Mówi: | Julia Kamińska, aktorka Antoni Scardina, aktor dubbingowy, wokalista |
Julia Kamińska w polskiej wersji językowej „Playmobil: Film”. Jestem weteranką dubbingu
Już jutro premiera nowej animacji „Playmobil: Film”. Jest to historia osieroconego rodzeństwa, które trafia do fantastycznej krainy zamieszkiwanej przez ludziki Playmobil. W polskiej wersji językowej animowanym postaciom głosów użyczyli m.in. Julia Kamińska, Tomasz Karolak, Marcin Dorociński oraz Antoni Scardina.
„Playmobil: Film” to powstała w koprodukcji francusko-niemieckiej pełnometrażowa animacja nawiązująca do linii zabawek o tej samej nazwie. Jej bohaterem jest Charlie, którym po śmierci rodziców opiekuje się osiemnastoletnia siostra Marla. Chłopiec jest przekonany o istnieniu fantastycznej krainy, w której żyją ludziki Playmobil i zadręcza siostrę opowieściami o tym miejscu. Pewnego dnia Charlie znika, Marla odkrywa natomiast wrota do innego wymiaru i trafia do krainy Playmobil, gdzie dowiaduje się, że jej brat został porwany. Aby go odnaleźć, będzie musiała przywołać moc wyobraźni, której od dawna nie używała. W polskiej wersji językowej parze głównych bohaterów głosu użyczają Julia Kamińska oraz Antoni Scardina.
– Charlie to jest taki chłopak, który w sumie cały czas chce się bawić, zawsze myślę, że będzie miał gdzieś w sobie takiego dzieciaka. I jego siostra musi się zajmować całym domem i ma strasznie dużo rzeczy na głowie. Charlie tego nie rozumie – mówi Antoni Scardina agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
– Marla przedwcześnie dorosła, straciła chęć do zabawy i zrobiła się zgorzkniała ze względu na koleje losu. I przez cały ten film jej młodszy brat próbuje tę radość z zabawy i radość życia w niej znowu zaszczepić – dodaje Julia Kamińska.
Gwiazda jest już doświadczoną aktorką dubbingową – po raz pierwszy użyczyła swego głosu animowanej postaci w 2008 roku przy produkcji „Ryś i spółka, czyli zwierzaki kontratakują”. Potem dubbingowała takie filmy jak „Zaplątani”, „Jak wytresować smoka”, „Zwierzogród”, „Kaczki z gęsiej paczki”, „Fantastyczna czwórka” oraz „Aladyn”.
– Jestem weteranką dubbingu, dubbinguję sporo i mam takie szczęście, że najczęściej są to filmy bardzo dobre i mam nadzieję, że ta tendencja się utrzyma – mówi Julia Kamińska.
Aktorka przypuszcza, że dystrybutorom i reżyserom dubbingu podoba się jej barwa głosu i dlatego nie narzeka na brak propozycji z ich strony. Podkreśla jednak, że dobrą dykcję zawdzięcza wieloletniej pracy nad głosem i doświadczeniu zdobywanemu m.in. na deskach takich teatrów, jak Teatr Kwadrat, Capitol czy Komedia. Na początku drogi zawodowej, tuż pod studiach germanistycznych, nie miała bowiem odpowiednich umiejętności.
– Myślę, że jakbym teraz odsłuchała swoje pierwsze dubbingi sprzed powiedzmy dziesięciu lat, to na pewno słychać byłoby ten brak doświadczenia. Uczyłam się więc w trakcie pracy, nie wiem, czy to dobrze, czy źle – mówi Julia Kamińska.
Dla szesnastoletniego Antoniego Scardiny „Playmobil: Film” również nie jest pierwszym spotkaniem z dubbingiem, zajmuje się tym bowiem od blisko 4 lat. Jego głos można było usłyszeć m.in. w „Avengers: Koniec gry”, „Był sobie pies”, „Logan: Wolverine” oraz „Jumanji: Przygoda w dżungli”. Po raz pierwszy otrzymał jednak tak dużą rolę, a jego nazwisko zostało wymienione na plakacie reklamującym film. Młody aktor nie kryje dumy także z faktu, że współpracował z takimi gwiazdami, jak Marcin Dorociński, Tomasz Karolak i Julia Kamińska.
– To jest dla mnie masakra. Słyszałem trochę jakby te urywki z tego filmu, bo wiadomo, trailery i ja się muszę jeszcze wiele nauczyć – mówi Antoni Scardina.
Przygoda z dubbingiem zaczęła się dla Antoniego Scardiny przypadkowo. Reżyserka ze znanego studia dubbingowego zobaczyła go w przedstawieniu „Piotruś Pan” Teatru Studio Buffo i zaproponowała mu udział w castingu. Młody aktor pokonał wówczas konkurencję, a udana rola sprawiła, że kolejne studia dubbingowe zaczęły mu składać propozycje zawodowe. Antoni Scardina występuje też w roli prezentera programu „Teleranek” emitowanego przez TVP ABC. Młody aktor nie ukrywa, że dobrze czuje się w świecie show-biznesu i z nim wiąże swoją przyszłość zawodową.
– Kocham aktorstwo, kocham śpiewać i gdzieś tam w mojej głowie nie wiem, jakoś to się łatwo łączy. A jakoś chciałbym to kiedyś połączyć, coś tam, jakby dalej robić coś więcej, tak marzę sobie – mówi Antoni Scardina.
Aktor podkreśla, że w planach tych mocno wspierają go rodzice. Od początku jego pracy w show-biznesie otrzymuje od nich pełne wsparcie, także w zakresie rozwoju artystycznego.
– Mój tata bardzo mi pomaga w muzyce, moja mama jest takim moim menadżerem, bardzo dużo mi załatwia dubbingów – mówi Antoni Scardina.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Handel
![](/files/1922771799/tpay-platnosci-foto-ram,w_274,r_png,_small.png)
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
![](/files/1922771799/fundacja-lbc-kobiety-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.
Media
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
![](/files/1922771799/pakosinska-na-zywo-foto,w_133,_small.jpg)
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.