Mówi: | Agata Młynarska |
Funkcja: | dziennikarka |
Agata Młynarska: Kobiety coraz odważniej rozmawiają na trudne tematy. Bardzo odważnie bronią swojego zdania
Prezenterka podkreśla, że program „Konfrontacje Agaty” w TVN Style skoncentrowany jest na głosie kobiet oraz ich odważnym dzieleniu się opiniami na kontrowersyjne tematy. Format pokazuje, że należy z uwagą słuchać innych osób i szanować różne punkty widzenia, a swoje argumenty prezentować w sposób konstruktywny i uprzejmy. Agata Młynarska podkreśla, że zależy jej na tym, by mimo obecności kamer stworzyć w studiu atmosferę sprzyjającą rozmowom o sprawach trudnych, bolesnych i bulwersujących.
Agata Młynarska zwraca uwagę na większą gotowość kobiet do poruszania trudnych, wręcz tabuizowanych kwestii, co świadczy o ich rosnącej odwadze i pewności siebie. Prowadząca program zaznacza też, że ona sama zamiast dominować w dyskusji prowadzonej w studiu, skupia się na słuchaniu i zadawaniu pytań, co pozwala uczestniczkom łatwiej wyrażać swoje myśli i uczucia.
– W TVN Style cały czas prowadzę program „Konfrontacje Agaty”. Z odcinka na odcinek widzę, że coraz odważniej kobiety rozmawiają o tym, jakie jest ich zdanie, punkt widzenia na poruszany temat, i umieją bronić swoich opinii. Tematy są różne: trudne, bardzo kontrowersyjne, tabu. Staram się nie zabierać głosu w studiu, raczej pytam, słucham i stawiam lustro kobietom. Wydaje mi się, że ten program przede wszystkim daje paniom przestrzeń do tego, żeby mogły pokazać, jak mają różne spojrzenie na wybrany temat i ewentualnie być inspiracją do rozmowy potem w domu, wśród przyjaciółek, znajomych, w rodzinie, na tym mi bardzo zależy – mówi agencji Newseria Lifestyle Agata Młynarska.
Program nie tylko daje przestrzeń do wyrażania różnorodnych punktów widzenia, ale także staje się miejscem, w którym kobiety mogą się inspirować oraz prowadzić konstruktywne dyskusje. Prezenterka zaznacza, że bohaterki często zaskakują ją swoimi opiniami, spostrzeżeniami, a także siłą i determinacją. Otwarcie mówią przed kamerami o tym, co im sprawia przykrość i spędza sen z powiek, co je porusza, bulwersuje i blokuje. Ta rozmowa jest też więc dla nich swoistą terapią.
– Jeżeli zgłaszają się do programu dziewczyny, które są zainteresowane np. wzięciem udziału w dyskusji na temat macierzyństwa, czy matka powinna wrócić do pracy, czy może zostać w domu z dziećmi, czy powinna rodzić wyłącznie siłami natury, czy zadeklarować się do porodu cesarskiego, czy wybaczyć zdradę, czy mieć otwarty związek w małżeństwie, w partnerstwie seksualnym, czy wręcz przeciwnie, to są to trudne i bardzo kontrowersyjne tematy, a w studiu przecież nie zawsze jest taki komfort, żeby się w pełni otworzyć. A ja jestem najbardziej zaskoczona tym, że one wspaniale umieją argumentować swoje punkty widzenia i bardzo odważnie bronią swojego zdania – mówi prezenterka.
Agata Młynarska zaznacza, że nie chodzi o to, by czyjeś argumenty przeważyły w jakiejś sprawie bądź ktoś czuł się wygranym w sporze, ale by dyskusja pokazała różne punkty widzenia na daną kwestię. Ten program udowadnia, jak dużą wartość mają dialog, empatia i akceptacja odmienności.
– Siedząc u szczytu stołu, widzę, jak te dwie strony, czasami bardzo różniące się od siebie, jednak dochodzą do porozumienia. Kamera już tego nie pokazuje, ale dziewczyny nigdy nie wychodzą ze studia poróżnione. I to jest chyba największa zasługa tego programu i też takie przesłanie, żebyśmy umieli siebie wysłuchać. Dajmy sobie szansę na rozmowę, na poznanie zdania drugiej strony, ale też rozejdźmy się w zgodzie, w tolerancji i zrozumieniu odrębności. Polki lubią i chcą być wysłuchane i mają prawo do odrębnych zdań – dodaje.
Agata Młynarska zauważa, że poprzez takie rozmowy uczestniczki programu mogą wzbogacić swoje życie i spojrzenie na różnorodne kwestie, a także inspirować innych do prowadzenia podobnych dyskusji w ich własnych kręgach społecznych.
Czytaj także
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
- 2024-11-18: Maciej Rock: „Must Be the Music” to jeden z moich ulubionych programów. Szczególnie wspominam Korę
- 2024-11-21: Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
- 2024-11-12: Polskę czeka boom w magazynach energii. Rząd pracuje nad nowymi przepisami
- 2024-11-08: Samorządy inwestują w mieszkania dla studentów i absolwentów. Chcą w ten sposób zatrzymać odpływ młodych ludzi
- 2024-11-05: Leczenie okulistyczne coraz skuteczniejsze. Pomagają w tym inwestycje w infrastrukturę i nowe technologie
- 2024-10-15: Klaudia Carlos: Nie myślę o konkurowaniu z innymi formatami. „Pytanie na śniadanie” jest programem interdyscyplinarnym i wielopokoleniowym
- 2024-10-30: Kompetencje społeczne są kluczowe w świecie pełnym ekranów. Można je rozwijać już u przedszkolaków
- 2024-11-06: Martyna Wojciechowska: Cudownie mieć 50 lat, wiedzieć, czego się chce i czego się na pewno nie chce. To dla mnie bardzo dobry czas
- 2024-11-13: Katarzyna Dowbor: Mamy z synem umowę, że nie rozmawiamy o pracy. Cieszę się, że został ciepło przyjęty przez widzów TVN i ma dobre wyniki oglądalności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.