Newsy

Gwiazdy i samochody, czyli jak prowadzą Kręglicka, Baar, Passent i Przybylski

2013-11-20  |  08:25
Mówi:Aneta Kręglicka (modelka, bizneswoman); Kamilla Baar (aktorka); Agata Passent (felietonistka i dziennikarka); Mariusz Przybylski (projektant mody)
  • MP4
    Wiele polskich gwiazd unika środków publicznego transportu i stawia tylko na własny samochód. Nic dziwnego – w tłumie kierowców są anonimowi, ale nie wolni od błędów. Gwiazdy także mają swoje przyzwyczajenia w sposobie prowadzenia auta.

    Doda nie raz opowiadała, że jeździ bezpiecznie, ale uwielbia szybkość. Piosenkarka żartowała, że ludzie boją się z nią jeździć, bo w trakcie wyprzedzania potrafi zacząć się malować, co niektórych przyprawia niemalże o zawał. Ewa Farna zasłynęła jako kierowca nierozważny, gwiazda wsiadła za kierownicę po alkoholu i spowodowała wypadek. Prowadzenie samochodu po alkoholu zdarzyło się również Ilonie Felicjańskiej, która po wypadku przyznała się do choroby alkoholowej i rozpoczęła terapię. Obecnie modelka apeluje o rozwagę przy prowadzeniu auta.

    Kuba Wojewódzki znany jest z  miłości do drogich i szybkich aut, Anna Mucha kocha Mercedesy (jako ambasadorka marki zachwala te samochody), a Joanna Liszowska preferuje samochody duże, na co zapewne wpływ ma powiększająca się rodzina. Powstaje jednak pytanie, jakimi kierowcami są gwiazdy. Wiadomo, że niebotycznie drogi samochód świetnego kierowcy nie czyni. Przykładem jest Kinga Rusin, która często swoim Jaguarem parkuje w miejscach niedozwolonych. Kamilla Baar z kolei twierdzi, że jest dobrym kierowcą, choć czasem słucha głośno muzyki i śpiewa za kółkiem. Aneta Kręglicka uważa, że jest świetnym kierowcą.

    Kiedyś oczywiście byłam kierowcą szalonym, bardzo szybko jeździłam. Natomiast odkąd mam dziecko, jestem bardziej rozważna i uważna, ale myślę, że jestem dobrym kierowcą, głównie z racji swojej dojrzałości i doświadczenia. Staram się ten samochód wykorzystywać w taki sposób, żeby przynosił mi same korzyści, a nie sprawiał mi kłopotu i żebym też nim nie sprawiała kłopotu innym – opowiada modelka. 
      
    Agata Passent wybiera trasy pod kątem tego, czy podoba jej się okolica.

    Jestem kierowcą, który lubi się zgubić. Czasem odkrywam miejsca, których nie znam, jakieś uliczki. Widzę, że coś wygląda ciekawie i specjalnie wjeżdżam w ulicę, chociaż ona nie jest po drodze – opowiada o swoim stylu jazdy Passent.

    Niektóre gwiazdy potrafią przyznać, że średnio radzą sobie za kierownicą. Mariusz Przybylski zdradził, że nie jest mistrzem kierownicy, ale nie jest też na szarym końcu – jego zdaniem plasuje się pośrodku – jest niezłym kierowcą, ale do ideału mu daleko.

    Agata Passent, Mariusz Przybylski, Aneta Kręglicka i Kamila Baar zostali ambasadorami pierwszego samochodu z napędem elektrycznym marki BMW  modelu i3.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Teatr

    Katarzyna Pakosińska: Cieszę się, że miałam odwagę podjąć decyzję o rozstaniu z Kabaretem Moralnego Niepokoju. Rwało mnie już wtedy gdzie indziej

    Kabareciarka przyznaje, że kiedy zaczęły się psuć relacje między nią a pozostałymi członkami Kabaretu Moralnego Niepokoju, to wtedy pojawiła się myśl, by opuścić grupę i zacząć się spełniać na innej płaszczyźnie zawodowej. Przekonuje też, że już wówczas miała w zanadrzu kilka ciekawych pomysłów na rozwój swojej kariery, a to tylko przyspieszyło decyzję o zerwaniu współpracy. I choć na początku trudno jej było się odnaleźć w nowej rzeczywistości, to z perspektywy czasu nie żałuje tamtego kroku. Z zapałem angażuje się w realizację nowych projektów, ale nie wyklucza, że jeszcze kiedyś znów zabłyśnie w kabarecie.

    Media i PR

    Wydawcy polskich mediów liczą na zmiany w przyjętej przez Sejm nowelizacji prawa autorskiego. Ruszają kolejne rozmowy z rządem

    Polskie media apelują do polityków o zmiany w treści przyjętej przez Sejm nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Nowe przepisy, które po trzech latach opóźnienia wdrażają unijną dyrektywę Digital Single Market, dają teoretycznie wydawcom i dziennikarzom prawo do uzyskiwania wynagrodzeń od tzw. big techów za korzystanie z ich utworów. W praktyce może być to jednak trudne do wyegzekwowania. Dlatego media domagają się wzmocnienia pozycji wydawców.  Tym bardziej że obie strony muszą same wynegocjować te wynagrodzenia. – Chcemy mechanizmu, który gwarantuje nam, że w przypadku przedłużania się negocjacji z big techami, wkroczy organ rządowy – tłumaczy Marek Frąckowiak, prezes Izby Wydawców Prasy. Wydawcy liczą, że niezbędne poprawki pojawią się na etapie prac w Senacie.

    Psychologia

    Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

    Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.