Newsy

Aleksandra Adamska: Mój kalendarz zapełniony jest po brzegi. Mam taką ilość zobowiązań zawodowych, że nie jestem już w stanie zrobić nic dodatkowego

2024-09-24  |  06:22
Mówi:Aleksandra Adamska, aktorka, uczestniczka „Azja Express”
Ewelina Adamska-Porczyk, uczestniczka „Azja Express”

Aktorka miała szansę dołączyć do grupy gwiazd, które przez tydzień wcielają się w prowadzących „Dzień Dobry TVN”, ale jak tłumaczy, na razie musiała odrzucić tę propozycję, bo jej grafik zawodowy na najbliższe miesiące dosłownie pęka w szwach. Po wyczerpujących nagraniach do reality show „Azja Express”, Aleksandra Adamska rozpoczęła pracę nad kolejnym sezonem serialu „Pati” i nad nowym projektem telewizyjnym. Wkrótce jako jurorka będzie oceniać prace uczestników programu „LEGO Masters. Kierunek Polska”. Format wróci na antenę jesienią, w odświeżonej formule.

Aleksandra Adamska wierzy, że bycie gospodynią „Dzień Dobry TVN” byłoby niezwykle ciekawym wyzwaniem, ale ta rola musi jednak trochę poczekać. Teraz bowiem aktorka nie mogła się zgodzić na współpracę z programem śniadaniowym, chociażby dlatego że dużo czasu spędza na planie zdjęciowym kolejnego sezonu popularnego serialu „Pati”, w którym gra główną rolę.

– Mam teraz taką ilość zobowiązań zawodowych, że nie byłam już w stanie zrobić kolejnej rzeczy. Kalendarz jest zapełniony po brzegi i po wakacjach jest to sromotny przeskok, ale myślę, że projekty, które są tam pozapisywane w tych kwadracikach poszczególnych dni, będą dodawać mi energii, więc będzie super. Myślę, że te rzeczy ucieszą też bardzo dużą rzeszę ludzi  – mówi agencji Newseria Lifestyle Aleksandra Adamska.

Uczestniczka nowej edycji programu „Azja Express” dołączy między innymi do jury w programie „LEGO Masters. Kierunek Polska” i jak podkreśla, na ten projekt cieszy się nie tylko ona, ale również najmłodsi członkowie jej rodziny.

– Generalnie czy chodzi o film, serial, czy też o teatr, to nie mam szczególnych marzeń, że koniecznie chciałabym coś zrobić, tylko przyjmuję, że coś mi w życiu przychodzi i myślę: rezonuje to z moim serduszkiem czy nie, jak rezonuje, to biorę. I jak dostałam propozycję bycia jurorem w  „LEGO Masters”, to „zapaliło mi się oko”, a jak to przekazałam mojemu starszemu siostrzeńcowi Oskarowi, zresztą wszyscy moi siostrzeńcy uwielbiają te klocki, to on: ciocia, ty musisz to zrobić, proszę ciocia, musisz to zrobić. No i robię, i się bardzo z tego powodu cieszę, bo często sama układam z nimi te klocki i naprawdę lubimy to robić – mówi.

Program „LEGO Masters” oparty jest na brytyjskim formacie. W poprzednich czterech edycjach jurorami byli między innymi: Kamil Bednarek, Czesław Mozil i Wojciech Łozowski. Piąty sezon będzie miał nieco odmienioną formułę. Do tej pory bowiem konstrukcje z klocków LEGO powstawały wyłącznie w studiu telewizyjnym, teraz natomiast będą budowane w różnych miejscach na terenie całego kraju. Zmagania uczestników będzie można zaobserwować m.in. w parkach czy muzeach. Kolejną nowością będzie pierwszy w historii programu kobiecy duet jurorski. Aleksandra Adamska wesprze projektantkę graficzną Polę Lisowicz. Aktorka nie chce z góry zakładać, czy będzie jurorem surowym i wymagającym, czy może pobłażliwym, który przymyka oko na pewne niedoskonałości. Jak podkreśla, nie zamierza nikogo naśladować, chce działać spontanicznie i ma nadzieję, że uda jej się wypracować własny, niepowtarzalny styl.

– Myślę, że po prostu będę sobą, będę chciała widzieć to, co dobre, a nie mankamenty w budowlach stworzonych przez uczestników – mówi.

Aktorka zaznacza, że od dzieciństwa te kultowe klocki zajmują ważne miejsce w jej sercu. Często wygrywały nawet z najładniejszymi lalkami i innymi atrakcyjnymi zabawkami.

– Pamiętam, że miałam jakieś dwa–trzy latka, tata wrócił z Danii i przywiózł pierwsze klocki DUPLO. Pamiętam, była tam taka wanienka, kibelek, krzesełka i pani doktor, wspaniałe to było.  Bawiłam się tym non stop. Pamiętam też, że z moim przyjacielem z dzieciństwa, Michałem, który miał mnóstwo tych klocków, potrafiliśmy układać je godzinami – wspomina.

Aleksandrę Adamską można oglądać m.in. w programie „Azja Express”, w soboty o godz. 19:30 na antenie TVN-u. W ekstremalnej wyprawie towarzyszyła jej siostra Ewelina Adamska-Porczyk.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Radosław Majdan: W ferie jedziemy z chłopcami w góry. Nie umiem jeździć na nartach i nie ciągnie mnie na stok

W przerwie między nagraniami do różnych projektów telewizyjnych i internetowych były piłkarz, a obecnie komentator sportowy wybiera się na odpoczynek. W planach są dwa kierunki: najpierw zagraniczny kurort narciarski, a później jakieś egzotyczne miejsce. Radosław Majdan zaznacza jednak, że sam nie potrafi jeździć na nartach, bo jako zawodowy sportowiec miał zapisane w kontrakcie, że nie może ryzykować na stoku. Ten wyjazd organizuje jednak z myślą o synach i ma nadzieję, że najmłodszy Heniu też szybko połknie bakcyla jak jego bracia.

Problemy społeczne

Polacy nie wiedzą zbyt dużo o chorobach mózgu. Jeszcze mniej o tym, jak o niego dbać

Choroby mózgu nie są zbyt rozpowszechnionym tematem wśród Polaków. Znacznie więcej wiedzą o zdrowiu ogólnie czy otyłości. Tym samym trudno im wskazać konkretne choroby, a tym bardziej powiedzieć coś o związanej z nimi profilaktyce. O tzw. higienie mózgu słyszał tylko co trzeci badany, a 13 proc. rozumie, czym ona jest. Dlatego też eksperci wskazują na większą potrzebę edukacji w tym zakresie.

Film

Joanna Kurowska: W tym kraju aktorzy są na końcu przewodu pokarmowego. Nikt nas nie broni, nie mamy związków zawodowych jak w USA

Aktorka nie szczędzi gorzkich słów pod adresem środowiska polskich filmowców. Jest rozgoryczona tym, że w branży nie można na nikogo liczyć nawet wtedy, kiedy dochodzi do utraty pracy, mobbingu czy nadużyć finansowych. Artyści się nie wspierają, a rywalizacja o role i obawa przed konsekwencjami wyrażania krytyki wobec reżyserów czy producentów powodują, że atmosfera jest niezwykle napięta. Joanna Kurowska zwraca też uwagę na konieczność przeprowadzenia reformy Związku Artystów Scen Polskich. Jej zdaniem to sztuczny twór, który w rzeczywistości nie dba o aktorów, nie broni ich praw i interesów.