Newsy

Karolina Korwin-Piotrowska: jesteśmy społeczeństwem, które cały czas jest na dorobku, wszystkim zazdrości

2016-09-26  |  06:50

„Magiel towarzyski” ma już 10 lat, Karolina Korwin-Piotrowska nie odczuwa jednak znużenia podejmowaną w nim tematyką. Uważa, że polski show-biznes obfituje w ciekawe wydarzenia i stanowi diagnozę polskiego społeczeństwa. Pokazuje, że Polacy są społeczeństwem bardzo powierzchownym, pełnym kompleksów, z niechęcią odnoszącym się do ludzi sukcesu.

„Magiel towarzyski” zadebiutował na antenie TVN Style w 2006 roku. Od początku jego gospodynią jest Karolina Korwin-Piotrowska. W każdym odcinku dziennikarka dokonuje subiektywnej oceny wydarzeń w polskim show-biznesie i świecie mediów. stałym elementem programu jest m.in. rozmowa z gościem i przegląd prasy lifestyle'owej. Prowadząca zapewnia, że w nowym sezonie formuła magazynu nie ulegnie zmianie.

– Nic się nie zmienia, bo nie zmienia się lokomotywa, która tyle lat dobrze ciągnie, więc wszystko jest po staremu, wszystko jest tak, jak było mówi Karolina Korwin-Piotrowska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Od września TVN Style emituje już 22. sezon „Magla towarzyskiego”. Jego gospodyni twierdzi jednak, że nie czuje się znudzona podejmowaną w magazynie tematyką. Jej zdaniem polski show-biznes jest niesłychanie żywym organizmem, obfituje w ciekawe wydarzenia, co powoduje, że nie sposób odczuwać znużenia.

– Ponieważ wyznaję zasadę, że to, kogo czynimy polskimi gwiazdami, w ogóle gwiazdami, idolami, kogo uwielbiamy bardzo wiele mówi o nas samych, to nieustannie mamy różne zaskoczenia, i pozytywne, i negatywne, sporo się dzieje – mówi Karolina Korwin-Piotrowska.

Zdaniem dziennikarki rodzimy show-biznes stanowi ciekawą diagnozę polskiego społeczeństwa. Pokazuje, że Polacy są społeczeństwem podzielonym, niezbyt dobrze wykształconym, powierzchownym, mającym równie ogromne aspiracje, co kompleksy. Jest też społeczeństwem mitomańskim – polskie gwiazdy cechuje bowiem tendencja do kłamania na swój temat. Wymyślają swój wizerunek niemal całkowicie – od daty urodzenia począwszy, przez pochodzenie, na stylu życia kończąc.

– To jest pewna bajka, którą każdy z nas gdzieś robi. Jesteśmy społeczeństwem, które cały czas jest na permanentnym dorobku, wszystkim zazdrości. Nie lubimy ładniejszych, bogatszych, mądrzejszych od siebie i taki też jest trochę ten polski show-biznes – mówi Karolina Korwin-Piotrowska.

Premierowe odcinki programu „Magiel towarzyski” można oglądać w każdą sobotę, o godzinie 22.30, na antenie stacji TVN Style.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.