Newsy

Gwiazdy i samochody, czyli jak prowadzą Kręglicka, Baar, Passent i Przybylski

2013-11-20  |  08:25
Mówi:Aneta Kręglicka (modelka, bizneswoman); Kamilla Baar (aktorka); Agata Passent (felietonistka i dziennikarka); Mariusz Przybylski (projektant mody)
  • MP4
    Wiele polskich gwiazd unika środków publicznego transportu i stawia tylko na własny samochód. Nic dziwnego – w tłumie kierowców są anonimowi, ale nie wolni od błędów. Gwiazdy także mają swoje przyzwyczajenia w sposobie prowadzenia auta.

    Doda nie raz opowiadała, że jeździ bezpiecznie, ale uwielbia szybkość. Piosenkarka żartowała, że ludzie boją się z nią jeździć, bo w trakcie wyprzedzania potrafi zacząć się malować, co niektórych przyprawia niemalże o zawał. Ewa Farna zasłynęła jako kierowca nierozważny, gwiazda wsiadła za kierownicę po alkoholu i spowodowała wypadek. Prowadzenie samochodu po alkoholu zdarzyło się również Ilonie Felicjańskiej, która po wypadku przyznała się do choroby alkoholowej i rozpoczęła terapię. Obecnie modelka apeluje o rozwagę przy prowadzeniu auta.

    Kuba Wojewódzki znany jest z  miłości do drogich i szybkich aut, Anna Mucha kocha Mercedesy (jako ambasadorka marki zachwala te samochody), a Joanna Liszowska preferuje samochody duże, na co zapewne wpływ ma powiększająca się rodzina. Powstaje jednak pytanie, jakimi kierowcami są gwiazdy. Wiadomo, że niebotycznie drogi samochód świetnego kierowcy nie czyni. Przykładem jest Kinga Rusin, która często swoim Jaguarem parkuje w miejscach niedozwolonych. Kamilla Baar z kolei twierdzi, że jest dobrym kierowcą, choć czasem słucha głośno muzyki i śpiewa za kółkiem. Aneta Kręglicka uważa, że jest świetnym kierowcą.

    Kiedyś oczywiście byłam kierowcą szalonym, bardzo szybko jeździłam. Natomiast odkąd mam dziecko, jestem bardziej rozważna i uważna, ale myślę, że jestem dobrym kierowcą, głównie z racji swojej dojrzałości i doświadczenia. Staram się ten samochód wykorzystywać w taki sposób, żeby przynosił mi same korzyści, a nie sprawiał mi kłopotu i żebym też nim nie sprawiała kłopotu innym – opowiada modelka. 
      
    Agata Passent wybiera trasy pod kątem tego, czy podoba jej się okolica.

    Jestem kierowcą, który lubi się zgubić. Czasem odkrywam miejsca, których nie znam, jakieś uliczki. Widzę, że coś wygląda ciekawie i specjalnie wjeżdżam w ulicę, chociaż ona nie jest po drodze – opowiada o swoim stylu jazdy Passent.

    Niektóre gwiazdy potrafią przyznać, że średnio radzą sobie za kierownicą. Mariusz Przybylski zdradził, że nie jest mistrzem kierownicy, ale nie jest też na szarym końcu – jego zdaniem plasuje się pośrodku – jest niezłym kierowcą, ale do ideału mu daleko.

    Agata Passent, Mariusz Przybylski, Aneta Kręglicka i Kamila Baar zostali ambasadorami pierwszego samochodu z napędem elektrycznym marki BMW  modelu i3.

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Motoryzacja

    Qczaj: Na drogach szybkiego ruchu lubię mocniej wcisnąć pedał gazu. Niebawem planuję też zrobić prawo jazdy na motocykl

    Trener podkreśla, że decyzja o zrobieniu prawa jazdy była jedną z najlepszych w jego życiu. Teraz, kiedy odpowiedni dokument ma już w kieszeni, z ogromną przyjemnością wsiada za kierownicę i mknie przed siebie. Najbardziej lubi drogi szybkiego ruchu, bo tam może mocniej wcisnąć pedał gazu. W innych okolicznościach jednak jeździ z dużą rozwagą, dostosowując prędkość do warunków panujących na jezdni. Qczaj zdradza też, że kolejnym krokiem będzie kurs na prawo jazdy na motocykl.

    Edukacja

    Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

    Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.

    Edukacja

    Polki coraz bardziej świadomie podchodzą do profilaktyki nowotworów piersi. Wciąż jednak blisko połowa się nie bada

    Profilaktyka raka piersi przestaje być dla Polek źródłem lęku i tematem tabu. Coraz częściej motywacją do wykonania badań jest odpowiedzialność za siebie i bliskich – wynika z najnowszego badania Maison & Partners dla Henkel Polska. 36 proc. kobiet jako motywację wskazało rekomendacje lekarskie, a 30 proc. – potrzebę dbania o swój organizm. Mimo że około 40 proc. kobiet w wieku 20–60 lat bada się regularnie, wykonując badania palpacyjne czy USG, podobny odsetek nie bada się wcale, a co piąta deklaruje, że w ogóle nie interesuje się tym tematem.