Newsy

Katarzyna Warnke: My Polacy skrzętnie chowamy naszą seksualność w jakiś ciemny kąt i trochę się jej wstydzimy. A przecież już nawet sama rozmowa na ten temat może być podniecająca

2023-11-15  |  06:16

Aktorka zauważa, że Polacy nie mają odwagi rozmawiać o swoich potrzebach seksualnych nawet z ukochaną osobą. Partnerzy wstydzą się swojej cielesności i fantazji erotycznych. Wszelkie te ograniczenia sprawiają więc, że w wielu związkach seks nie wiąże się z przyjemnością i emocjonalnymi doznaniami. Dlatego też, jej zdaniem, trzeba pokonywać blokady, bo seksualność to ważna część naszego życia i nie może być marginalizowana. Katarzynę Warnke można obecnie zobaczyć w komedii romantycznej zatytułowanej „Cały ten seks” o sześciu zwyczajnych parach i ich niegrzecznych fantazjach. Wraz z Michałem Czerneckim grają dojrzałe małżeństwo na krawędzi rozwodu, gdzie iskra, uczucie miłości i pożądanie dawno już zgasły.

– W filmie „Cały ten seks” gram Zosię, która jest panią prezes, zarządza dużą firmą i przydarza jej się przygoda, wręcz wydaje jej się, że ma romans. I właśnie to słowo „wydaje się” jest kluczem do całych perypetii. Zosia ma męża, który jest znanym seksuologiem, udzielającym wywiadów w telewizji, panie do niego wzdychają i są zachwycone tym, co mówi. Ona natomiast wie więcej na jego temat i przeżywa bardzo intensywny kryzys w swoim małżeństwie. Zosia jest bardzo zabawna przez to, że z jednej strony jest panią prezes, która budzi napięcie w swoich pracownikach, a z drugiej strony ma w sobie bardzo skrzętnie chowaną, delikatną dziewczęcą wrażliwość, rodzaj naiwności, która dodaje jej wdzięku – mówi agencji Newseria Lifestyle Katarzyna Warnke.

Aktorka przyznaje, że postać Zosi zafascynowała ją już na etapie czytania scenariusza. Kiedy natomiast ruszyły zdjęcia do tej produkcji, dała z siebie wszystko, by oddać swojej bohaterce jak najwięcej gracji, charyzmy i seksapilu.

– Właściwie zakochałam się w mojej postaci, w ogóle w tej parze, którą tworzymy z Michałem Czerneckim, dlatego że oni obydwoje mają w sobie bardzo dużo uroku. Ta miłość między nimi jest ewidentna, a jednocześnie złość Zosi jest też ewidentna i ona już naprawdę nie może na swojego męża patrzeć, uważa go, przepraszam, że tak powiem, za buca i jest przekonana, że on już właściwie do niczego się nie nadaje – tłumaczy.

Kryzys potrafi jednak zmienić wszystko o 180 stopni. W wyniku różnych perypetii Zofia i Artur znów zaczynają patrzeć na siebie z zachwytem.

– Na końcu jest między nimi dużo wzruszenia i powrotu do ich pierwszych chwil, więc to jest ciekawe, jak dojść od takiego kryzysu, gdzie już nie można patrzeć na partnera, do właściwie znów dotknięcia pierwszej miłości. Myślę, że to rozpięcie pomiędzy tym początkiem a końcem buduje bardzo ciekawą historię. Jak graliśmy z Michałem te sceny, to było w nas wzajemnie bardzo dużo napięcia i zaskoczenia, więc mam nadzieję, że to też będzie się rodziło w widzach, którzy będą oglądali tę produkcję – mówi Katarzyna Warnke.

– Cieszy mnie, kiedy mogę pracować ze wspaniałymi partnerkami, a taką miałem okazję, pracując właśnie z Kasią. I to jest podstawowe źródło mojej radości – mówi Michał Czernecki.

Katarzyna Warnke uważa, że rolą kina jak najbardziej jest przełamywanie tematów tabu i przedstawianie ich w rozmaitych kontekstach, również z lekkim przymrużeniem oka.

– Jeżeli chodzi o nasze związki romantyczne, to my Polacy jesteśmy bardziej sentymentalni i liryczni. Mamy też tak, że skrzętnie chowamy naszą seksualność w jakiś ciemny kąt i trochę się jej wstydzimy. I wydaje mi się, że ta komedia może zaskoczyć widzów właśnie przez to, że jest to taki gatunek i w ten sposób opowiadamy o seksie. Poczucie humoru plus seks, myślę, że to jest jakaś nowość dla Polek i Polaków – twierdzi aktorka.

Film ma pomóc odbiorcom przełamać barierę wstydu i zachęcić ich do tego, by nie wstydzili się mówić o swoich fantazjach seksualnych.

– Prywatnie tę krucjatę prowadzę już od dawna, w sensie, żeby odczarować seksualność i zacząć się nią cieszyć, łączyć ją ze zmysłowością, a nie perwersją i z czymś, co jest be i brudne. Uważam, że seksualność jest po prostu piękna, należy się nią cieszyć i myślę, że włączanie poczucia humoru w ten rejon jest dla nas pobudzające i ożywcze – podkreśla Katarzyna Warnke.

Z jej obserwacji wynika, że Polacy nie potrafią rozmawiać z partnerem na temat seksu i fantazji erotycznych. Jej zdaniem to duży błąd, bo przecież każdy pretekst jest dobry do tego, by mówić ukochanej osobie o swoich potrzebach seksualnych i za każdym razem odkrywać siebie na nowo.

– Po polsku można mówić pięknie o seksie, ale my nie znamy tych słów i nie umiemy ich używać, umiemy natomiast przeklinać. Natomiast myślę, że warto jest rozbudowywać swój intymny język z partnerem. Już nawet sama taka rozmowa może być na tyle podniecająca, że się skończy aktem, ale tak naprawdę to chodzi o budowanie bliskości. Komunikacja na temat seksu jest de facto właśnie budowaniem tej bliskości, która jest piękną platformą do tego, żeby wejść głębiej – mówi.

„Cały ten seks” w reżyserii Tomasza Mandesa opowiada historię sześciu par zmagających się z szeregiem wyzwań na różnych etapach związku. W komedii pojawi się plejada polskich gwiazd: Magdalena Lamparska, Piotr Witkowski, Anna Karczmarczyk, Piotr Stramowski, Wiktoria Filus, Mateusz Więcławek, Laura Breszka, Otar Saralidze, Nicolas Przygoda oraz Natalia Sierzputowska. Partnerujący Katarzynie Warnke Michał Czernecki nie chce jednak generalizować i oceniać Polaków w kontekście tego, czy potrafią rozmawiać o seksie.

– Myślę, że każdy musi sobie zadać to pytanie sam. I jeżeli ten film sprowokuje nas do zadania samym sobie takiego pytania, to już będzie bardzo dużo – uważa aktor.

Premiera komedii odbyła się 10 listopada w Amazon Prime Video. Jest to pierwsza polska komedia produkcji własnej Amazon Prime. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.