Mówi: | Ewa Błaszczyk |
Funkcja: | aktorka |
Firma: | założycielka Fundacji „Akogo?” |
Ewa Błaszczyk zagrała jedną z głównych ról w familijnym filmie „Za niebieskimi drzwiami”
Ewa Błaszczyk zagrała jedną z głównych ról w familijnym filmie „Za niebieskimi drzwiami” w reżyserii Mariusza Paleja. Scenariusz napisali Adam Wojtyszko, Katarzyna Stachowicz-Gacek i Magdalena Nieć, zaś u boku Błaszczyk wystąpią Michał Żebrowski, Adam Ferency i debiutujący na ekranie 11-letni Dominik Kowalczyk.
„Za niebieskimi drzwiami” to ekranizacja nagradzanej powieści Marcina Szczygielskiego. Film opowiada historię 11-letniego Łukasza (Kowalczyk), którego matka po tragicznym wypadku samochodowym zapada w śpiączkę. Chłopiec trafia pod opiekę cioci Agaty (Błaszczyk), w której domu odnajduje tytułowe niebieskie drzwi prowadzące do innego, magicznego świata.
– Wiem, że od stycznia książka Szczygielskiego będzie lekturą szkolną. Scenariusz naszego filmu powstał na bazie tej książki. Gram tam ciotkę Agatę, która opiekuje chłopcem, w którego to wyobraźni i głowie dzieje się cały ten film. Właściwie jestem postacią wymyśloną, wykreowaną przez jego wyobraźnię. Bardzo ciekawe w tej roli było to, że moja bohaterka się zmienia, że przeżywa jakieś transformacje – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Ewa Błaszczyk.
Błaszczyk, której córka Ola od czternastu lat jest w śpiączce, poświęciła swoje całe życie działalności charytatywnej i pomocy potrzebującym. Zdecydowała się wziąć udział w projekcie Paleja między innymi ze względu na poruszenie w filmie niełatwej tematyki śpiączki. Największą przyjemność podczas pracy na planie sprawiła jej współpraca z dziecięcymi aktorami oraz obcowanie z piękną przyrodą.
– Spośród zaangażowanych do projektu dzieci kilkoro z nich już grywało w różnych filmach. Każde z nich jest zupełnie inne, każde to jest jakiś osobny kosmos, osobna osobowość. Wszyscy byli bardzo dobrze dobrani, a główny bohater ma oczy na pół ekranu, dlatego bardzo łatwo się z nim utożsamić. Poza tym ten film ma niezwykłą urodę plastyczną. Może dlatego, że reżyser debiutant Mariusz Palej jest z wykształcenia operatorem filmowym i bardzo tego pilnował. Raz z racji swojego zawodu, dwa z racji tematu – mówi aktorka.
Zdjęcia do „Za niebieskimi drzwiami” powstawały m.in. w Jeleniej Górze, Górach Stołowych, Jakuszycach, Bystrzycy Kłodzkiej oraz nad morzem. Film wejdzie na ekrany kin na początku 2016 roku. Koproducentem filmu jest „Odra – Film”.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.