Newsy

Gwiazdy będą się dzielić swoją prywatnością na nowej platformie streamingowej. Doda poprowadzi warsztaty motywacyjne dla fanów

2021-07-07  |  06:20
Mówi:Filip Chajzer, dziennikarz
Paweł Makowski, współzałożyciel Usecrypt
Doda, wokalistka
Maciej Musiałowski, aktor
  • MP4
  • Rośnie popularność portali streamingowych. Za treści VoD płaci już 74 proc. Polaków, podczas gdy jeszcze w 2018 roku płaciła za nie mniej niż połowa. Serwisy z wideo na żądanie zajmują pierwsze miejsce wśród dostawców usług telewizyjnych i  jak wskazuje Capgemini  prześcignęły płatną telewizję już w ponad 30 krajach. Platformy streamingowe coraz chętniej są wykorzystywane przez gwiazdy, które mogą dzięki nim wejść w głębsze relacje ze swoimi fanami. W tym celu UseCrypt uruchamia właśnie nową platformę, na której ludzie ze świata filmu, nauki czy showbiznesu będą streamować swoje życie, programy i projekty. Od września warsztaty psychologiczne na platformie poprowadzi m.in. Doda.

    – Żyjemy w czasach rewolucji, która dzieje się tak szybko, że nawet jej nie zauważamy. Pomyślcie, kiedy ostatni raz kupiliście gazetę z programem telewizyjnym, żeby sprawdzić, kiedy film albo serial będzie emitowany w telewizji. Jedyną formą, która zostanie z telewizji konwencjonalnej, którą znamy od dziesięcioleci, są pasma newsowe i poranne, śniadaniowe – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes dziennikarz Filip Chajzer. – Poza tym wszystko już się dzieje on demand, na życzenie. Jak wytłumaczyć dziecku, że ma wrócić o 20.10, bo wtedy jest emitowany serial w telewizji? Przecież to się nie mieści w głowie. Więc to jest rewolucja, która już się dzieje.

    Jak podaje Capgemini, od dekady telewizja na żądanie (VOD) i usługi Over-the-Top (OTT), takie jak Netflix, HBO Go czy Amazon Prime, rewolucjonizują konsumpcję treści wideo. Telewizja tradycyjna – publiczna, płatna, kablowa, która jeszcze do niedawna wiodła prym – pod koniec 2020 roku została zdetronizowana przez serwisy streamingowe w ponad 30 krajach na świecie, na co niewątpliwie wpływ miała pandemia koronawirusa i kolejne lockdowny. Także w Polsce telewizja linearna traci na znaczeniu. Z raportu IRCenter wynika, że już 74 proc. Polaków płaci za dostęp do treści VoD.

    Zaletą serwisów Subscription Video on Demand (SVOD) i  Over-the-Top (OTT) jest szeroka dostępność treści, transmisje na żywo i na żądanie wydarzeń kulturalnych. Platformy streamingowe pozwalają też osobom publicznym wchodzić w głębsze relacje z fanami. Właśnie w tym celu rusza właśnie Usecrypt Live, nowy rodzaj platformy ze streamingiem treści wideo na żywo.

    – Fani, którzy na co dzień obserwują swoich idoli, chcieliby być z nimi bliżej. Z drugiej strony wiemy też, że osoby znane, publiczne, chciałyby mieć też taki kanał, w którym mogą głębiej wejść w relacje ze swoimi odbiorcami. Usecrypt Live ma być nowym rodzajem komunikacji, która będzie oparta na emocjach i wartościach, gdzie będziemy wiedzieli, że oglądamy rzeczy, które nie są powierzchowne, a usłyszymy tylko prawdę – tłumaczy Paweł Makowski, współzałożyciel Usecrypt.

    Na początku lipca w Monako odbył się pierwszy Festiwal Filmów Streamingowych. Choć w Polsce streaming jeszcze raczkuje, polskie gwiazdy, w tym m.in. Doda, Hanna Lis, Filip Chajzer, Karol „Blowek” Gązwa czy Maciej Musiałowski, poleciały do Monako, by zainaugurować działalność na nowej platformie streamingowej. Usecrypt był jedyną polską firmą zaproszoną na ten festiwal. Na uruchomionej przez firmę nowej platformie Usecrypt Live ludzie ze świata filmu, sztuki, nauki, sportu, biznesu i show-biznesu będą streamować swoje życie, programy, projekty. Swoją prywatnością z fanami podzielą się ambasadorzy Usecrypta, w tym m.in. Cezary Pazura, Olaf Lubaszenko, Krzysztof Ibisz czy Patryk Vega, którzy w mediach społecznościowych wrzucają posty oznaczone hashtagiem #bringingprivacyback.

    –  Zazwyczaj to, czym dzielę się z publicznością i obserwującymi, to jest moja działalność artystyczna. Oczywiście,, na Instagramie czasami wpuszcza się sytuacje bardziej prywatne, ale wszystko zależy ode mnie, nigdy nie mam presji, że powinienem coś robić – podkreśla aktor Maciej Musiałowski. – Fakt, że należę do grupy Usecrypta, która dba o nasze bezpieczeństwo i prywatność, jest fajne, dobrze tu być.

    We wrześniu na platformie ruszą m.in. warsztaty psychologiczne, które poprowadzi polska wokalistka Doda z pomocą psycholożki. Bazując na swoim doświadczeniu, opowie, jakie mechanizmy psychologiczne odpowiadają za zły wybór partnera. Dotychczas podczas każdego live’a na Instagramie czy TikToku fani prosili ją o rady.

    – Razem z platformą Usecrypt Live zaczynam od września prowadzić warsztaty motywacyjne dla moich fanów. Wykorzystuję swój potencjał, bo przez wiele lat, właściwie od 13. roku życia, odkąd weszłam do showbiznesu, bez żadnej pomocy, motywowałam sama siebie, by móc przetrwać 25 lat kariery. Chciałabym teraz wykorzystać mój talent, by dać coś młodym ludziom i zbudować ich pewność siebie – zapowiada Doda.

    Usecrypt Live to jeden z produktów, który wraz z Usecrypt Messenger (komunikator i aplikacja sprawdzająca, czy nasz telefon nie jest zhakowany), Usecrypt Safe (email oraz chmura), Usecrypt Video (platforma do robienia konferencji online) tworzy wielopłaszczyznową bezpieczną komunikację bez pośredników. To oznacza bezpieczeństwo, totalną prywatność i brak globalnego serwera, który gromadzi dane użytkowników.

    Czytaj także

    Transmisje online

    Więcej ważnych informacji

    Partner serwisu

    Wschód Kultury

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Gwiazdy

    Marcin Tyszka: Zawsze na sesji chcę tworzyć tylko bajkę. Jestem bardzo wymagający i liczę na zdjęcia wybitne

    Fotograf tłumaczy, że doszedł już do takiego momentu w swojej karierze, że dobre zdjęcie nie do końca go zadowala. W kadrze chce bowiem zatrzymać nie tylko dany moment lub osobę, ale zależy mu też na tym, by to wszystko miało wyjątkową otoczkę. Swoje pierwsze zdjęcia robił w piwnicy. Wtedy też nauczył się ich wywoływania. Teraz technicznie wszystko jest dużo łatwiejsze, ale lepszy sprzęt nie zastąpi wprawnego oka, dobrego wyczucia i wyobraźni, dzięki którym powstają prawdziwe fotograficzne dzieła sztuki.

    Handel

    Polscy i europejscy konsumenci będą musieli się pożegnać z ulubionymi kosmetykami. Propozycja Komisji Europejskiej może zagrozić branży kosmetycznej

    – Zielony Ład dotknie branżę kosmetyczną w szerokim aspekcie, mówimy tu o zmianach od molekuły aż po opakowanie – mówi Blanka Chmurzyńska-Brown z Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. Przejawem tej zmiany jest planowana przez Komisję Europejską rewizja rozporządzenia kosmetycznego, która spowoduje radykalne zaostrzenie zasad oceniania substancji stosowanych w kosmetykach. W efekcie – jak prognozuje branża – z rynku będzie musiało zniknąć ok. 49 proc. stosowanych obecnie filtrów UV i 70 proc. substancji konserwujących, które są w kosmetykach niezbędne. – Jeśli te regulacje wejdą w życie takim kształcie, stracimy naszą konkurencyjność. Naszą rolę przejmie Azja i Korea, bo jestem pewna, że oni za tego typu regulacją nie pójdą – ocenia ekspertka.

    Prawo

    Ponad 520 błędów medycznych i zdarzeń niepożądanych zgłoszono do rejestru Rzecznika Praw Pacjenta. Raportowanie takich danych będzie niedługo obowiązkowe

    – Dane zarówno z Polski, jak i z badań międzynarodowych pokazują, że ok. 10 proc. pacjentów hospitalizowanych w placówkach medycznych doznaje zdarzeń niepożądanych – mówi Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta. Jak podkreśla, błędy medyczne to problem o dużej skali, do którego rozwiązania ma się przyczynić procedowany właśnie projekt ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta. Zakłada on m.in. utworzenie tzw. Rejestru Zdarzeń Niepożądanych, czyli ogólnokrajowej niejawnej bazy danych o błędach medycznych. Nie czekając na ustawę, RPP prowadzi taki rejestr od początku tego roku. Do tej pory wpłynęło do niego ponad 520 zgłoszeń.

    Partner serwisu