Newsy

Agnieszka Kaczorowska: Wierzę, że wychowam nowe pokolenie tancerzy. Mam poczucie misji

2017-06-08  |  06:50

Gwiazda założyła własną szkołę tańca. Od jesieni będzie uczyć dzieci według autorskiej, niespotykanej dotąd metody. Zamierza przekazywać młodym podopiecznym nie tylko wiedzę z zakresu technik tanecznych, lecz także wyposażyć je w takie cechy jak odwaga i akceptacja własnego ciała. 

Agnieszka Kaczorowska konsekwentnie realizuje kolejne marzenia zawodowe. Występuje w programie „Dancing with the Stars: Taniec z gwiazdami”, zagrała w musicalu „Karol”, realizuje się jako prowadząca koncerty m.in. imprezy sylwestrowe telewizji Polsat. Obecnie spełnia kolejne marzenie, jakim było otwarcie własnej szkoły tańca.

– Formalności dotyczące założenia firmy są już dopięte i to od dawna. Teraz bardzo, bardzo dużo pracy związanej z otwarciem, z rekrutacją nauczycieli, która trwa, z tym, żeby ułożyć całe strategie i marketingowe, i biznesowe – mówi Agnieszka Kaczorowska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Tancerka zamierza uczyć przede wszystkim dzieci. Opracowała w tym celu autorską metodę nauczania, niestosowaną dotychczas w innych szkołach tańca. Gwiazda twierdzi, kieruje nią przede wszystkim poczucie misji, jej zdaniem system nauczania tańca w Polsce jest bowiem niedoskonały. O jego wadach przekonała się w ciągu 18-letniej kariery tanecznej.

–  Wierzę, że wychowam nowe, młode pokolenie tancerzy, ale też ludzi, którzy jeśli nie będą w przyszłości związani zawodowo z tańcem, to wyjdą ode mnie z ważnymi umiejętnościami takimi życiowymi – mówi Agnieszka Kaczorowska.

Gwiazda chce przekazać młodym generacjom te umiejętności, które jako młoda adeptka tańca musiała zdobywać samodzielnie. Szukała wówczas mentorów, którzy mogliby odpowiednio nią pokierować. Nie zawsze trafiała przy tym na właściwych mistrzów. Zdaniem tancerki dzieciom należy wpajać nie tylko technikę tańca, lecz także umiejętności miękkie, takie jak zdolność wyznaczania sobie celów i stopniowego ich realizowania.

 Ponadto, jak byłam małą dziewczynką, po prostu dostałam ogromną szanse od życia i innych ludzi i od początku odnalazłam dwie swoje największe pasje. Dlatego kto wie, mam nadzieje, że w mojej szkole też znajdą się dzieci, które znajdą pasje na całe życie mówi Agnieszka Kaczorowska.

Tancerka nie ma obaw przed uczeniem dzieci takich tańców jak rumba czy cha-cha, kojarzących się ze zmysłowością i erotyzmem. Zapewnia, że w przypadku małych dziewczynek na turniejach oceniana jest nie tyle ekspresja, ile technika tańca i poczucie rytmu. Gwiazda przyznaje, że młode tancerki szybko wkraczają w kobiecy świat, noszą bowiem mocne makijaże i sztuczne paznokcie. Każda dojrzewa jednak w swoim indywidualnym tempie. Okres dzieciństwa jest ponadto najlepszym czasem do kształtowania psychiki i osobowości człowieka.

– Więc jak ja już będę uczyła te małe dzieci, to chciałabym, żeby w tych dzieciach, nie tylko dziewczynkach, rosła pewność siebie, odwaga, akceptacja własnego ciała. U dziewczyn, żeby one nie miały później problemu z tym, że nie podobają się sobie czy siebie nie akceptują w jakiś sposób – mówi Agnieszka Kaczorowska.

Otwarcie szkoły tańca Agnieszki Kaczorowskiej ma nastąpić już jesienią tego roku.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.