Newsy

Doda: nie patrzę na młodsze pokolenie muzyków jak na konkurencję

2015-11-30  |  06:55

Doda nie boi się konkurencji. Twierdzi, że na młodsze pokolenie artystów nie patrzy jak na potencjalnych rywali. Jej zdaniem zdrowe podejście do konkurowania zawdzięcza pochodzeniu ze sportowej rodziny, która wpoiła jej zasady fair play.

– W ogóle nie staram się patrzeć przez pryzmat konkurencji czy nie-konkurencji, to jest strasznie dziwne myślenie – mówi Doda agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Wokalistka twierdzi, że nie lubi ścigać się sama ze sobą, dlatego ceni sobie istnienie muzycznych rywali. Jej zdaniem zdrowe podejście do konkurowania zawdzięcza pochodzeniu ze sportowej rodziny jej ojciec, Paweł Rabczewski, to dwukrotny medalista mistrzostw świata w podnoszeniu ciężarów. Sama Doda w wieku 13 lat zaczęła uprawiać lekkoatletykę była medalistką Mistrzostw Polski Juniorów oraz wojewódzkich mistrzostw szkolnych.

Mam we krwi zasady fair play i takiej zdrowej konkurencji. Czyli nie ścigam się bez sensu, żeby tylko kogoś prześcignąć, tylko staram się osiągać coraz lepsze wyniki i to jest bardzo zdrowe i dobre myślenie – mówi Doda.

Gwiazda twierdzi, że słucha muzyków z młodszego pokolenia. Robi to jednak wyłącznie dla przyjemności, a nie w celu sprawdzania, kto z nich stanowi dla niej samej potencjalną konkurencję.

 Oglądam wszystkich, ale jeszcze nie zauważyłam nikogo ciekawego – mówi Doda.

W 2016 roku przypada 15-lecie pracy artystycznej Dody. W ciągu minionych lat kontrowersyjna wokalistka dwukrotnie zdobyła nagrodę MTV Europe Music oraz Eska Music Awards. Została także laureatką Telekamery oraz nagrody VIVA Comet. Trzy jej płyty osiągnęły status platynowych, a jedna złotej. Według tygodnika „Wprost” Doda należy do 100 najbardziej wpływowych Polaków, a zdaniem „Machiny” jest jedną z 50 najlepszych polskich wokalistek. Artystka znalazła się także na liście 100 najcenniejszych gwiazd polskiego show-biznesu publikowanej przez magazyn „Forbes”.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Sebastian Karpiel-Bułecka: Jurorowanie to nie jest proste zadanie, ale bardzo mnie to rajcuje. Staram się być sprawiedliwy, szczery i rzetelny

Nowy juror w programie „Must Be the Music” podkreśla, że ta rola jest dla niego niezwykłą przygodą, bo dzięki niej nie tylko może odkrywać młode talenty, ale także nieznane dotąd aspekty swojej kariery artystycznej. Ocenianie uczestników nie jest prostą sprawą, ale Sebastian Karpiel-Bułecka nie chce nikomu dawać złudnych nadziei i chwalić kogoś tylko po to, żeby nie zrobić mu przykrości. Wokalista wychodzi z założenia, że jeśli ktoś decyduje się na udział w tym programie, to musi być przygotowany na każdą ocenę, nawet tę najbardziej surową.

Prawo

Nałóg nikotynowy wśród nieletnich zaczyna się najczęściej od e-papierosów. Przyciągają ich słodkie, owocowe smaki tych produktów

Co czwarty uczeń ma za sobą inicjację nikotynową, a dla większości z nich pierwszym produktem, po jaki sięgnęli, był e-papieros. Zdecydowana większość uczniów używających nikotyny korzysta właśnie z e-papierosów, a prawie połowa nie ma problemu z ich zakupem – wskazują nowe badania przeprowadzone z okazji Światowego Dnia Rzucania Palenia. Eksperci podkreślają, że niebezpiecznym produktem, z uwagi na ryzyko uzależnienia behawioralnego, są także e-papierosy beznikotynowe. Trwają prace nad przepisami, które m.in. zakażą ich sprzedaży nieletnim.

Ochrona środowiska

Futra z negatywnym wpływem na środowisko na każdym etapie produkcji. Wiąże się z 400-krotnie większym zużyciem wody niż poliestru

Biznes futrzarski ma negatywny wpływ na środowisko naturalne – podkreślają eksperci Stowarzyszenia Otwarte Klatki. Hodowle powodują zatrucie wód i gleb oraz są zagrożeniem dla bioróżnorodności. Z kolei produkcja futra z norek, lisów i jenotów generuje znacznie większe niż bawełna czy poliester emisje gazów cieplarnianych, zużycie wody i zanieczyszczenie wody. 25 listopada obchodzimy Dzień bez Futra, który ma zwrócić uwagę na cierpienie zwierząt hodowanych na potrzeby przemysłu futrzarskiego oraz promować etyczne i ekologiczne wybory w modzie.