Mówi: | Jakub Wesołowski |
Funkcja: | aktor |
Jakub Wesołowski: Dla mnie jako przedsiębiorcy jest to czas wymagający ogromnych poświęceń, reorganizacji i cięcia kosztów. Szukam optymalnych rozwiązań
Znany z serialu „Na Wspólnej” Jakub Wesołowski może się poszczycić nie tylko zdolnościami aktorskimi, ale również zdolnościami biznesowymi. Prowadzi między innymi hotel i agencję eventową. Z powodu pandemii obydwie branże przeżywają jednak ogromny kryzys i na razie trudno przewidzieć, kiedy sytuacja zacznie się poprawiać. Aktor na razie jednak nie zamierza zamykać swoich biznesów, a lockdown wykorzystuje na opracowywanie strategii działania w rzeczywistości postpandemicznej i podnoszenie jakości oferowanych usług.
Jakub Wesołowski zauważa, że choć w czasie pandemii wiele branż przenosi swoje usługi do internetu, to takiego rozwiązania niestety nie da się zastosować w przypadku usług hotelarskich. Z kolei w branży eventowej częściowo biznes ten można realizować online, ale jest to zupełnie inny obszar działania. W eventach bowiem ważne są emocje, kreatywność, interakcja z uczestnikami i ich zaangażowanie.
– W przypadku hoteli nie ma możliwości realizacji usługi online’owej, bo my świadczymy usługę, która opiera się w znakomitej większości na gościnności i trosce o klienta w momencie, gdy przebywa u nas. Natomiast z agencją eventową jest trochę prościej, bo tu już sporo projektów można przenieść do przestrzeni online’owej, ale to z kolei wymaga od pracowników zupełnie innego zestawu kompetencji. Oczywiście chcemy się adaptować do zaistniałej sytuacji i absolutnie nie jesteśmy podmiotem, który stwierdza, że jest ciężko i czeka, aż będzie lepiej. To ogromna zasługa naszych zespołów, że podnoszą rękawicę i starają się szukać jakichś rozwiązań – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Jakub Wesołowski.
Przyznaje, że zarówno branża hotelarska, jak i eventowa znalazły się w potężnym kryzysie, jakiego jeszcze nigdy wcześniej nie doświadczyły. Co prawda część firm otrzymała subwencje w ramach tarczy antykryzysowej, ale dla wielu z nich to stanowczo za mało, żeby przetrwać.
– Czas lockdownu jest szalenie trudny. Hotel i eventy to są jednak takie branże, które korzystają z tego, że ludzie się przemieszczają. Byliśmy na przykład beneficjentami spotkań, team buildingów czy szkoleń – mówi aktor.
W branży eventowej rok 2020 zapowiadał się bardzo dobrze. Wiele firm planowało huczne obchody swoich jubileuszy, szykowały się więc spektakularne eventy, uroczyste gale, bankiety i ważne konferencje. Wszystko z dnia na dzień stanęło pod znakiem zapytania. Taka patowa sytuacja utrzymuje się już ponad rok i w najbliższym czasie o powrocie do imprez na masową skalę na pewno nie ma mowy.
– Z jednej strony ten moment jest ogromnym wyzwaniem dla nas jako przedsiębiorców, a z drugiej – zatrudniamy wiele osób i mamy też poczucie troski, bo wiemy, jak dużo zawdzięczamy swoim pracownikom w tych dobrych momentach, więc też chcemy o nich zadbać teraz, kiedy jest trudniej – mówi Jakub Wesołowski.
Aktor zapewnia, że na razie nie zamierza redukować zatrudnienia w swoich firmach. Wierzy bowiem, że w końcu uda się wyjść z tego zastoju, ale zapewne wszystko będzie się odbywać na nowych zasadach. Trzeba być więc przygotowanym na każdą ewentualność. Dlatego też jako przedsiębiorca ceni sobie kreatywność, chęć działania oraz próby dostosowania się do nowych możliwości.
– Bez wątpienia jest to czas wymagający ogromnych poświęceń, pewnych reorganizacji i cięcia kosztów, z drugiej strony też chcemy się rozwijać, chcemy robić nowe rzeczy, dostarczać nowe usługi, podnosić ich jakość, tak więc ten rok bardzo mocno spędziliśmy na porządkowaniu tych rzeczy, na które zazwyczaj nie było czasu. Głęboko wierzę, że to, co najgorsze za nami, i mam nadzieję, że niedługo będziemy mogli zaprezentować klientom to, nad czym pracowaliśmy tak mocno w okresie lockdownu – mówi.
Jakub Wesołowski liczy na to, że szczepionka i stosowanie się do restrykcji pomogą w walce z koronawirusem i w ciągu kolejnych miesięcy sytuacja zacznie się stabilizować.
– Głęboko wierzymy, że to, co najgorsze, jest już za nami. Pewnie jako przedsiębiorcy chcielibyśmy, żeby to działo się wszystko zdecydowanie szybciej, aczkolwiek też mamy świadomość różnych ograniczeń i mamy poczucie współodpowiedzialności za to, co się dzieje. Pewnie nikt z nas nie zakładał, że ten lockdown w tej czy innej postaci potrwa jednak rok – mówi aktor.
Czytaj także
- 2024-11-14: Artur Barciś: Wystawy sklepowe są już świąteczne – to jest biznes. Jednak kolędy słuchane od listopada zaczynają się nudzić
- 2024-11-04: Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
- 2024-10-30: Wraca temat zakazu hodowli zwierząt na futra. Polska może dołączyć do 22 krajów z podobnymi ograniczeniami
- 2024-11-13: Dekarbonizacja jest wyzwaniem dla firm przemysłowych. Wymaga zmian w całym łańcuchu dostaw
- 2024-10-29: David Gaboriaud: Według przewodnika Michelina poziom kulinarny polskich restauracji jest coraz wyższy. Polacy są w rozwoju gastronomii krok przed Francuzami
- 2024-09-23: Rząd chce większego udziału polskich firm budowlanych w projektach energetycznych. Ma to być element nowej ustawy offshorowej
- 2024-09-25: Piotr Zelt: Tygodniowo udaje mi się przejechać na rowerze 250–300 kilometrów. Bardzo fajnie to czyści głowę i jest to forma medytacji sportowej
- 2024-09-16: Piotr Zelt: Od października zaczynam wykłady w Warszawskiej Szkole Filmowej. Czasami trafiają się takie grupy, że zastanawiam się, po co oni chcą ten zawód uprawiać
- 2024-09-20: Mateusz Gessler: Gastronomia mocno się zmienia, bo i portfele naszych klientów się zmieniają. Widać, że zamawiają mniej
- 2024-11-08: Cezary Pazura: Jeżeli robię żart podczas kręcenia komedii i nikt na planie się nie śmieje, to trzeba go zmienić. Pierwsze wrażenie ekipy mówi mi najwięcej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.