opuścić grupę i zacząć się spełniać na innej płaszczyźnie zawodowej. Przekonuje też, że już wówczas miała w zanadrzu kilka ciekawych pomysłów na rozwój swojej kariery, a to tylko przyspieszyło decyzję o zerwaniu współpracy. I choć na początku trudno jej było się odnaleźć w nowej rzeczywistości, to z perspektywy czasu nie żałuje tamtego kroku. Z zapałem angażuje się w realizację nowych projektów, ale nie wyklucza, że jeszcze kiedyś znów zabłyśnie w kabarecie.

Media i PR

Wydawcy polskich mediów liczą na zmiany w przyjętej przez Sejm nowelizacji prawa autorskiego. Ruszają kolejne rozmowy z rządem

Polskie media apelują do polityków o zmiany w treści przyjętej przez Sejm nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Nowe przepisy, które po trzech latach opóźnienia wdrażają unijną dyrektywę Digital Single Market, dają teoretycznie wydawcom i dziennikarzom prawo do uzyskiwania wynagrodzeń od tzw. big techów za korzystanie z ich utworów. W praktyce może być to jednak trudne do wyegzekwowania. Dlatego media domagają się wzmocnienia pozycji wydawców.  Tym bardziej że obie strony muszą same wynegocjować te wynagrodzenia. – Chcemy mechanizmu, który gwarantuje nam, że w przypadku przedłużania się negocjacji z big techami, wkroczy organ rządowy – tłumaczy Marek Frąckowiak, prezes Izby Wydawców Prasy. Wydawcy liczą, że niezbędne poprawki pojawią się na etapie prac w Senacie.

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.