Mówi: | Ewa Wachowicz |
Funkcja: | producentka i dziennikarka telewizyjna |
Ewa Wachowicz: moda na gotowanie wcale mnie nie dziwi
– Moda na gotowanie bardzo mnie cieszy i mam nadzieję, że nie przeminie ponieważ kilka razy dziennie jemy, kilka razy dziennie mamy szanse sprawić sobie i innym przyjemność – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Ewa Wachowicz, była Miss Polski, pasjonatka kuchni i jurorka polskiej edycji programu "Top Chef".
Dowolność wyboru produktów sprawia, że dania klasycznej kuchni polskiej coraz częściej ustępują miejsca na stołach nowym, często egzotycznym smakom.
– Pamiętam czasy, kiedy nic nie było i gotowało się z niczego. Zupełnie inna była nasza kuchnia. Teraz mamy dostęp do wszelkiego rodzaju produktów, od oliwek po świeży imbir, po trawę cytrynową, po egzotyczne przyprawy, liście kafiru. W związku z tym, że to jest, mamy do tego dostęp, interesujemy się tym – ocenia Ewa Wachowicz.
Nie tylko egzotyczne smaki podbiły podniebienia Polaków. Doceniamy również rodzime produkty, gdyż wraz z modą na gotowanie nastała również moda na żywność organiczną i ekologiczną.
– Mamy produkty o prawdziwym smaku, które już teraz zaczynamy doceniać. U nas ziemniak jeszcze smakuje jak ziemniak, marchewka jak marchewka. Jak się jeździ dużo po świecie i popróbuje się tych przemysłowych rzeczy, to nagle człowiek odkrywa, że w naszym kraju jest cudownie kulinarnie, więc wcale moda na gotowanie mnie nie dziwi, bo mamy cudowne, dobre polskie produkty – stwierdza Wachowicz.
Zapanował nawet pewien snobizm na gotowanie. Na imprezach nie zamawia się już pizzy a własnoręcznie przygotowuje sushi lub w obecności profesjonalnego kucharza gotuje razem z gośćmi. Dużym zainteresowaniem cieszą się również restauracje, gdzie samemu można przyrządzić swoje danie lub na własne oczy przekonać się jak robi to specjalista.
Dzięki programom takim jak "Master Chef" czy "Top Chef" zawód kucharza zaczął być traktowany przez Polaków z większym poważaniem i modne stały się kursy gotowania. Do wyboru jest wiele szkoleń w całym kraju, a niektóre przeznaczone są nawet dla dzieci od lat trzech. Ci, którzy nabyli już wiedzę z zakresu gotowania i są kulinarnymi pasjonatami często zakładają blogi kulinarne, które cieszą się ogromną popularnością w sieci i są źródłem inspiracji dla setek tysięcy czytelników.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.