Mówi: | Lara Gessler |
Lara Gessler: Producenci żywności widzą, że nie ma już miejsca na bylejakość. Aby przebić się na rynku, trzeba z roku na rok podnosić swój poziom
Według Lary Gessler wraz z coraz większą świadomością konsumentów polscy producenci żywności dążą do wyższych standardów. Podglądają więc rozwiązania, które sprawdzają się w innych krajach, podnoszą swoje kwalifikacje i stosują nowoczesne metody uprawy i produkcji. Wszystko po to, by zaproponować odbiorcom takie produkty, które nie odbiegają jakością od zagranicznych.
Zdaniem Lary Gessler coraz więcej Polaków traktuje zdrowe odżywianie nie jako sezonową modę, ale styl życia, dla którego warto całkowicie zmienić swoje nawyki. Rezygnują więc z żywności wysoko przetworzonej, półproduktów oraz przekąsek typu fast food, natomiast coraz częściej decydują się na produkty ekologiczne. Zwracają uwagę na jakość artykułów spożywczych, na ich pochodzenie, skład, a przede wszystkim na zawartość witamin oraz składników, które mają dobroczynny wpływ na zdrowie.
– Obserwujemy tę zmianę na przestrzeni ostatnich kilku lat. Zaczynamy rozumieć że to, co regionalne jest dobre. Inne kraje zaczynają nas doceniać, tym samym my też podchodzimy do siebie i do swoich produktów dużo łaskawiej – mówi agencji Newseria Lara Gessler.
Gessler tłumaczy, że wraz z wyższymi oczekiwaniami konsumentów rośnie też jakość produktów oferowanych przez polskich producentów, zarówno tych, którzy działają na dużą skalę, jak i lokalnych.
– Robi się coraz większa konkurencja, więc też producenci żywności widzą, że już nie ma miejsca na bylejakość. Robi się naprawdę gęsto na tym rynku i trzeba być dobrym, żeby się gdzieś tam przebić, więc poziom podnosi się z roku na rok – mówi Lara Gessler, która została jurorką w konkursie KUKBUK Poleca 2019. Jego celem jest wyróżnienie inicjatyw kulinarnych i rzemieślniczych, dla których najważniejsza jest jakość.
W miarę swoich możliwości producenci starają się nadążać ze zmianami, nie boją się eksperymentów i nowatorskich rozwiązań. Produkują więc żywność zgodnie z zasadami dbałości o środowisko i utrzymania różnorodności genetycznej roślin i zwierząt, bez użycia pestycydów, syntetycznych nawozów mineralnych oraz antybiotyków i hormonów.
– Producenci nie tylko mają pole, które obradza w fajny sposób, lecz także są ludźmi coraz bardziej świadomymi. Bo oprócz tego, że są producentami, to są też konsumentami, którzy podróżują, próbują, zasysają trochę tego świata, zasysają jakości. Więc wydaje mi się, że dużo lepiej wykorzystują potencjał, jaki daje nasze środowisko i nasze możliwości, nasza nisza ekologiczna w Polsce. No tak, więc nadążamy za trendami i wykorzystujemy na pewno to, co mamy, bardzo dobrze, coraz lepiej – mówi Lara Gessler.
Czytaj także
- 2024-07-24: Podatki od żywności wysokoprzetworzonej mogą pomóc walczyć z otyłością. Wpływy z nich można przeznaczyć na dopłaty do zdrowego jedzenia
- 2024-07-03: Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
- 2024-07-09: W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów
- 2024-06-27: Unijne przepisy przyspieszają zieloną transformację branży kosmetycznej. Zielony Ład może zmniejszyć konkurencyjność europejskich producentów
- 2024-06-25: Naukowcy stworzyli zdrowszą odmianę czekolady. Wykorzystali do tego wyrzucane dotąd części owocu kakaowca
- 2024-06-24: Przepisy dotyczące tzw. nowej żywności nie nadążają za tempem badań. Na rynku pojawia się coraz więcej innowacyjnych produktów opracowanych w laboratoriach
- 2024-06-04: Lara Gessler: Bolączką naszej generacji jest brak czasu dla innych. Staram się poświęcać dzieciom jak najwięcej uwagi, bez telefonu i telewizora w tle
- 2024-05-21: Lara Gessler: Moje aktualne mieszkanie jest już szesnastym. Połowy kuchni jeszcze nie pokazuję, bo nie mam blatu kuchennego
- 2024-06-12: Lara Gessler: Najbliższy czas zamierzamy spędzić na Mazurach. Rozłożymy tam sześciometrowy namiot, w którym będziemy mieszkać cztery miesiące
- 2024-05-29: Rynek zastępników mięsa jest pełen wysoko przetworzonych produktów. Wkrótce mogą one zniknąć ze sklepowych półek
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Patrzenie na zieleń może zwiększyć komfort życia mieszkańców miast. Najbardziej kojąco działał widok drzew
Zmniejszenie odczucia lęku i zwiększenie odprężenia to główne korzyści wynikające z nawet wzrokowego kontaktu z zielenią – dowiedli brytyjscy i izraelscy naukowcy. Okazało się, że największe korzyści czerpiemy z patrzenia na drzewa, a wyraźny dobroczynny wpływ natury na dobrostan psychiczny można zauważyć nawet po krótkim spacerze. To ważne wskazówki dla urbanistów, które mogą być pomocne w optymalnym planowaniu przestrzeni miejskiej. Kontakt wzrokowy z zielenią nie wpływa natomiast na zdolności poznawcze.
Gwiazdy
Edyta Herbuś: Joga pozwala mi zadbać o systematyczny przepływ dobrej energii i harmonię. Mam bardzo dobry kontakt ze swoim ciałem
Tancerka kompleksowo dba o swoje zdrowie i o ciało. Nie daje sobie taryfy ulgowej i zawsze, niezależnie od ilości obowiązków zawodowych, stara się znaleźć czas, by wykonać pakiet ulubionych ćwiczeń. Edyta Herbuś zdążyła się już przekonać, że niezwykle korzystny wpływ na jej kondycję i dobre samopoczucie ma także joga. Systematyczne jej praktykowanie umożliwia bowiem swobodny przepływ energii i pozwala utrzymać życiową równowagę. Nie ukrywa więc, że jest wielką miłośniczką tej aktywności i poleca ją także innym.
Handel
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.