Mówi: | Agata Młynarska |
Funkcja: | prezenterka i dziennikarka telewizyjna |
Agata Młynarska: Moja książka to bestseller. Dostaję wiele listów od czytelników
Książka „Pyszna zmiana, czyli moje życie bez glutenu”, której współautorką jest Agata Młynarska, stała się bestsellerem i wydawnictwo planuje jej dodruk. Dziennikarka zdradza także, że dostaje mnóstwo listów z podziękowaniami od czytelników, którzy dzięki publikacji zdiagnozowali swoje choroby. Książka została wydana 19 listopada ub.r. przez Burda Publishing Polska.
– Ogromnie się cieszę, że książka się podoba. Mam takie poczucie, że przynajmniej do czegoś się przydałam – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle Agata Młynarska.
„Pyszna zmiana, czyli moje życie bez glutenu” to poradnik o tym, jak zdrowo żyć. Agata Młynarska namawia do tego, by badać się w kierunku nietolerancji pokarmowej na gluten i laktozę, bo niezdiagnozowanie problemu może prowadzić do ogólnego złego samopoczucia, m.in. bólów brzucha, wymiotów, osłabienia organizmu.
Dziennikarka w książce opisuje swoje doświadczenia. Nietolerancję na gluten i laktozę lekarze wykryli u gwiazdy dopiero we wrześniu 2013 r., tymczasem Agata Młynarska już w dzieciństwie wiele razy źle się czuła, często bolał ją brzuch. Po diagnozie zmieniła nawyki żywieniowe i zaczęła prowadzić zdrowy tryb życia, m.in. jeść regularnie i świadomie. Oprócz Agaty Młynarskiej książkę „Pyszna zmiana, czyli moje życie bez glutenu” pisały także gastrolog prof. Grażyna Rydzewska, dietetyczka Agnieszka Pęksa i mistrzyni gotowania Ewa Olejniczak, które zawarły w niej porady zdrowotne, analizy diet i przepisy.
Agata Młynarska po swoim sukcesie pisarskim nie zamierza jednak w najbliższym czasie napisać kolejnej książki.
– Nie mam czasu na pisanie książek. Tę mogłam napisać, bo przez bardzo długi czas byłam w domu, chorowałam, a tego sobie nie życzę – mówi.
Obecnie dziennikarka jest gospodynią codziennego programu publicystycznego „Świat się kręci” w TVP 1.
Czytaj także
- 2025-07-30: Anna Dec: Często zapominamy, że poza ekranami telefonów jest prawdziwe życie i wartościowi ludzie. Bądźmy blisko nich i komunikujmy się najprościej, jak tylko się da
- 2025-06-05: Już pięciolatki interesują się pieniędzmi. Wakacje to dobry moment na edukację finansową
- 2025-05-09: Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty
- 2025-05-19: Robotyzacja i automatyzacja stają się codziennością w produkcji i logistyce. To odpowiedź na wyzwania demograficzne
- 2025-05-21: Przybywa ośrodków zajmujących się medycyną długowieczności. Pacjenci zyskują dostęp do najnowszych technologii medycznych
- 2025-02-19: Wycofanie się USA z WHO może mieć katastrofalne skutki. Cenę zapłacą także kraje UE
- 2025-01-30: Za rok USA oficjalnie wycofają się z porozumienia paryskiego. To nie musi oznaczać rezygnacji z zielonych inwestycji
- 2025-02-07: Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji
- 2024-12-30: Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline
- 2024-12-05: Opieka długoterminowa mierzy się z niedoborem kadr. Brakuje szczególnie pielęgniarek
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.