Newsy

Anna Popek Kobietą Sukcesu Śląska

2014-01-02  |  09:00
Koniec 2013 roku był dla Anny Popek szczególnie udany. Znana dziennikarka została laureatką konkursu Kobieta Sukcesu Śląska. Doceniona została także jej działalność na rzecz propagowania kultury Kresów Wschodnich.

Międzynarodowe Forum Kobiet przyznało Annie Popek tytuł Kobiety Sukcesu Śląska 2013 roku za osiągnięcia ponadregionalne. W tym roku nagrodę wręczono po raz drugi. Kandydatki do tytułu Kobiety Sukcesu zgłoszone zostały przez lokalne media, samorządy i regionalne organizacje społeczne. Spośród nich wybrana została Złota Dziesiątka – dziesięć kobiet, które szczególnie przyczyniły się do rozwoju i promocji Śląska.

To były panie zajmujące się działalnością charytatywną albo organizujące fantastycznie życie lokalnych społeczności. Są to więc fajne babki, które działają z werwą, z klasą, a potrafią przy tym zachować normalność, kobiecość i mieć też udane życie rodzinne – opowiada Anna Popek agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Dziennikarka uważa, że to właśnie doborowe towarzystwo tak wyjątkowych kobiet sprawia, że nagroda ta ma dla niej tak szczególne znaczenie.

Urodziłam się w Bytomiu, wychowałam się na Śląsku i mam szczególną estymę do ludzi stamtąd, a do kobiet zwłaszcza. To są takie baby, które są pracowite, ale nie są pracoholiczkami, które są rzeczowe, ale potrafią być serdeczne, które są gospodarne, a nie są skąpe. Więc mają sumę zalet, których myślę, że trudno szukać w takim stężeniu gdzie indziej – mówi Anna Popek.

Międzynarodowe Forum Kobiet przyznaje nagrody także mężczyznom. Statuetki „Duża Buźka” trafiają do panów, którzy odznaczają się pasją życia, odwagą i konsekwencją w realizacji planów oraz angażują się w działalność społeczną. W 2013 roku laureatem nagrody został Jerzy Buzek.

Anna Popek otrzymała także medal Dziedzictwa Kresów Wschodnich za działalność na rzecz promocji kultury Kresów Wschodnich.
 
Jeździliśmy po różnych małych i pięknych miejscowościach, bibliotekach, po większych ośrodkach miejskich. Za tę naszą działalność dostałam prawdziwy medal, który wygląda jak medal żołnierza z II wojny światowej. To nagroda za to, że potrafimy mówić o tych Kresach atrakcyjnie i ciekawie oraz za to, że popularyzujemy tę wiedzę, która jest fenomenalna, bo Kresy są wspaniałą przestrzenią – przyznaje dziennikarka.
Anna Popek nie kryje swojej fascynacji tym regionem Polski, przyznając, że uważa go za swoją duchową ojczyznę. Od lat angażuje się w inicjatywy mające na celu propagowanie kultury kresowej. W 2013 roku prowadziła między innymi Festiwal Kultury Kresowej w Mrągowie i Chojnowską Galę Kresową. Razem z Tadeuszem Samborskim, przewodniczącym legnickiego stowarzyszenia „Krajobrazy”. Była również zaangażowana w organizację Dni Kresowiaków w Legnicy.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.