Newsy

Dramat psychologiczny „Obietnica” o życiu nastolatków z pokolenia online od dziś w kinach

2014-03-14  |  06:50
Mówi:Anna Kazejak (reżyser)
Magdalena Popławska (aktorka)
Eliza Rycembel (aktorka)
Dawid Ogrodnik (aktor)
  • MP4
  • Dziś do kin wchodzi „Obietnica”  dramat psychologiczny w reżyserii Anny Kazejak. Film opowiada o dojrzewaniu nastolatków z tak zwanego pokolenia online. Stanowi też studium kondycji współczesnej polskiej rodziny. W rolach głównych zobaczymy Dawida Ogrodnika, Andrzeja Chyrę, Magdalenę Popławską oraz debiutującą na ekranie Elizę Rycembel. Premierowy pokaz „Obietnicy” odbył się w lutym podczas prestiżowego Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Berlinale. 

    Film przedstawia historię Lili i Janka, pary nastolatków, których zagubienie we współczesnym świecie, niepewność oraz pragnienie bliskości i bycia kochanym, prowadzi do tragedii. Dokonana przez jedno z nich zbrodnia stanowi dla Anny Kazejak pretekst do pokazania skomplikowanych relacji we współczesnej rodzinie. Reżyserka podkreśla, że inspiracją były dla niej własne obawy, związane z macierzyństwem i wychowywaniem dzieci.

    Mam dzieci i często się zastanawiam, co je czeka i w jaki świat je wypuszczam, z czym przyjdzie im się zmierzyć, jeśli chodzi o kwestie wychowawcze. Chciałam opowiedzieć szczerze o takich sytuacjach, które się gdzieś wokół mnie dzieją, o sprawach relacji międzypokoleniowych, ale też międzyludzkich mówi reżyserka filmu, Anna Kazejak, agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    „Obietnica” porusza także problem odpowiedzialności. Bohaterowie filmu, zajęci układaniem własnego życia uczuciowego, nie do końca radzą sobie z rodzicielstwem i wynikającymi z niego obowiązkami. Magdalena Popławska, odtwórczyni roli matki Lili, zastrzega jednak, że w „Obietnicy” postacie są niejednoznaczne i nie podlegają łatwej ocenie.

    Okazuje się, że mój partner, który nie jest rodzicem, jest najbardziej odpowiedzialny. W momencie, gdy trzeba pomóc tej młodej dziewczynie, tylko on staje na wysokości zadania, bo ta rodzina już się po prostu rozpadła. Młody chłopak, który jeszcze może powinien grać w piłkę z kolegami i tak naprawdę nie mieć tej odpowiedzialności, staje na wysokości zadania, jest najdojrzalszy z nas wszystkich  opowiada Magdalena Popławska.

    W rolę partnera Popławskiej wcielił się Dawid Ogrodnik, tegoroczny laureat Orła, czyli Polskiej Nagrody Filmowej, za rolę w filmie „Chce się żyć”. Obraz Anny Kazejak jest dla młodego aktora wizją przyszłości i sposobem na poznanie mentalności współczesnych nastolatków.

    To są takie emocje, które mi się pojawiły, czyli strach i nieznana kompletnie rzeczywistość młodszych ludzi, która ma wpływ na to, jak jest kształtowana ich psychika. Ja nie wiem, co to będą za ludzie i jak będzie nam z nimi obcować. Nie mam pojęcia mówi Dawid Ogrodnik. Myślę, że rozwiązanie jest w empatii, we wczuciu się w drugą osobę, i przede wszystkich słuchanie tej drugiej osoby, żeby zobaczyć, jaka jest rzeczywistość.

    Rolę Lili Anna Kazejak powierzyła debiutantce Elizie Rycembel. Młoda aktorka nie ukrywa, że rola ta była dla niej momentami bardzo trudna, zwłaszcza pod względem psychologicznym. Przyznaje, że utożsamiła się ze swoją postacią i po zakończeniu zdjęć miała trudności z powrotem do rzeczywistości.

    Pewne cechy Lili są również moimi cechami. Oczywiście nie jestem psychopatyczna. Natomiast grając codziennie jedną postać i powtarzając kilka razy tę samą scenę jako Lila, w którymś momencie zaczynasz wierzyć, że jesteś tą Lilą. I rzeczywiście było tak, że jak jeszcze na planie wszyscy zwracają się do ciebie Lila, a nie Eliza, to już po prostu zaczynam się zastanawiać: „Hej, czy ja jestem Lilą czy Elizą?”  wspomina Eliza Rycembel. 

    „Obietnica” jest koprodukcją polsko-duńską. Współautorem scenariusza, wraz z Anną Kazejak, jest Magnus von Horn, a za montaż odpowiadał Morten Hojbjerg, znany ze współpracy z Larsem von Trierem, między innymi przy słynnej „Nimfomance”. „Obietnica” jest też kolejnym filmem w dorobku Anny Kazejak, który dotyka problemów dorastającej młodzieży. Wcześniej reżyserka podejmowała ten temat, między innymi w swoim debiutanckim projekcie „Oda do radości”.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Psychologia

    Media

    Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

    Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

    Konsument

    Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

    Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.