Newsy

Anja Rubik: Mam trochę więcej czasu i mogę go zainwestować w rzeczy, w które mocno wierzę

2018-11-23  |  06:18

Modelka podkreśla, że przeszła już przez każdy etap w swojej karierze i ma na swoim koncie setki prestiżowych pokazów mody, kampanii reklamowych i sesji zdjęciowych. Teraz jest w takim momencie kariery, że może nieco zwolnić i czasem zrezygnować z projektów z branży modowej na rzecz innych działań. Coraz częściej angażuje się bowiem w walkę o prawa kobiet i propagowanie edukacji seksualnej wśród młodzieży.

Anja Rubik należy do światowej czołówki modelek. Jej zdjęcia były na okładkach magazynów w wielu krajach. Gwiazda ma wysoką pozycję na rynku, dlatego wciąż podpisuje intratne kontrakty reklamowe.

– Obecnie jestem w czterech największych kampaniach modowych. Faktycznie jestem w takim momencie swojej kariery, że nie wypada mi wszystkiego robić, już bardziej selekcjonuję te prace. Jeżeli chodzi o pokazy mody, to robię jeden pokaz w jednym mieście zamiast osiemdziesięciu – mówi agencji Newseria Anja Rubik.

Modelka nie ukrywa, że chce również spełniać się na innych płaszczyznach. Przede wszystkim walczy o prawa kobiet: o prawo do aborcji, dostępu do pigułki dzień po czy  dofinansowania in vitro oraz badań prenatalnych najnowszej generacji. Modelka twierdzi, że kobiety są spychane w kąt, nie mogą decydować same za siebie i nikt nie chce słuchać, co mają do powiedzenia. Zamierza więc zrobić wszystko, by zmienić mentalność i stereotypy.

– Mam trochę tego czasu więcej i mogę zainwestować go w rzeczy, w które mocno wierzę. Wydaje mi się, że jest to odpowiedni czas. Czuję pewną odpowiedzialność, żeby w jakiś sposób podziękować losowi za to, że mnie się udało – mówi Anja Rubik.

W zeszłym roku  Anja Rubik wystartowała z kampanią #sexedpl, ale na tym nie poprzestała. We wrześniu zorganizowała w Warszawie specjalne warsztaty, wykłady i pokazy filmowe, mające na celu uświadamianie w kwestiach seksualnych, dla wielu nastolatków wciąż będących tematem tabu. Na półki księgarń trafiła również książka „#sexedpl”, w której modelka rozmawia z ekspertami o dojrzewaniu i życiu seksualnym, zadając pytania, które wielu osobom mogą wydać się odważne, ale uzyskanie na nie odpowiedzi jest niezwykle pożądane.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.

Muzyka

Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytmnbluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.

Farmacja

Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.