Newsy

Beata Sadowska: pomaganie jest dla mnie tak oczywiste jak to, że rano jem śniadanie

2017-03-21  |  06:45

Dziennikarka intensywnie trenuje przed kolejnym biegiem. Tym razem wystartuje w 12. Półmaratonie Warszawskim, który odbędzie się pod koniec marca. Gwiazda zbiera w ten sposób fundusze na budowę Centrum Pomocy Dzieciom, w którym ofiary przemocy znalazłaby kompleksową opiekę medyczną, psychologiczną i prawną. 

Beata Sadowska chętnie wspiera akcje dobroczynne. Od wielu lat bierze udział w charytatywnych balach lub pokazach mody, wspiera aukcje na rzecz potrzebujących dzieci, a przede wszystkim uczestniczy w wydarzeniach sportowych, z których dochód przeznaczony jest na wsparcie fundacji dobroczynnych. 26 marca dziennikarka pobiegnie w 12. Półmaratonie Warszawskim w ramach akcji „Biegam dobrze”.

Zbieram pieniądze na jedną z wybranych fundacji. Akurat ja wybrałam, a ta fundacja też mnie wybrała, Fundację Dajemy Dzieciom Siłę, to jest była Fundacja Dzieci Niczyje – mówi Beata Sadowska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Obecnie fundacja zbiera fundusze na utworzenie Centrum Pomocy Dzieciom. Będzie to pierwsza w Polsce placówka, w której skrzywdzone dzieci, a także ich bliscy, otrzymywać będą kompleksową opiekę oraz pomoc medyczną, psychologiczną i prawną. Opieką objęte zostaną dzieci, które padły ofiarą przemocy fizycznej oraz wykorzystywania seksualnego. W Centrum pracować będą specjaliści doskonale znający psychiczne konsekwencje tego rodzaju przemocy wobec najmłodszych.

– To ma być miejsce, gdzie dzieci byłyby objęte całościową opieką. Czyli nie musiałyby opowiadać o tej traumie najpierw psychologowi, potem policji, a jeszcze wcześniej rodzicom, tylko to by było wszystko w jednym miejscu, a potem te zeznania byłyby przekazywane – mówi Beata Sadowska.

Beatę Sadowską można wesprzeć poprzez wpłacenie pieniędzy na jej pakiet startowy. Gwiazda apeluje, by wpłacać nawet niewielkie kwoty, choćby kilka złotych. Zaznacza też, że udzielenie wsparcia jest niezwykle proste, wystarczy bowiem wejść na stronę Półmaratonu Warszawskiego i dokonać wpłaty. Do tej pory dziennikarka uzbierała w ten sposób ponad 3 tys. zł.

– Bardzo proszę, wpłacajcie, bo to jest mega proste. Nawet równowartość kawy. Idziemy na mieście na kawę, w ogóle nie zwracamy na to uwagi, a taka cegiełka do cegiełki robi naprawdę fajną kwotę – mówi Beata Sadowska.

Gwiazda twierdzi, że bardzo lubi się angażować w akcje dobroczynne i chętnie to robi. Uważa, że jeśli dzięki swojemu znanemu nazwisku jest w stanie wesprzeć potrzebujących, to udział w wydarzeniu charytatywnym jest dla niej oczywistością. Podkreśla też, że potrzebę pomagania wyniosła z rodzinnego domu, rodzice wychowywali ją bowiem w duchu wrażliwości na ludzką krzywdę.

– Nawet jest mi niezręcznie o tym mówić, bo to jest tak oczywiste jak to, że rano jem śniadanie – mówi Beata Sadowska.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.