Newsy

Gwiazdy będą się dzielić swoją prywatnością na nowej platformie streamingowej. Doda poprowadzi warsztaty motywacyjne dla fanów

2021-07-07  |  06:20
Mówi:Filip Chajzer, dziennikarz
Paweł Makowski, współzałożyciel Usecrypt
Doda, wokalistka
Maciej Musiałowski, aktor

Rośnie popularność portali streamingowych. Za treści VoD płaci już 74 proc. Polaków, podczas gdy jeszcze w 2018 roku płaciła za nie mniej niż połowa. Serwisy z wideo na żądanie zajmują pierwsze miejsce wśród dostawców usług telewizyjnych i  jak wskazuje Capgemini  prześcignęły płatną telewizję już w ponad 30 krajach. Platformy streamingowe coraz chętniej są wykorzystywane przez gwiazdy, które mogą dzięki nim wejść w głębsze relacje ze swoimi fanami. W tym celu UseCrypt uruchamia właśnie nową platformę, na której ludzie ze świata filmu, nauki czy showbiznesu będą streamować swoje życie, programy i projekty. Od września warsztaty psychologiczne na platformie poprowadzi m.in. Doda.

– Żyjemy w czasach rewolucji, która dzieje się tak szybko, że nawet jej nie zauważamy. Pomyślcie, kiedy ostatni raz kupiliście gazetę z programem telewizyjnym, żeby sprawdzić, kiedy film albo serial będzie emitowany w telewizji. Jedyną formą, która zostanie z telewizji konwencjonalnej, którą znamy od dziesięcioleci, są pasma newsowe i poranne, śniadaniowe – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes dziennikarz Filip Chajzer. – Poza tym wszystko już się dzieje on demand, na życzenie. Jak wytłumaczyć dziecku, że ma wrócić o 20.10, bo wtedy jest emitowany serial w telewizji? Przecież to się nie mieści w głowie. Więc to jest rewolucja, która już się dzieje.

Jak podaje Capgemini, od dekady telewizja na żądanie (VOD) i usługi Over-the-Top (OTT), takie jak Netflix, HBO Go czy Amazon Prime, rewolucjonizują konsumpcję treści wideo. Telewizja tradycyjna – publiczna, płatna, kablowa, która jeszcze do niedawna wiodła prym – pod koniec 2020 roku została zdetronizowana przez serwisy streamingowe w ponad 30 krajach na świecie, na co niewątpliwie wpływ miała pandemia koronawirusa i kolejne lockdowny. Także w Polsce telewizja linearna traci na znaczeniu. Z raportu IRCenter wynika, że już 74 proc. Polaków płaci za dostęp do treści VoD.

Zaletą serwisów Subscription Video on Demand (SVOD) i  Over-the-Top (OTT) jest szeroka dostępność treści, transmisje na żywo i na żądanie wydarzeń kulturalnych. Platformy streamingowe pozwalają też osobom publicznym wchodzić w głębsze relacje z fanami. Właśnie w tym celu rusza właśnie Usecrypt Live, nowy rodzaj platformy ze streamingiem treści wideo na żywo.

– Fani, którzy na co dzień obserwują swoich idoli, chcieliby być z nimi bliżej. Z drugiej strony wiemy też, że osoby znane, publiczne, chciałyby mieć też taki kanał, w którym mogą głębiej wejść w relacje ze swoimi odbiorcami. Usecrypt Live ma być nowym rodzajem komunikacji, która będzie oparta na emocjach i wartościach, gdzie będziemy wiedzieli, że oglądamy rzeczy, które nie są powierzchowne, a usłyszymy tylko prawdę – tłumaczy Paweł Makowski, współzałożyciel Usecrypt.

Na początku lipca w Monako odbył się pierwszy Festiwal Filmów Streamingowych. Choć w Polsce streaming jeszcze raczkuje, polskie gwiazdy, w tym m.in. Doda, Hanna Lis, Filip Chajzer, Karol „Blowek” Gązwa czy Maciej Musiałowski, poleciały do Monako, by zainaugurować działalność na nowej platformie streamingowej. Usecrypt był jedyną polską firmą zaproszoną na ten festiwal. Na uruchomionej przez firmę nowej platformie Usecrypt Live ludzie ze świata filmu, sztuki, nauki, sportu, biznesu i show-biznesu będą streamować swoje życie, programy, projekty. Swoją prywatnością z fanami podzielą się ambasadorzy Usecrypta, w tym m.in. Cezary Pazura, Olaf Lubaszenko, Krzysztof Ibisz czy Patryk Vega, którzy w mediach społecznościowych wrzucają posty oznaczone hashtagiem #bringingprivacyback.

–  Zazwyczaj to, czym dzielę się z publicznością i obserwującymi, to jest moja działalność artystyczna. Oczywiście,, na Instagramie czasami wpuszcza się sytuacje bardziej prywatne, ale wszystko zależy ode mnie, nigdy nie mam presji, że powinienem coś robić – podkreśla aktor Maciej Musiałowski. – Fakt, że należę do grupy Usecrypta, która dba o nasze bezpieczeństwo i prywatność, jest fajne, dobrze tu być.

We wrześniu na platformie ruszą m.in. warsztaty psychologiczne, które poprowadzi polska wokalistka Doda z pomocą psycholożki. Bazując na swoim doświadczeniu, opowie, jakie mechanizmy psychologiczne odpowiadają za zły wybór partnera. Dotychczas podczas każdego live’a na Instagramie czy TikToku fani prosili ją o rady.

– Razem z platformą Usecrypt Live zaczynam od września prowadzić warsztaty motywacyjne dla moich fanów. Wykorzystuję swój potencjał, bo przez wiele lat, właściwie od 13. roku życia, odkąd weszłam do showbiznesu, bez żadnej pomocy, motywowałam sama siebie, by móc przetrwać 25 lat kariery. Chciałabym teraz wykorzystać mój talent, by dać coś młodym ludziom i zbudować ich pewność siebie – zapowiada Doda.

Usecrypt Live to jeden z produktów, który wraz z Usecrypt Messenger (komunikator i aplikacja sprawdzająca, czy nasz telefon nie jest zhakowany), Usecrypt Safe (email oraz chmura), Usecrypt Video (platforma do robienia konferencji online) tworzy wielopłaszczyznową bezpieczną komunikację bez pośredników. To oznacza bezpieczeństwo, totalną prywatność i brak globalnego serwera, który gromadzi dane użytkowników.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Kampania „Masz Wybór”

Gwiazdy

Gwiazdy

Olga Borys i Magda Bereda: jesteśmy ekologiczne i chodzimy kilka razy w tym samym na imprezę. Warto dawać ubraniom drugie życie

Artystki w pierwszej kolejności zachęcają do tego, by zrobić gruntowny przegląd swojej szafy. Wtedy może się okazać, że mamy w niej unikatowe i ponadczasowe ubrania sprzed lat, które dziś ponownie będą zachwycać. Z kolei niepotrzebne już nam rzeczy warto oddać komuś innemu, sprzedać lub wymienić. Olga Borys i Magda Bereda polecają też zakupy w second handach. Za niewielkie pieniądze można tam bowiem upolować ubrania znanych i dobrych marek, a nawet zupełnie nowe towary z metkami. Obie panie mają nadzieję, że trend na bycie eko nie wyjdzie z mody, a  konsumenci będą coraz chętniej za nim podążać.

Energetyka

Wody geotermalne napędzają rozwój jednej z łódzkich gmin. Przyciągają tu turystów i inwestorów

Gmina Poddębice, leżąca 40 km na północny zachód od Łodzi, ma bardzo szerokie plany w zakresie wykorzystania źródeł geotermalnych. Już dziś wyprodukowane dzięki geotermii ciepło dociera do 70 proc. mieszkańców, a w przyszłości ma być ono produkowane w kogeneracji z energią elektryczną. Miasto rozwija także ofertę rekreacyjną, inwestując w rewitalizację Term Poddębickich i sektor balneologii. To pociąga za sobą zainteresowanie inwestorów rynku nieruchomości, którzy chcą w Poddębicach stawiać pensjonaty i hotele. Poddębickie źródło i nowe miejsca pracy związane z medycyną balneologiczną mają być antidotum na jeszcze jedną bolączkę samorządu – brak wielorodzinnego budownictwa mieszkaniowego.

Farmacja

Polki chore na raka piersi nie uczestniczą w swoim procesie leczenia. Często nie mają informacji o dostępnych możliwościach terapii

Rak piersi jest najczęstszym nowotworem wśród Polek. U prawie połowy kobiet, które co roku słyszą tę diagnozę, występuje hormonozależny, HER2-ujemny rak piersi. Od dwóch lat jest dla nich dostępne refundowane leczenie, uznawane za skuteczniejsze, mniej toksyczne i zapewniające lepszą jakość życia. Mimo to w Polsce większość pacjentek nadal jest leczonych klasyczną chemioterapią, nie mając nawet świadomości, że istnieje możliwość zastosowania innej terapii. Dlatego właśnie rusza kampania Masz Wybór, która ma zmotywować kobiety chore na raka piersi do aktywnego uczestniczenia w swoim procesie leczenia.

Edukacja

Muzeum Auschwitz-Birkenau chce zwiększyć wirtualny zasięg. Inwestycje w infrastrukturę umożliwią zwiedzanie na odległość z każdego miejsca na świecie

Cały teren Muzeum Auschwitz-Birkenau zostanie objęty nowoczesną infrastrukturą światłowodową i mobilną, zapewniającą szybki internet. Zyska także łączność bezprzewodową. Dzięki inwestycjom realizowanym wspólnie z Orange Polska już wkrótce każda osoba na świecie będzie mogła uczestniczyć w wirtualnym zwiedzaniu Miejsca Pamięci. Ponadto materiały archiwalne, które są w dyspozycji muzeum, np. nagrania relacji świadków, będą dostępne dzięki aplikacji mobilnej. Miejsce Pamięci Auschwitz-Birkenau to najczęściej odwiedzane muzeum tego typu na świecie. Przed wybuchem pandemii tereny byłego obozu koncentracyjnego odwiedzało ponad 2 mln osób rocznie, a w 2020 roku z powodu pandemii było ich pięć razy mniej.