Newsy

Joanna Majstrak zagrała w filmie bollywoodzkim

2013-11-22  |  10:10
Joanna Majstrak zagrała w polsko-hinduskiej produkcji "Mała Polska w Kathiawar". Film ten opowiada o indyjskim maharadży, który ratuje tysiące polskich dzieci, budując im osadę. W roli głównej w filmie można zobaczyć Krystynę Jandę.

Jam Saheb Digvijay Sinhji jest głównym bohaterem filmu. Indyjski maharadża uratował tysiące polskich dzieci tułających się po sowieckich republikach budując im wioskę. Maharadża zaproponował pomoc po podpisaniu układu Sikorski-Majski w 1941 roku, na mocy którego objęto amnestią Polaków przetrzymywanych w sowieckich łagrach. Film jest dokumentem wojennym, w którym nie brakuje mocnych scen.

– Gram tam bardzo dramatyczną rolę. Jestem matką i szukam swojego zmarłego dziecka. Szukam go na cmentarzu, więc to jest też bardzo takie dramatyczne. Bo wiadomo, dla matki śmierć swojego dziecka plus jeszcze to, że musi szukać jego ciała, nie wie gdzie ono się znajduje. Jest to cholernie ciężkie i bardzo to przeżyłam. Jednak pozytywnie wspominam współpracę na planie – tak Joanna Majstrak w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle opisuje swój udział w projekcie.

Film "Mała Polska w Kathiawar" został zrealizowany przez TVP oraz hinduskie studio filmowe Aakaar. Wszystkie sceny nakręcono w Polsce, w studiu TVP. W filmie ukazany zostanie także dom Wisława Stypuły, najstarszego uratowanego przez maharadżę Polaka.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.