Mówi: | Ewa Wachowicz |
Funkcja: | producentka i dziennikarka telewizyjna |
Ewa Wachowicz: Jestem emocjonalnie zaangażowana w gotowanie
Od września na antenie Polsatu można oglądać nowy show pt. "Top Chef", w którym rywalizują ze sobą profesjonalni kucharze. Jak podkreśla Ewa Wachowicz, jest podejście do gotowania jest zdecydowanie inne niż pozostałych członków jury. Bardziej kobiece.
– Ja na to patrze jeszcze inaczej, bo jestem kobietą. Mężczyźni zupełnie inaczej patrzą na to, chłodniejszym okiem. Ja jednak jestem zaangażowana emocjonalnie w gotowanie – podkreśla Ewa Wachowicz, juror w "Top Chef, a także autorka książek i prowadząca program "Ewa gotuje".
Dla niej oprócz smaku potraw znaczenie ma ich estetyczne podanie.
– Jestem kobietą, lubię piękne rzeczy, więc chcę, żeby talerz też odzwierciedlał sztukę kulinarną, żeby sztuka była od strony smaku, od strony tego, w jaki sposób jest to skomponowane na talerzu. Mężczyźni zupełnie inaczej patrzą na to, chłodniejszym okiem – mówi Wachowicz agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Uczestników programu ocenia jury, któremu przewodzi Wojciech Modest Amaro, właściciel warszawskiej restauracji Atelier Amaro, która jako jedyny polski lokal posiada prestiżową gwiazdkę w przewodniku Michelin.
– Absolutny perfekcjonista w każdym calu, jeżeli chodzi o stronę od zestawienia smaków do wiedzy, jaką posiada. Wszystko to razem tworzy jego niesamowita osobowość – tak opisuje Amaro Ewa Wachowicz.
Zupełnie inaczej na gotowanie patrzy Joseph „Józek” Seeletso, właściciel Joseph's Culinary Studio w Warszawie, gdzie prowadzi warsztaty kulinarne.
– Józek patrzy z pewnym dystansem na to, co się dzieje, bo on pochodzi z zupełnie innej przestrzeni i rzeczywistości, z Afryki, z Botswany, więc jego spojrzenie na kuchnię jest jeszcze inne niż Wojtka – mówi Ewa Wachowicz.
W skład jury wchodzi też Maciej Nowak, teatrolog, ale przede wszystkim znany krytyk kulinarny, autor felietonów „Podróże kulinarne Macieja Nowaka” publikowanych w Gazecie Wyborczej:
– Cudowny erudyta. Nikt tak nie opowiada o kuchni jak on. Niebywale doświadczony smakosz, ale sam podkreśla: „ja nie gotuje, ja jem” – opowiada Wachowicz.
„Top Chef” jest jednym z najstarszych i najsłynniejszych kulinarnych show na świecie. Mierzą się w nim zawodowi kucharze. Każdy z nich sprawdza swoje podstawowe umiejętności bycia szefem kuchni, a także poddaje próbie wszechstronność i kreatywność.
Program "Top Chef" nadawny jest w każdą środę o godzinie 20.35 na antenie Polsatu. Zwycięzca show otrzyma w nagrodę w wysokości 100 tys. złotych.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.