Newsy

40 lat z przebojami Budki Suflera. Zespół świętuje urodziny i szykuje kolejną płytę

2013-12-06  |  08:30
Mówi:Tomasz Zeliszewski, Romuald Lipko
Funkcja:Budka Suflera
  • MP4
  • Budka Suflera obchodzi jubileusz 40-lecia istnienia. Legendarny zespół świętuje swoje urodziny w kameralnym gronie, organizując zaledwie cztery koncerty – w Częstochowie, Warszawie, Krakowie i Wrocławiu. Z kolei, w przyszłym roku ukaże się nowa płyta zespołu.

    Nową płytę promuje utwór "Tylko dla orłów" autorstwa Romualda Lipko i Andrzej Mogielnickiego.

    – Nasi fani, którzy gdzieś z naszą muzyką wyrośli, dorastali i związali się z nią, to oczywiście czekają na każdy nowy utwór, na nowe nasze jakieś produkcje muzyczne, cały czas wierząc, że ich ulubieńcy z tamtych dawnych lat i przez lata, które byli razem z nami, zawsze będą mieli coś im jeszcze do zaproponowania – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle, Romuald Lipko.

    Jubileusz to doskonała okazja do podsumowań. Budka Suflera wydała 15 płyt studyjnych, 3 koncertowe i 3 składanki, wylansowała setki przebojów, zagrała tysiące koncertów.

    – To jest kilkanaście tysięcy różnych wykonań publicznych. Tego się nie ma dość. Żywe koncerty mają to do siebie, że one są emocjonalne. Nie używamy żadnych jakichś półfabrykatów, które sprytnie na scenie za pomocą kabli łączymy. Wychodzi paru gości i po prostu gra. Tego się nie ma dość, tak jak się nie ma dość własnych dzieci. One mogą nas rozzłościć, one mogą być czasami niesforne, ale to są nasze dzieci i koniec. Tak samo jest z koncertami, tak samo jest z muzyką – podkreśla Tomasz Zeliszewski.

    Kiedy na początku lat 70-tych, Krzysztof Cugowski dołączał do Stowarzyszenia Cnót Wszelakich, lubelskiego zespołu Romualda Lipki, żaden z nich nawet pewnie nie przypuszczał, że ich grupa, przez następne czterdzieści lat, będzie dyktowała trendy na polskiej scenie rockowej. Od czterech dekad przeboje Budka Suflera nuci kilka pokoleń fanów.

    – Za chwilę wychodzimy na scenę i mimo, że czterdzieści parę lat temu miałem tremę i może mi się zdawało, że to dlatego, bo mam osiemnaście lat. Teraz mam czterdzieści lat więcej i też mam tremę – przyznaje Tomasz Zeliszewski.

    Przez ten czas, zespół koncertował w najsłynniejszych salach świata, m.in. w nowojorskiej Carnegie Hall i zdobywał najważniejsze nagrody rynku muzycznego. Ich płyty sprzedawały się w nakładach przekraczających milion egzemplarzy. Muzycy, zapytani, co zmieniło się przez te 40 lat, mówią jednym głosem:

    – Płyta już nie jest takim symbolem miłości do zespołu. Nie ma jej na półce i nikt nie czyta opisów, kto tam gra, dlaczego tak gra. Kiedyś płyta była książką przy okazji, bo zawierała dodatkowe informacje i z namaszczeniem brało się, czy to obwolutę dawnej płyty analogowej, czy nawet kompaktowej otwierało się, wyjmowało, wykładało. Ale to takie trochę wspomnienie staruszka, nie ma to specjalnego znaczenia, byle muzyka była z czegoś odtwarzana i żeby chciano jej słuchać – mówi Romuald Lipko.

    Najbliższy, jubileuszowy koncert Budki Suflera odbędzie się w niedzielę, 8 grudnia w Hali Stulecia we Wrocławiu.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Psychologia

    Media

    Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

    Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

    Konsument

    Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

    Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.