Newsy

Katarzyna Błeszyńska: kobiety muszą zrzucić uniform kury domowej i poczuć się jak gwiazdy

2019-05-24  |  06:01

Kobiety zapominają jak ważne są dla siebie i dla świata – mówi pisarka. Ceni kobiety wykształcone, robiące karierę i funkcjonujące w świecie dalekim od blichtru show-biznesu. To one są dla niej gwiazdami w przeciwieństwie do lansowanych przez media celebrytów. Autorka „Pokolenia końca czasów” uważa jednocześnie, że kobiety za mało myślą o sobie, poświęcając się przede wszystkim dla rodziny.

Katarzyna Błeszyńska to prawniczka specjalizująca się w prawie autorskim i prasowym, a jednocześnie autorka poczytnych powieści obyczajowych. W swoich książkach skupia się na życiu obecnych trzydziestolatków, którzy przyszli na świat w XX wieku, w dorosłość wchodzili już jednak w wieku XXI. W debiutanckiej powieści „Ciepła głód” pokazała, jak łatwo zagubić wartości moralne, poświęcając wszystko pogoni za karierą. Seria „Pokolenia końca świata” opowiada natomiast o relacjach międzyludzkich, które we współczesnym cyfrowym świecie ulegają coraz większemu spłyceniu.

Dzisiaj o tym, co słychać u znajomych dowiadujemy się z Facebooka. Kontakty międzyludzkie zrobiły się cyfrowe. I myślę, że płynie z tego refleksja, żeby pochylić się nad człowiekiem, żeby w tej gonitwie trochę odsapnąć – mówi Katarzyna Błeszyńska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Dużo uwagi pisarka poświęca również sytuacji kobiet. W „Życiu szczęśliwym” opisała historię Marty, żony wziętego prawnika, która poświęciła wszystko dla rodziny, zapominając o własnych potrzebach i marzeniach. Zdaniem Katarzyny Błeszyńskiej poświęcenie nigdy nie powinno być bezgraniczne, a kobiety powinny myśleć nie tylko o swoich bliskich, lecz także o samych sobie.

My musimy zrzucić ten cały uniform kury domowej i czasami po prostu poczuć się jak gwiazda. Myślę, że każda kobieta tego pragnie gdzieś w głębi serca. My, kobiety, często zapominamy o tym, jak ważne my jesteśmy w ogóle dla siebie i dla świata – mówi pisarka. 

Równie ważna powinna być dla kobiet niezależność, tę zapewnia natomiast wykształcenie. Prowadząc zajęcia na uczelni, pisarka stara się przekazywać studentkom, że z niezależnością finansową łączy się poczucie własnej wartości. Katarzyna Błeszyńska docenia kobiety, które zdobyły dobre wykształcenie, realizują się zawodowo i funkcjonują w zwyczajnym świecie dalekim od blichtru show-biznesu. To są dla niej gwiazdy w przeciwieństwie do celebrytów znanych wyłącznie z bywania na bankietach.

To nie chodzi o ten blichtr taki, prawda, dzisiaj jesteśmy wszystkie na złoto ubrane i się cieszymy, i to jest piękne. I to jest taki aspekt naszego życia, który dopełnia tę naszą codzienność, ale ta codzienność czyni z nas gwiazdy tak naprawdę – mówi pisarka. 

Katarzyna Błeszyńska uważa, że w dzisiejszych czasach wystarczy wywołać skandal, aby nie tylko zaistnieć w mediach, lecz także zdobyć status gwiazdy. Jako pisarka nie krytykuje jednak mody na pisanie książek przez celebrytów. Twierdzi, że to czytelnicy powinni decydować, co chcą czytać, w pisaniu nie ma natomiast nic złego to właśnie z miłości do tworzenia literatury zrodziła się jej kariera pisarska. Sama wybiera inne rodzaje książek lubi twórczość Harukiego Murakamiego i Scotta Fitzgeralda, chętnie sięga po biografie.

– Ale jeśli celebryta staje się dla kogoś wzorem, a jest przecież bardzo wielu celebrytów, którzy też robią dobre rzeczy i są pozytywnymi postaciami, to myślę, że absolutnie nie ma w tym nic złego. Wszystko, co nas inspiruje, co jest dla nas pozytywnym budulcem duszy, jest ważne – mówi Katarzyna Błeszyńska.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Gwiazdy

Jan Wieczorkowski: W ogóle nie mam wyczucia w kwestii kupowania prezentów. Sam kilka razy dostałem wody toaletowe, które po prostu do mnie nie pasowały

Aktor grający jedną z głównych ról w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka przyznaje, że w życiu prywatnym również zdarzyły mu się nietrafione prezenty, które szybko wylądowały w koszu. Zwykle były to perfumy czy wody kolońskie, których kompozycja zapachowa w ogóle mu nie odpowiadała. Jeśli natomiast chodzi o wybór okolicznościowych upominków dla innych, to Jan Wieczorkowski zdradza, że zawsze zdaje się w tej kwestii na gust i intuicję żony. Sam zupełnie nie ma do tego głowy.

Handel

Rynek makaronów w Polsce wart jest około 800 mln zł. Producenci pracują nad nowymi funkcjami tych produktów w diecie

Makarony stają się coraz nowocześniejszą kategorią na rynku spożywczym. Konsumenci mają do wyboru m.in. szereg makaronów warzywnych, bezglutenowych, a także funkcjonalnych, których regularne spożywanie ma pomagać w walce z chorobami cywilizacyjnymi, jak cukrzyca, otyłość czy miażdżyca. To m.in. w ten segment rynku chce w najbliższych latach inwestować notowany na warszawskiej giełdzie producent Makarony Polskie. Spółka podkreśla, że wyzwaniem dla dalszego rozwoju firm z branży spożywczej pozostają rosnące koszty działalności, braki kadrowe, a także niestabilność cenowa.