Newsy

Nowoczesne serwisy pomagają w wyborze i zakupie mieszkania

2015-03-23  |  06:00

Zakup mieszkania nie musi być skomplikowanym procesem. Nowoczesne serwisy internetowe pozwalają łatwo wyszukać dopasowane do potrzeb klienta mieszkanie, zwracając uwagę na takie szczegóły, jak nasłonecznienie czy stan klatek schodowych. Ułatwiają także załatwianie formalności związanych z uzyskaniem kredytu i finalizacją zakupu. Dostępne są na wszystkich urządzeniach mobilnych, dzięki czemu można z nich skorzystać nawet w momencie oglądania mieszkania.

Z pomocą przy wyborze i zakupie mieszkania przychodzi nowoczesna technologia. Serwisy internetowe na każdym etapie  od wyszukiwania ofert do formalności niezbędnych do sfinalizowania transakcji  podpowiadają klientom, na co powinni zwrócić uwagę.

Kiedy wybieramy mieszkanie i chcemy je obejrzeć na żywo, dzięki serwisowi wiemy, na co zwrócić uwagę i o co spytać właściciela mieszkania. Często nie zwracamy uwagi na to, czy lokal nagrzewa się w słońcu, czy po otwarciu okien jest tam głośno i jaki jest stan klatek schodowych. Odpowiedzi na te pytania, podpowiedzą nam, czy to jest rzeczywiście mieszkanie, o którym marzymy. Kiedy już zobaczymy kilka mieszkań i będziemy mieli swoich faworytów, możemy w serwisie ocenić je, porównać, zrobić notatki, które pomogą nam w przyszłości wybrać któreś z mieszkań – mówi Miłosz Gromski, menadżer ds. komunikacji w ING Banku Śląskim, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.

Przykładem takiego serwisu jest NAVIDOM. Umożliwia on przeszukiwanie ofert, gromadzenie w jednym miejscu najciekawszych ogłoszeń, wyliczenie kosztów zakupu i utrzymania wybranych mieszkań. Nie trzeba składać wizyty w banku, żeby dowiedzieć się o możliwość uzyskania kredytu. Wystarczy w serwisie wpisać zarobki, dochody oraz informacje na temat zobowiązań, aby poznać swoją zdolność kredytową. Po wybraniu wymarzonego mieszkania w załatwianiu formalności pomaga spersonalizowana pod typ lokum lista kroków.

– Kiedy zdecydujemy się na wybór konkretnego mieszkania, stajemy przed problemem, jakie dokumenty złożyć, gdzie, co nas czeka, jakie opłaty dodatkowe i nieprzewidziane być mogą się jeszcze pojawić. Staramy się pomóc także w tym, informując o konkretnych dokumentach, które powinien przygotować klient,  bo będą wymagane podczas procesu kredytowego albo w trakcie kupna mieszkania – mówi Miłosz Gromski.

Ułatwieniem dla klientów jest również to, że serwisy tego typu są dostępne na urządzeniach mobilnych, można więc na bieżąco, podczas oglądania mieszkania, sporządzać notatki, by później do nich sięgnąć.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.