Newsy

Dziś premiera pierwszego polskiego filmu na półokrągłym ekranie

2013-10-25  |  10:55
"Na skrzydłach marzeń" to pierwsza polska produkcja zrealizowana metodą fulldome. To technologia, która pozwala wyświetlić film na sferycznym ekranie, który otacza widownię ze wszystkich stron. Dziś premiera filmu zrealizowanego przez Centrum Nauki Kopernik. W roli narratora występuje Danuta Stenka. Muzykę skomponował Michał Lorenc.

Nad filmem przez trzy lata pracowała grupa filmowców, astronomów i naukowców. Siadając w fotelu, publiczność będzie obserwować akcję, która rozgrywa się przed nią i nad nią oraz z boku i z tyłu. Obraz wyjątkowo oddziałuje na zmysły, bo widz ma wrażenie, że uczestniczy w oglądanym filmie.

- Jest to historia o lataniu. Można powiedzieć, że jest to film historyczny, ale nie do końca. Jest to film potraktowany poetycko, bardzo miękko. W filmie przelatujemy przez dwanaście różnych epok. W każdej z tych epok obserwujemy pierwsze wydarzenia związane z lotami, pierwszych pionierów lotnictwa, patrzymy jak budowali swoje maszyny, patrzymy jak przeżywali pierwsze loty, więc jest to historia o spełnianiu marzenia o lataniu - mówi agencji informacyjnej Newseria Lifesrtyle Paulina Majda, reżyserka "Na skrzydłach marzeń"

Prapremiera filmu odbyła się naniemieckim "Fulldome Film Festival" w Jenie, jednej z trzech najważniejszych i najbardziej prestiżowych imprez branży planetaryjnej na świecie. Produkcja dostała tam nagrodę główną i nagrodę publiczności.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.