Newsy

Emma Kiworkowa: doszłam do wniosku, że przestałam się spełniać w tym, co dotąd sprawiało mi radość

2017-02-15  |  06:45

Zdaniem lekarki w Polsce panuje moda na dobroczynność. Ona sama zajęła się działalnością charytatywną, gdy dotychczasowa praca przestała przynosić jej poczucie spełnienia. Od 11 lat rozwija fundację zapewniającą dzieciom opiekę stomatologiczną. W tym roku planuje otwarcie kolejnych filii oraz stworzenie sieci gabinetów partnerskich.

Emma Kiworkowa z wykształcenia jest lekarzem stomatologiem i prowadzi własną klinikę dentystyczną. Kilka lat temu uznała jednak, że dotychczasowa działalność zawodowa przestała ją satysfakcjonować. W 2005 roku wraz z matką dr Dżuilettą Kiworkową założyła fundację, której celem stało się  zapewnienie bezpłatnej pomocy stomatologicznej najmłodszym.

W którymś momencie doszłam do wniosku, że to wszystko, co mi wcześniej sprawiało przyjemność, już przestało być czymś, co mnie spełnia – powiedziała Emma Kiworkowa agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Twierdzi, że w jej życiu najważniejsze są córki: Ester i Erika. Wyjątkowe miejsce zajmuje jednak również fundacja, którą stale rozwija. W 2016 roku zdołała otworzyć aż trzy filie fundacji Wiewiórki Julii, w tym roku planuje zorganizowanie kolejnych. Do tej pory fundacji udało się zapewnić bezpłatną diagnostykę ponad 18 tys. dzieciom. Emma Kiworkowa liczy, że wkrótce, także dzięki pomocy wolontariuszy, możliwe będzie dotarcie do jeszcze większej liczby dzieci.

 Projekt, na którym chciałabym się skupić w tym roku, to są tak naprawdę gabinety partnerskie. Chciałabym, żeby jak najwięcej lekarzy, którzy mają swoje prywatne placówki, zechciało się dzielić – mówi gwiazda.

Kiworkowa namawia właścicieli gabinetów partnerskich, aby miesięcznie kilkoro dzieci leczyli pro bono. Liczy na sukces, jej zdaniem w Polsce panuje bowiem obecnie moda na pomaganie. Nie ukrywa, że ten trend bardzo ją cieszy.

 Ludzie prześcigają się w pomaganiu innym i to jest coś pięknego. Chciałabym też dołożyć do tego swoją małą cegiełkę – mówi Emma Kiworkowa.

Za swoją pracę w roli wiceprezeski fundacji Wiewiórki Julii Emma Kiworkowa w 2015 roku została odznaczona nagrodą specjalną za działalność charytatywną w plebiscycie Róże Gali.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Patrzenie na zieleń może zwiększyć komfort życia mieszkańców miast. Najbardziej kojąco działał widok drzew

Zmniejszenie odczucia lęku i zwiększenie odprężenia to główne korzyści wynikające z nawet wzrokowego kontaktu z zielenią – dowiedli brytyjscy i izraelscy naukowcy. Okazało się, że największe korzyści czerpiemy z patrzenia na drzewa, a wyraźny dobroczynny wpływ natury na dobrostan psychiczny można zauważyć nawet po krótkim spacerze. To ważne wskazówki dla urbanistów, które mogą być pomocne w optymalnym planowaniu przestrzeni miejskiej. Kontakt wzrokowy z zielenią nie wpływa natomiast na zdolności poznawcze.

Gwiazdy

Edyta Herbuś: Joga pozwala mi zadbać o systematyczny przepływ dobrej energii i harmonię. Mam bardzo dobry kontakt ze swoim ciałem

Tancerka kompleksowo dba o swoje zdrowie i o ciało. Nie daje sobie taryfy ulgowej i zawsze, niezależnie od ilości obowiązków zawodowych, stara się znaleźć czas, by wykonać pakiet ulubionych ćwiczeń. Edyta Herbuś zdążyła się już przekonać, że niezwykle korzystny wpływ na jej kondycję i dobre samopoczucie ma także joga. Systematyczne jej praktykowanie umożliwia bowiem swobodny przepływ energii i pozwala utrzymać życiową równowagę. Nie ukrywa więc, że jest wielką miłośniczką tej aktywności i poleca ją także innym.

Handel

E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi

Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.