Newsy

Kamila Boruta: Czasy się zmieniły, kobiety przejęły role mężczyzn. Prowadzą samochody, zakładają firmy

2019-10-09  |  06:21

Kobiety są dziś silne, przejęły role mężczyzn – uważa aktorka. Jej zdaniem współczesne kobiety doskonale radzą sobie ze wszelkimi przeciwnościami losu, godzą karierę zawodową z wychowaniem dzieci, często samotnym. Oprócz siły panie mają jednak również spryt i, tak jak ona sama, wiedzą, kiedy nie muszą demonstrować swojej niezależności.  

W serialu „Miłość na zakręcie” Kamila Boruta wciela się w postać Jowity, pracującej na uczelni doktor biologii, która po śmierci męża całkowicie zmienia swoje życie zawodowe. Kobieta decyduje się poprowadzić centrum samochodowe, co zmusza ją do odnalezienia się w nowym dla niej, zdominowanym przez mężczyzn świecie. Aktorka jest zdania, że takich kobiet jak jej bohaterka – samotnie wychowujących dzieci i jednocześnie pracujących zawodowo – jest coraz więcej, a współczesne kobiety nie muszą już liczyć na wsparcie mężczyzn, by dać sobie radę w życiu.

Czasy się zmieniły, kobiety są bardzo silne, przejęły role mężczyzn. Dużo kobiet prowadzi samochód, ma prawo jazdy, zakłada firmy, stają się prezesami swoich własnych firm albo pną się po szczeblach kariery – mówi Kamila Boruta agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Gwiazda dodaje, że współczesne kobiety mają sobie mnóstwo siły i są w stanie poradzić sobie ze wszystkimi przeciwnościami losu. Mają w sobie mnóstwo siły psychicznej i nie boją się wyzwań – takiej postawy mężczyźni, zdaniem aktorki, powinni się od kobiet uczyć. Kamila Boruta jest też przekonana, że panie odznaczają się zaskakującą wielozadaniowością.

– Kobieta to człowiek orkiestra. W jednym ręku dziecko, w drugim ręku torba z zakupami, jeszcze na plecach plecak z rzeczami z firmy, i jeszcze musi poprowadzić, pcha wózek po prostu. Jak to mówią, matka Polka, która radzi sobie ze wszystkim – mówi aktorka.

Siebie również gwiazda serialu „Miłość na zakręcie” zalicza do grona silnych kobiet. Jej zdaniem w dzisiejszych czasach każdy człowiek, niezależnie od płci, powinien mieć mocny kręgosłup moralny i dużą odporność psychiczną – gdy sytuacja tego wymaga, ona też jest w stanie walczyć o swoje, choć nigdy nie robi tego za wszelką cenę. Aktorka uważa, że kobiety mają dużo sprytu i wiedzą, kiedy nie muszą demonstrować swojej niezależności i emocjonalnej siły.

– Kiedy nie muszę czuć się silna i zgrywać siłaczki, to tego nie robię, wykorzystuję to szczególnie w moich kontaktach prywatnych, domowych. Typu np. trzeba coś zdjąć z wysokiej półki, to zamiast szafki, zamiast podstawiać sobie krzesło, to mówię: Czy podasz mi coś? Zobacz, bo ja nie dam rady? – mówi Kamila Boruta.

Aktorka podkreśla, że sprytem można wiele osiągnąć w kontaktach z mężczyznami. Jej zdaniem panowie, choć nastawieni do życia zadaniowo, nie lubią otrzymywać poleceń. Zamiast mówić im kategorycznie, co mają zrobić, lepiej stosować prośbę bądź pytanie. Gwiazda na podstawie własnego doświadczenia zapewnia, że taka strategia przynosi znacznie lepsze efekty.

– Zamiast mówić: Podaj mi to, zawsze się stosuje pytanie, czyli: Czy mógłbyś mi to podać, jeżeli nie, to sama sobie wezmę. Albo: Czy mógłbyś wyrzucić śmieci, a nie: Wyrzuć śmieci. Czy mógłbyś mnie gdzieś podwieźć, bo jakoś się dziwnie czuję? – mówi Kamila Boruta.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.