Newsy

Kinga Rusin: moje córki raczej nie wiążą swoich planów zawodowych z dziennikarstwem

2019-09-12  |  06:55

Gwiazda „Dzień dobry TVN” nie zamierza wpływać na decyzje córek odnośnie do ich zawodowej przyszłości. Przypuszcza, że żadna z dziewcząt nie wiąże planów z dziennikarstwem, obie interesują się bowiem przede wszystkim stosunkami międzynarodowymi. Młodsza odbyła jednak staż w prestiżowym portalu należącym do Economist Group, zajmującym się polityką międzynarodową.

Kinga Rusin ma dwie dorosłe córki: Polę oraz Igę. Starsza z dziewcząt właśnie skończyła studia licencjackie na Wydziale Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego, młodszego natomiast studiuje na II roku w London School of Economics – historię oraz, podobnie jak siostra, stosunki międzynarodowe.

I chyba ani jedna, ani druga nie wiąże swoich planów z dziennikarstwem, chociaż życie różne rzeczy przynosi – mówi Kinga Rusin agencji informacyjnej Newseria Lifestyle. 

Gwiazda Dzień Dobry TVN twierdzi, że obie jej córki najbardziej interesują stosunki międzynarodowe i w tej dziedzinie odbywały praktyki studenckie. Tego rodzaju staże oferuje m.in. Komisja Europejska w Brukseli. Młodsza córka Kingi Rusin wybrała jednak praktyki związane z dziennikarstwem, choć nie telewizyjnym.

Można właśnie tak jak moja młodsza córka pracować w czasie wakacji w „Politico”, największym portalu politycznym świata i tam zdobywać szlify, wiedzę na temat stosunków międzynarodowych. Ale co one będą robić, nie mam bladego pojęcia – mówi dziennikarka.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.