Mówi: | Edyta Jungowska |
Funkcja: | aktorka |
Edyta Jungowska rozwija swoje wydawnictwo. Już nie skupia się na książkach Astrid Lindgren
Edyta Jungowska kilka lat temu założyła wydawnictwo Jung-Off-Ska. Aktorka zafascynowana twórczością Astrid Lindgren postanowiła wydać najważniejsze dzieła szwedzkiej pisarki w formie książek do słuchania. Wspiera ją Piotr Fronczewski, który na potrzeby wydawnictwa nagrał do tej pory dwie książki Ericha Kästnera.
W swojej dotychczasowej działalności wydawnictwo Jung-Off-Ska opublikowało 11 tytułów Astrid Lindgren, w tym „Dzieci z Bullerbyn”, „Braciszek i Karlsson z dachu” czy „Bracia Lwie Serce”. Od niedawna w ofercie wydawnictwa znalazły się również książki nowego autora – Ericha Kästnera, niemieckiego klasyka literatury dziecięcej.
– Pierwsze dwa tytuły z serii książek Ericha Kästnera, czyli „Latająca klasa” i „Emil i detektywi”, przeczytał Piotr Fronczewski. To było moje marzenie, żeby zaprosić pana Piotra do projektu. To są piękne książki, polecam, by kupować je chłopcom powyżej 9. roku życia. Dzieciaki, które zaczęły słuchać z nami „Pippi”, „Dzieci z Bullerbyn” czy „Emila ze Smalandii” rosną z tymi naszymi projektami, dzisiaj już mają 9 lat i chętnie posłuchają wspaniałej książki w cudownej interpretacji pana Piotra Fronczewskiego – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Edyta Jungowska.
Aktorka, która również regularnie czyta fragmenty książek przeznaczonych dla dorosłego czytelnika, planuje skupić się na wydawaniu książek dla dzieci. Audiobooki są według Jungowskiej doskonałym uzupełnieniem tradycyjnej lektury, zwłaszcza podczas podróży. To także doskonałe rozwiązanie dla młodszych dzieci, które jeszcze nie nauczyły się czytać.
– Jako wydawnictwo myślę, że na razie będziemy się skupiać na literaturze dla dzieci. Zależy mi na tym, żeby powstawały nowe audiobooki, żeby najmłodsi dostawali coś bardzo dobrego, chodzi mi tu przede wszystkim o interpretację i wsparcie w zrozumieniu książek. Maluchy teraz bardzo dużo czasu spędzają w samochodach, jadąc do szkoły czy podróżując. Możemy umilić im ten czas, włączając jakiś audiobook, wtedy ich energia zostanie spożytkowana na coś naprawdę fantastycznego i kreatywnego, a my zyskamy spokój, bo nie będą nas nieustannie pytać: „Daleko jeszcze?” – mówi aktorka.
Jungowska ma w planach wydać kolejną serię audiobooków, tym razem z kręgu literatury angielskiej.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Handel
![](/files/1922771799/tpay-platnosci-foto-ram,w_274,r_png,_small.png)
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
![](/files/1922771799/fundacja-lbc-kobiety-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.
Media
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
![](/files/1922771799/pakosinska-na-zywo-foto,w_133,_small.jpg)
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.