Mówi: | Edyta Jungowska |
Funkcja: | aktorka |
Edyta Jungowska rozwija swoje wydawnictwo. Już nie skupia się na książkach Astrid Lindgren
Edyta Jungowska kilka lat temu założyła wydawnictwo Jung-Off-Ska. Aktorka zafascynowana twórczością Astrid Lindgren postanowiła wydać najważniejsze dzieła szwedzkiej pisarki w formie książek do słuchania. Wspiera ją Piotr Fronczewski, który na potrzeby wydawnictwa nagrał do tej pory dwie książki Ericha Kästnera.
W swojej dotychczasowej działalności wydawnictwo Jung-Off-Ska opublikowało 11 tytułów Astrid Lindgren, w tym „Dzieci z Bullerbyn”, „Braciszek i Karlsson z dachu” czy „Bracia Lwie Serce”. Od niedawna w ofercie wydawnictwa znalazły się również książki nowego autora – Ericha Kästnera, niemieckiego klasyka literatury dziecięcej.
– Pierwsze dwa tytuły z serii książek Ericha Kästnera, czyli „Latająca klasa” i „Emil i detektywi”, przeczytał Piotr Fronczewski. To było moje marzenie, żeby zaprosić pana Piotra do projektu. To są piękne książki, polecam, by kupować je chłopcom powyżej 9. roku życia. Dzieciaki, które zaczęły słuchać z nami „Pippi”, „Dzieci z Bullerbyn” czy „Emila ze Smalandii” rosną z tymi naszymi projektami, dzisiaj już mają 9 lat i chętnie posłuchają wspaniałej książki w cudownej interpretacji pana Piotra Fronczewskiego – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Edyta Jungowska.
Aktorka, która również regularnie czyta fragmenty książek przeznaczonych dla dorosłego czytelnika, planuje skupić się na wydawaniu książek dla dzieci. Audiobooki są według Jungowskiej doskonałym uzupełnieniem tradycyjnej lektury, zwłaszcza podczas podróży. To także doskonałe rozwiązanie dla młodszych dzieci, które jeszcze nie nauczyły się czytać.
– Jako wydawnictwo myślę, że na razie będziemy się skupiać na literaturze dla dzieci. Zależy mi na tym, żeby powstawały nowe audiobooki, żeby najmłodsi dostawali coś bardzo dobrego, chodzi mi tu przede wszystkim o interpretację i wsparcie w zrozumieniu książek. Maluchy teraz bardzo dużo czasu spędzają w samochodach, jadąc do szkoły czy podróżując. Możemy umilić im ten czas, włączając jakiś audiobook, wtedy ich energia zostanie spożytkowana na coś naprawdę fantastycznego i kreatywnego, a my zyskamy spokój, bo nie będą nas nieustannie pytać: „Daleko jeszcze?” – mówi aktorka.
Jungowska ma w planach wydać kolejną serię audiobooków, tym razem z kręgu literatury angielskiej.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.