Mówi: | Miłosz Gromski |
Funkcja: | menadżer ds. komunikacji |
Firma: | ING Bank Śląski |
Nowoczesne serwisy pomagają w wyborze i zakupie mieszkania
Zakup mieszkania nie musi być skomplikowanym procesem. Nowoczesne serwisy internetowe pozwalają łatwo wyszukać dopasowane do potrzeb klienta mieszkanie, zwracając uwagę na takie szczegóły, jak nasłonecznienie czy stan klatek schodowych. Ułatwiają także załatwianie formalności związanych z uzyskaniem kredytu i finalizacją zakupu. Dostępne są na wszystkich urządzeniach mobilnych, dzięki czemu można z nich skorzystać nawet w momencie oglądania mieszkania.
Z pomocą przy wyborze i zakupie mieszkania przychodzi nowoczesna technologia. Serwisy internetowe na każdym etapie – od wyszukiwania ofert do formalności niezbędnych do sfinalizowania transakcji – podpowiadają klientom, na co powinni zwrócić uwagę.
– Kiedy wybieramy mieszkanie i chcemy je obejrzeć na żywo, dzięki serwisowi wiemy, na co zwrócić uwagę i o co spytać właściciela mieszkania. Często nie zwracamy uwagi na to, czy lokal nagrzewa się w słońcu, czy po otwarciu okien jest tam głośno i jaki jest stan klatek schodowych. Odpowiedzi na te pytania, podpowiedzą nam, czy to jest rzeczywiście mieszkanie, o którym marzymy. Kiedy już zobaczymy kilka mieszkań i będziemy mieli swoich faworytów, możemy w serwisie ocenić je, porównać, zrobić notatki, które pomogą nam w przyszłości wybrać któreś z mieszkań – mówi Miłosz Gromski, menadżer ds. komunikacji w ING Banku Śląskim, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.
Przykładem takiego serwisu jest NAVIDOM. Umożliwia on przeszukiwanie ofert, gromadzenie w jednym miejscu najciekawszych ogłoszeń, wyliczenie kosztów zakupu i utrzymania wybranych mieszkań. Nie trzeba składać wizyty w banku, żeby dowiedzieć się o możliwość uzyskania kredytu. Wystarczy w serwisie wpisać zarobki, dochody oraz informacje na temat zobowiązań, aby poznać swoją zdolność kredytową. Po wybraniu wymarzonego mieszkania w załatwianiu formalności pomaga spersonalizowana pod typ lokum lista kroków.
– Kiedy zdecydujemy się na wybór konkretnego mieszkania, stajemy przed problemem, jakie dokumenty złożyć, gdzie, co nas czeka, jakie opłaty dodatkowe i nieprzewidziane być mogą się jeszcze pojawić. Staramy się pomóc także w tym, informując o konkretnych dokumentach, które powinien przygotować klient, bo będą wymagane podczas procesu kredytowego albo w trakcie kupna mieszkania – mówi Miłosz Gromski.
Ułatwieniem dla klientów jest również to, że serwisy tego typu są dostępne na urządzeniach mobilnych, można więc na bieżąco, podczas oglądania mieszkania, sporządzać notatki, by później do nich sięgnąć.
Czytaj także
- 2025-07-30: Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
- 2025-07-16: Banki spółdzielcze coraz ważniejsze dla finansowania gospodarki. Współpraca z BGK ma pobudzić lokalne inwestycje
- 2025-07-03: Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast
- 2025-06-17: Prawie 2/3 Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze. Kojarzy im się to z pracowitością i zaradnością
- 2025-06-17: Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować
- 2025-06-25: Polskie uczelnie nie są wolne od mobbingu. Środowisko akademickie pracuje nad dobrymi praktykami w polityce antymobbingowej
- 2025-05-19: 60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego
- 2025-06-13: 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
- 2025-04-15: 1 mln zł na innowacyjne rozwiązania dla miast. Granty mogą otrzymać naukowcy i start-upy
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Anna Dec: Często zapominamy, że poza ekranami telefonów jest prawdziwe życie i wartościowi ludzie. Bądźmy blisko nich i komunikujmy się najprościej, jak tylko się da
Prezenterka przyznaje, że w naszym społeczeństwie można zauważyć coraz większe bariery komunikacyjne, dlatego stoimy przed niezwykle trudnym wyzwaniem zachowania równowagi między korzystaniem z nowoczesnych mediów a pielęgnowaniem relacji osobistych. Aby jednak zobaczyć drugiego człowieka, czegoś się od niego nauczyć czy zainspirować jego życiem, przede wszystkim trzeba wyjrzeć zza szklanych ekranów swoich telefonów. Anna Dec zauważa też, że w dzisiejszych czasach coraz rzadziej rozmawiamy ze sobą w realnym świecie, a zbyt często poprzez różnego rodzaju komunikatory.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Prawo
Adaptacje poddaszy bez odpowiednich zabezpieczeń to realne zagrożenie pożarowe. Eksperci apelują o lepsze egzekwowanie przepisów

Z danych Państwowej Straży Pożarnej wynika, że w okresie od 1 stycznia do 13 lipca 2025 roku doszło do blisko 77 tys. pożarów. Ponad 17 tys. wybuchło w budynkach mieszkalnych, co jest nieco wyższym wynikiem niż rok temu. Ogień zbyt łatwo rozprzestrzenia się przez nieodpowiednio zabezpieczone kanały wentylacyjne i trasy kablowe. Źródłem problemów są także zaadaptowane poddasza bez zabezpieczeń przeciwpożarowych czy dachy z instalacjami fotowoltaicznymi.