Newsy

Klaudia Carlos: Dzięki abonamentowi Telewizja Polska realizuje swoją misję. Mogą być pokazywane wydarzenia kulturalne czy sportowe

2024-06-17  |  06:21

Prezenterka uważa, że trzeba jak najszybciej uregulować kwestie dotyczące abonamentu radiowo-telewizyjnego. Jej zdaniem to powinien być solidny zastrzyk gotówki dla mediów publicznych, dzięki czemu mogłyby one realizować swoją misję na najwyższym poziomie. Prezenterka śniadaniówki wylicza, że z pieniędzy pochodzących z opłat od widzów i słuchaczy można organizować i transmitować chociażby ważne wydarzenia kulturalne czy sportowe.

Od jakiegoś czasu toczy się dyskusja na temat abonamentu radiowo-telewizyjnego w nowej odsłonie. Według pomysłodawców nowej formy rozliczenia i finansowania mediów publicznych ma on zostać zastąpiony dotacją budżetową lub opłatą audiowizualną, wynoszącą około 9 zł miesięcznie od osoby dorosłej, rozliczającej się z urzędem skarbowym poprzez PIT i CIT. Zdaniem Klaudii Carlos nie powinno się unikać płacenia abonamentu za oglądanie telewizji i słuchanie radia, bo te pieniądze nie idą na marne, tylko są dobrze spożytkowane.

– Abonament jest pewną formą możliwości realizacji misji publicznej Telewizji Polskiej, a ta jest. To tutaj odbywają się i powinny się odbywać wydarzenia, które mają właśnie wymiar kulturalny, wydarzenia, które interesują większość naszego społeczeństwa. Wydarzenia sportowe, które się zbliżają, chociażby mistrzostwa Europy w piłce nożnej, następnie będziemy mieć olimpiadę, to są tak ważne sprawy dla całego naszego społeczeństwa, że abonament na pewno byłby ważnym aspektem finansowania i realizacji misji publicznej – mówi agencji Newseria Lifestyle Klaudia Carlos.

Prezenterka nie wie, jakie rozwiązanie mogłoby się rzeczywiście przyczynić do podniesienia ściągalności abonamentu radiowo-telewizyjnego. Wierzy jednak, że rządzący wraz z ekspertami znajdą dobry pomysł na usprawnienie systemu opłat.

– Ja nie mam osobistego pomysłu swojego na abonament. Sądzę, że są specjaliści, którzy podejmą właściwe decyzje, a przede wszystkim będą to decyzje, które wypływają z konsultacji i te są najważniejsze – dodaje.

Ustawa o nowych sposobach finansowania mediów powinna być gotowa najpóźniej do końca września. Nowe przepisy, oznaczające koniec abonamentu RTV, mogą wejść w życie z początkiem 2025 roku. Tymczasem od stycznia 2024 roku obowiązują nowe stawki abonamentu. Miesięczna opłata za użytkowanie odbiornika telewizyjnego lub telewizyjno-radiowego wynosi 27,30 zł,  a radiowego – 8,50 zł.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Problemy społeczne

W 2030 roku zetki będą stanowić jedną trzecią globalnej siły roboczej. Ich odmienne od starszej generacji oczekiwania zmienią podejście firm

Wśród kluczowych kryteriów, którymi przedstawiciele pokolenia Z kierują się przy wyborze pracodawcy, są: atrakcyjne wynagrodzenie, atmosfera w firmie i zachowanie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Trzy czwarte managerów nie jest zadowolonych z młodych absolwentów szkół wyższych, wskazując na ich słabą motywację, brak profesjonalizmu i niskie umiejętności organizacyjne. Analitycy rynku pracy podnoszą, że aby przyciągnąć do siebie młode talenty i utrzymać je w strukturach firmy, pracodawcy muszą wprowadzić szereg zmian, szczególnie w zakresie kultury organizacyjnej.

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.