Mówi: | Aleksandra Szwed |
Funkcja: | aktorka |
Aleksandra Szwed: każdy człowiek w pewnej przestrzeni życiowej jest fighterem
W najbliższy piątek premiera filmu "Fighter" w reżyserii Konrada Maximiliana. W rolach głównych widzowie będą mogli zobaczyć Piotra Stramowskiego, Mikołaja Roznerskiego i Aleksandrę Szwed. Film jest opowieścią o brutalnym świecie boksu, zdaniem Aleksandry Szwed w niejednoznaczny sposób pokazuje też różne aspekty walki, jaką codziennie toczy każdy człowiek.
Film "Fighter" w reżyserii Konrada Maximiliana opowiada historię Tomka Janickiego (Piotr Stramowski), odnoszącego sukcesy boksera, który przygotowuje się do walki o mistrzowski pas. Pod wpływem emocji podejmuje jednak kilka złych decyzji, w efekcie których jego kariera zostaje przerwana, on sam natomiast w niesławie opuszcza Warszawę. Aleksandra Szwed wciela się w postać Agaty, która po rozstaniu z Tomkiem związuje się z jego największym rywalem, Markiem Chmielnickim (Mikołaj Roznerski).
– Agata jest ciekawą postacią, bo z jednej strony jest niezwykle oddana, jest w stanie poświęcić siebie i wszystko tak naprawdę dla tej drugiej strony. A z drugiej strony jest niezwykle charakterną, mocną postacią, która doskonale wie, czego chce – mówi aktorka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Gwiazda nie ukrywa, że jej bohaterka sporo namiesza w życiu obydwu swoich partnerów. Podziwia ją jednak za odwagę i gotowość do rzucenia wszystkiego, by zacząć budować życie na nowo, ale już na własnych warunkach i zgodnie z własnymi zasadami. Podkreśla też, że Agata jest kobietą, która doskonale wie, czego chce i jak to osiągnąć.
– Wątek związany z moją postacią jest chyba jednym z najważniejszych przesłań tego filmu, czyli walcz o to, co kochasz, bo jeśli nie zawalczysz, konsekwencje mogą być różne – mówi Aleksandra Szwed.
Zdaniem gwiazdy zaletą filmu jest właśnie pokazywanie różnych aspektów bycia fighterem. W najbardziej jednoznacznej interpretacji tytułu, fighterem jest Tomek i jego przeciwnik, dla których walka jest zawodową codziennością. U ich boku pojawiają się jednak kobiety takie jak Agata i lekarka Magda, które również można określić w ten sposób.
– Te kobiety też są pewnego rodzaju fighterkami, chociaż żadna z nich nie wychodzi do ringu jak i ci mężczyźni, i to na wieloraki sposób. To nie jest wszystko takie jednoznaczne – mówi Aleksandra Szwed.
Tomek musi jednak walczyć zarówno na ringu, jak i w życiu toczącym się poza nim. Agata jest równie silną i zdeterminowaną postacią. Zdaniem Aleksandry Szwed film ma bardzo życiowe przesłanie, każdy człowiek na jakiejś przestrzeni życiowej, jest bowiem fighterem. Każdy ma, a przynajmniej powinien mieć, coś, na czym wyjątkowo mu zależy i dla czego jest w stanie bardzo wiele poświęcić.
– Jedni są fighterami na ringu robiąc to zawodowo, sportowo i sprowadzając to do pewnej walki w oktagonie, inni natomiast walczą na co dzień z jakimiś swoimi życiowymi sprawami, czy na przestrzeni prywatnej, czy na przestrzeni zawodowej – mówi aktorka.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Handel
![](/files/1922771799/tpay-platnosci-foto-ram,w_274,r_png,_small.png)
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
![](/files/1922771799/fundacja-lbc-kobiety-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.
Media
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
![](/files/1922771799/pakosinska-na-zywo-foto,w_133,_small.jpg)
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.