Newsy

Ewa Grzelakowska-Kostoglu (Red Lipstick Monster): Polska blogosfera jest bardzo silna. Nie wypadamy gorzej niż blogerzy z rynków zachodnich

2016-01-12  |  06:45

Zawsze jest dobry moment, by zacząć blogować – twierdzi Ewa Grzelakowska-Kostoglu, autorka bloga Red Lipstick Monster. Jej zdaniem do sukcesu w tej dziedzinie niezbędna jest charyzma, pracowitość oraz dobry pomysł. Blogerka bardzo pozytywnie ocenia polską blogosferę. Uważa, że w niczym nie ustępuje ona rynkowi zachodniemu.

Ewa Grzelakowska-Kostoglu należy do najpopularniejszych i najbardziej charyzmatycznych polskich blogerów. Od trzech lat prowadzi kanał na platformie YouTube o nazwie Red Lipstick Monster, który dziś ma ponad 500 tys. subskrybentów. Fanpage na Facebooku śledzi natomiast blisko 360 tys. osób. Jest też autorką makijażowego podręcznika „Red Lipstick Monster. Tajniki makijażu”. Zajmuje się tematyką urodową udziela porad z zakresu makijażu, piercingu i charakteryzacji. Wśród jej fanów znajdują się zarówno kobiety, jak i mężczyźni.

To nie jest tak, że wystartowałam w dobrym czasie. Kiedy zaczynałam, otwierałam swój kanał na YouTube już mi mówiono, że to jest trochę za późno. Nie uważam, żeby jest jakakolwiek granica, który wskazywałaby, że jest za późno na cokolwiek. Jeśli mamy pomysł, jesteśmy pracowici i mamy charyzmę  to zawsze jest dobry czas – mówi Ewa Grzelakowska-Kostoglu agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Blogerka uważa, że polska blogosfera rozwija się bardzo dobrze. Powstają nowe blogi i vlogi, a blogerzy poszukują nowych środków dotarcia do czytelnika np. poprzez kanał na YouTube, Snapchata lub Facebooka. Niesłabnącą popularnością cieszą się blogi kulinarne, modowe i urodowe. W rankingu najbardziej wpływowych blogerów, który od siedmiu lat opracowuje Jason Hunt, dawniej znany jako Kominek, znajdują się jednak zarówno autorzy blogów o popularnej tematyce, jak i bardziej niszowej, np. związanej z wegetariańskim stylem życia, finansami lub gadżetami ułatwiającymi codzienne życie.

Polska blogosfera jest bardzo silna przez to, że ludzie bardzo chętnie się integrują i działają razem. Wcale nie wypadamy gorzej w porównaniu do rynków zachodnich – mówi Ewa Grzelakowska-Kostoglu.

Blogerka jest zdania, że w 2016 roku trend rozwojowy dla polskiej blogosfery się utrzyma. Uważa jednak, że jest to świat na tyle nieprzewidywalny, że trudno prognozować kierunek, w jakim będzie się ona rozwijać.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Patrzenie na zieleń może zwiększyć komfort życia mieszkańców miast. Najbardziej kojąco działał widok drzew

Zmniejszenie odczucia lęku i zwiększenie odprężenia to główne korzyści wynikające z nawet wzrokowego kontaktu z zielenią – dowiedli brytyjscy i izraelscy naukowcy. Okazało się, że największe korzyści czerpiemy z patrzenia na drzewa, a wyraźny dobroczynny wpływ natury na dobrostan psychiczny można zauważyć nawet po krótkim spacerze. To ważne wskazówki dla urbanistów, które mogą być pomocne w optymalnym planowaniu przestrzeni miejskiej. Kontakt wzrokowy z zielenią nie wpływa natomiast na zdolności poznawcze.

Gwiazdy

Edyta Herbuś: Joga pozwala mi zadbać o systematyczny przepływ dobrej energii i harmonię. Mam bardzo dobry kontakt ze swoim ciałem

Tancerka kompleksowo dba o swoje zdrowie i o ciało. Nie daje sobie taryfy ulgowej i zawsze, niezależnie od ilości obowiązków zawodowych, stara się znaleźć czas, by wykonać pakiet ulubionych ćwiczeń. Edyta Herbuś zdążyła się już przekonać, że niezwykle korzystny wpływ na jej kondycję i dobre samopoczucie ma także joga. Systematyczne jej praktykowanie umożliwia bowiem swobodny przepływ energii i pozwala utrzymać życiową równowagę. Nie ukrywa więc, że jest wielką miłośniczką tej aktywności i poleca ją także innym.

Handel

E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi

Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.