Newsy

Blogerzy: W polskiej blogosferze nie ma rywalizacji. Jest dużo więzi, spotkań i konferencji

2015-12-22  |  06:45
Mówi:Ewa Grzelakowska-Kostoglu, blogerka, Red Lipstick Monster

Ilona Patro, organizatorka Blogowigilii

Maciej Budzich, bloger, Mediafun

Martin Stankiewicz, youtuber

  • MP4
  • Polscy blogerzy po raz kolejny spotkali się na wspólnej wigilii. Zdaniem organizatorki tego typu imprezy są coraz bardziej popularne w polskiej blogosferze i wyróżniają ją na tle innych państw. Sprzyjają integracji, wymianie doświadczeń i wzajemnej inspiracji. Polscy blogerzy uważają, że wbrew powszechnemu mniemaniu blogosfera wolna jest od rywalizacji. 

    W tym roku wigilijne spotkanie blogerów odbyło się w warszawskim klubie Capitol. Organizatorkami imprezy były Ilona Patro oraz Anna Samsonowicz. Ilona i Anna od kilku lat zajmują się integrowaniem polskiej blogosfery, m.in. poprzez organizację spotkań takich jak Blogowigilia. Dzięki temu blogerzy mają możliwość poznać się nawzajem, zintegrować, a nawet stać się dla siebie nawzajem inspiracją. 

    – Polska blogosfera wyróżnia się na tle innych krajów europejskich i jestem z tego dumna. To właśnie w Polsce jest największa liczba spotkań i konferencji dla blogerów z różnych kategorii tematycznych, na których mogą się wzajemnie inspirować, integrować i uczestniczyć w warsztatach, które wspierają rozwój blogosfery mówi Ilona Patro agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Podobnego zdania jest Ewa Grzelakowska-Kostoglu, autorka popularnego vloga urodowego Red Lipstick Monster. Jej zdaniem polscy blogerzy uwielbiają się spotykać, a na imprezach integracyjnych z roku na rok pojawia się coraz więcej osób. Często przyprowadzają swoich bliskich partnerów, dzieci, małżonków. Spotkania te są świetną platformą do wymiany doświadczeń i wspólnej zabawy.

    Nie czuję rywalizacji i nie widzę tego konkurowania. Może też dlatego, że otaczam się osobami podobnymi do siebie, ale tak jak wspomniałam, nie widzę nic takiego. Widzę raczej zdrowe inspirowanie się i chęć polepszania niż jakieś uszczypliwości – mówi Ewa Grzelakowska-Kostoglu.

    Blogowanie i vlogowanie wciąż jest w Polsce niezwykle popularne. Według organizacji Polskie Badania Internetu blogi co najmniej raz w miesiącu czyta połowa internautów. Z raportu „Polska blogosfera 2014” wynika, że największą popularnością cieszą się blogi o tematyce lifestyle'owej, urodowej i kulinarnej.

    Zdaniem Macieja Budzicha, autora bloga Mediafun, poświęconego problematyce mediów, reklamy i marketingu, polska blogosfera będzie się dalej rozwijać, choć już dziś blogów jest bardzo dużo.

    Są tacy, którzy realizują bardzo ambitne, ciekawe projekty, również wpływając na prawodawstwo czy opinię społeczeństwa, bo to jest bardzo silny trend, bardzo ciekawy i mocno związany z tym, jak dzisiaj funkcjonują media, osadzone w mediach społecznościowych, poznający technologię, testujący różnego rodzaju aplikacje i narzędzia wpływu na społeczeństwo – mówi Maciej Budzich.

    Według raportu „Polska blogosfera 2014” wybór tematyki bloga zależy nie tylko od zainteresowań, lecz także od wieku. Młodsi blogerzy chętniej piszą blogi osobiste oraz lifestyle'owe, starsi natomiast wolą tematykę związaną z urodą i kulinariami. Polscy blogerzy to zazwyczaj mieszkańcy dużych miast i aglomeracji, dominują wśród nich kobiety.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Wojciech „Łozo” Łozowski: Wziąłem już udział w większości fajnych dużych formatów telewizyjnych. Dostaję też wiele paździerzowych propozycji i je staram się odrzucać

    Wokalista miał już okazję uczestniczyć w takich produkcjach jak: „Taniec z gwiazdami”, „Must Be The Music. Tylko muzyka”, „Azja Express”, „Lego Masters” i „Pokonaj mnie, jeśli potrafisz”. Jak podkreśla, bardzo ceni oryginalne projekty telewizyjne, bo dzięki nim może przeżyć wyjątkowe przygody i nauczyć się czegoś nowego. Dlatego też nie wyklucza, że gdy padnie kolejna ciekawa propozycja, znów weźmie udział w podobnym projekcie.

    Firma

    Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

    Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

    Zdrowie

    Jan Kliment i Lenka Klimentová: Po tym, jak niespodziewanie zmarł nasz przyjaciel, zrobiliśmy serię badań kontrolnych. Trzeba się badać, zanim choroba daje o sobie znać

    Tancerze mają świadomość, że nawet groźna choroba przez długi czas może nie dawać żadnych objawów, dlatego też, by wykryć każdą nieprawidłowość już na wczesnym etapie, warto przeprowadzać regularne badania kontrolne. Jakiś czas temu Lenka i Jan Kliment bardzo boleśnie przeżyli nagłą śmierć swojego przyjaciela i jak zaznaczają, ta tragedia dała im wiele do myślenia. Od tego czasu diametralnie zmienili swoje podejście do profilaktyki.