Newsy

Fundacja Rak'n'Roll remontuje poczekalnie onkologiczne. Odpowiednie kolory i meble mają poprawiać samopoczucie pacjentów

2016-11-09  |  06:30

Poczekalnie onkologiczne mało komu kojarzą się pozytywnie. Przygnębiająca atmosfera, wszechobecna szarość, wielogodzinne oczekiwanie wizyty i diagnoza, której nikt nie chciałby usłyszeć. By choć trochę umilić czas pacjentom, którzy czekają na wizytę, i odwrócić ich uwagę od bieżących problemów, Fundacja Rak'n'Roll znacząco zmienia wizerunek tych miejsc. Celem programu „Poczekalnie Onkologiczne” jest ich remont, odnowienie ścian i wyposażenie w kolorowe, dodające optymizmu meble.

Pacjent, który zderza się z informacją o chorobie nowotworowej, bardzo często popada w depresję, jest w złym stanie psychicznym, wychodzi z gabinetu w Centrum Onkologii, gdzie wszystkie ściany są obdrapane, szare, brzydkie. Takie otoczenie tylko może pogłębić tę depresję – mówi agencji Newseria Lifestyle Joanna Łojko, dyrektor zarządzająca Fundacji Rak'n'Roll.

Jednym z celów Fundacji Rak'n'Roll jest zmiana wizerunku poczekalni onkologicznych. W 2011 roku założycielka Fundacji Magda Prokopowicz podkreślała: „W ramach akcji uczłowieczania poczekalni onkologicznych będziemy chcieli wstawić tam wygodne fotele, kolorowe zdjęcia oraz informacje dotyczące osób, które wygrały walkę z rakiem”.

Dla naszej Fundacji celem jest uczłowieczanie poczekalni onkologicznych, co było marzeniem Magdaleny Prokopowicz. Chodzi o odnowienie poczekalni w centrach onkologii, nadanie im takiego koloru, który ich uspokoi i sprawi, że zaczną trochę bardziej pozytywnie myśleć. Stawiamy na kolory, w których będą się dobrze czuli, które dodadzą energii, czyli wszelkie pastele, delikatne kolory, optymistyczne, które pomogą im w tym trudnym czasie. Kolor ma w tym przypadku ogromne znaczenie – mówi Joanna Łojko.

Do tej pory w ten sposób udało się wyremontować poczekalnie m.in. w Katowicach, Olsztynie, Poznaniu, Zielonej Górze i Warszawie.

Musimy też pamiętać, że są inni pacjenci, którzy przychodzą na leczenie, czasami dniami, miesiącami, latami. Musimy dobrać takie kolory, żeby oni w tych wnętrzach czuli się dobrze, żeby czuli się zrelaksowani i żeby ten czas upływał im w nieco lepszych okolicznościach – dodaje Joanna Łojko.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.