Mówi: | Ewa Błaszczyk |
Funkcja: | aktorka, prezes Fundacji „Akogo?” |
Ewa Błaszczyk: Coraz młodsi ludzie mają udary. Fundacja „Akogo?” zajmie się badaniami naukowymi nad mózgiem
Prezes Fundacji „Akogo?” informuje, że w klinice „Budzik” dla dorosłych w Warszawie niedługo będzie komplet pacjentów. Ewa Błaszczyk zapowiada, że w najbliższym czasie jej priorytetem będzie zaangażowanie się w działalność naukowo-badawczą, mającą na celu badania mózgu i centralnego układu nerwowego. Oprócz tego do dyspozycji potrzebujących jest przychodnia konsultacyjno-medyczna „Akogo-Med”, która umożliwia kontakt z wysokiej klasy specjalistami – neurologami i neurochirurgami.
Pierwsza klinika „Budzik” dla dorosłych od ponad sześciu lat funkcjonuje na terenie Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego w Olsztynie. W lutym tego roku otwarta została klinika dla dorosłych w Warszawie.
– Otworzyliśmy klinikę „Budzik” dla dorosłych przy warszawskim Szpitalu Bródnowskim. Mamy 17 łóżek dla dorosłych pacjentów – mówi agencji Newseria Lifestyle Ewa Błaszczyk.
To nie tylko ważne miejsce na medycznej mapie stolicy, ale także i całego kraju. Fundacja „Akogo?” stworzyła bowiem kompleksowy model pomocy osobom w śpiączce. Pacjenci zostaną poddani m.in. hydroterapii, krioterapii, laseroterapii, a także terapii manualnej. Placówka wyposażona jest w nowoczesny system pionizowania i przemieszczania pacjentów po jej terenie za pomocą szyn zamontowanych w suficie, a także w sprzęt multimedialny i sensoryczny.
Ewa Błaszczyk zapowiada, że w tej klinice będą również wykonywane pionierskie zabiegi medyczne i rehabilitacyjne. Fundacja „Akogo?” planuje też działania w kolejnym ważnym obszarze.
– Przesiadamy się na takiego „konia” działalności naukowo-badawczej, eksperymentów medycznych. Uruchamiamy więc wszystkie światowe kontakty nawiązane przez lata, mamy w planach różne konferencje naukowe, spotkania, testy mózgów itd. Na świecie dużo się dzieje w tej dziedzinie, dlatego że właśnie bardzo duży strumień pieniędzy jest skierowany na badania mózgu i centralnego systemu nerwowego. Coraz młodsi ludzie mają bowiem udary, wylewy i inne niedyspozycje – mówi.
Prezes Fundacji „Akogo?” planuje współpracę z Polską Akademią Nauk, Instytutem Mossakowskiego, Uniwersytetem Medycznym i laboratorium przy SGGW w Warszawie.
– Najpierw tam byśmy chcieli robić badania przedkliniczne. Będzie dużo trudniej zebrać na to jakieś granty, dlatego że tutaj się nie da sfotografować, że się coś buduje – tłumaczy aktorka.
Obserwując ogromne zainteresowanie konsultacjami neurologicznymi, Ewa Błaszczyk zdecydowała się również uruchomić specjalistyczną poradnię „Akogo-Med”. Mieści się ona w budynku na rogu ulic Gwiaździstej i Podleśnej w Warszawie.
– Jest to przychodnia konsultacyjno-medyczna o profilu 3N: neurologia, neurochirurgia i neurorehabilitacja. Oczywiście są tam też lekarze innych specjalności, którzy są potrzebni w wykluczeniu pewnych rzeczy, więc jest ortopeda i kardiolog. Jest to o tyle potrzebne, że masa ludzi z całego kraju dzwoni do nas do fundacji, żeby im załatwić konsultację u takiego czy innego pana doktora. Ja przez lata to robiłam, ale po prostu było już tego za dużo, więc teraz stworzyliśmy taką możliwość, że można się skonsultować u wybitnego specjalisty, ale za to się płaci. Ciągle do tego dokładamy, ale jak to zacznie zarabiać, to całość tego zysku będzie przesuwana na cele statutowe Fundacji „Akogo?” – podkreśla.
W najbliższych planach aktorki jest również wydanie albumu z okazji jubileuszu 20-lecia istnienia Fundacji „Akogo?” .
Czytaj także
- 2025-07-31: Czipowanie pozwala o jedną czwartą zmniejszyć bezdomność psów i kotów. UE chce wprowadzić taki obowiązek
- 2025-07-17: Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji
- 2025-07-22: Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
- 2025-07-24: Mikro-, małe i średnie firmy liczą na lepszy dostęp do finansowania. To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego
- 2025-07-10: Rzecznik MŚP na mocy nowej ustawy ma objąć ochroną także rolników. Na zmianach skorzystają też duże firmy
- 2025-07-22: Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE
- 2025-07-04: Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
- 2025-07-08: Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy
- 2025-07-16: Na horyzoncie nowe terapie w leczeniu rdzeniowego zaniku mięśni. Rosną wyzwania w opiece nad dorosłymi pacjentami w Polsce
- 2025-07-31: Europosłanki PiS: Pakt dla czystego przemysłu niesie ze sobą ideologię klimatyzmu. Może pogłębić utratę konkurencyjności
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.