Mówi: | Leszek Lichota |
Funkcja: | aktor |
Leszek Lichota: Na planach polskich produkcji ludzie zaczęli być bardziej skupieni na swojej robocie. Skończyły się anegdotki i pogaduszki
Leszek Lichota z dużym zaciekawieniem obserwuje organizację pracy na planach polskich produkcji i dostrzega widoczną zmianę na plus. Jego zdaniem osoby odpowiedzialne za poszczególne kwestie bardziej skupiają się na swoich zadaniach, grafik na poszczególne dni jest wypełniany zgodnie z założeniami i wszyscy dokładają wszelkich starań do tego, by efekt końcowy był jak najlepszy. Aktor chwali też coraz bardziej wciągające i przemyślane scenariusze, które skutecznie wypierają buble pisane w pośpiechu na kolanie.
Leszek Lichota przyznaje, że od jakiegoś czasu komfort pracy na planie polskich produkcji systematycznie się poprawia. Jest większa dbałość o szczegóły, są konsultacje merytoryczne i więcej czasu na dopracowanie pewnych kwestii.
– Ostatnio brałem udział w produkcjach, gdzie było dużo czasu na realizację, były duże środki i duży potencjał ludzki na to, żeby zrobić coś jakościowego. I tutaj widzę pewną zmianę. Porównując np. poprzednie produkcje, w których miałem szansę uczestniczyć, to teraz nagle stało się coś takiego, że ludzie zaczęli być bardziej skupieni na swojej robocie. Przestało się anegdotki opowiadać, pogaduszki, tylko każdy ma swoją funkcję i stara się ją wypełniać profesjonalnie – mówi agencji Newseria Leszek Lichota.
Aktor niezwykle ceni sobie z góry ustalony harmonogram pracy i dyscyplinę na planie. Jego zdaniem priorytetowego zadania w żadnym razie nie powinny tu przesłaniać towarzyskie pogaduszki czy załatwianie jakichś prywatnych biznesów.
– Kiedyś to bywało tak, że wszyscy jesteśmy kolegami, koleżankami, a przy okazji sobie zrobimy jakiś filmik. A teraz na planie jest tak: dobra, ja jestem od tego, ja robię to, nie zawracam tobie głowy, nie przeszkadzam ci w twoim, czekam, kiedy będę potrzebny, a nie chodzę sobie bez sensu i przeszkadzam. Więc pod tym względem robi się to coraz bardziej profesjonalne, jak również sama materia, czyli scenariusz. Staramy się robić to coraz ciekawiej i lepiej ucząc się oczywiście na jakichś wzorcach, które podglądamy – mówi Leszek Lichota.
Lichota chciałby, żeby polskie seriale były nie tyle kalką zagranicznych produkcji, ile marką samą w sobie. Jego zdaniem warto się skupić na dobrych scenariuszach, wypracować oryginalny sposób realizacji i przyciągnąć widza ciekawą fabułą oraz dobrą obsadą aktorską.
– Mam nadzieję, że nasze seriale będą bardziej słowiańskie. Zachłysnęliśmy się amerykańskim kinem, amerykańskimi serialami, brytyjskimi również, na razie się uczymy, natomiast mam nadzieję, że znajdziemy własny język. Weźmiemy od nich to, co najlepsze, czyli może pewnego rodzaju budowanie napięcia i suspens, natomiast historie, mam nadzieję, że będziemy opowiadać tu, nasze, współczesne, nie będziemy musieli kopiować. Jeszcze trochę kopiujemy, ale mam nadzieję, że znajdziemy tematy, które będą ciekawe dla nich, bo będą inne, a nie będą ich kopią – tłumaczy Leszek Lichota.
Leszka Lichotę można teraz oglądać w drugiej części „Pułapki”, gdzie wciela się w rolę komisarza „Czarnego”. Wśród widzów serial już zaskarbił sobie miano „ambitnego”. Aktor nie ma wątpliwości, że tego typu produkcji powinno być na rynku coraz więcej.
– Czy „Pułapka” jest ambitnym serialem, nie wiem, na pewno ma ambicję do tego, żeby być na poziomie, do którego widz się przyzwyczaił, oglądając seriale w sieci. I myślę, że to jest bardzo dobry kierunek i krok. Czy to się udało, nie wiem, mam nadzieję. Wszyscy o to walczyli, począwszy od scenarzystów, którzy starali się pisać każdy odcinek tak, żeby zostawić widza w niepewności, jak się to dalej potoczy, łącznie z nami na planie: z reżyserem, operatorem i aktorami, którzy znając te intrygi, staraliśmy się jak najbardziej mylić tropy. No, ale najważniejszy jest tu montaż, jak to zostanie pokazane – mówi Leszek Lichota.
Czytaj także
- 2024-07-23: Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
- 2024-07-19: Investors TFI: Hossa na giełdach nie skończy się przed 2026 rokiem. Wszystko będzie zależeć od trendu na Wall Street
- 2024-07-17: Prace nad przepisami o asystencji osobistej na ostatniej prostej. Pomoże ona zaktywizować zawodowo osoby z niepełnosprawnościami i ich opiekunów
- 2024-06-28: Samorządy mogą liczyć na rekordowe finansowanie w tej perspektywie finansowej UE. Pierwsze środki już do nich trafiają
- 2024-07-03: Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
- 2024-07-02: Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur
- 2024-07-16: Handel odczuwa kryzys demograficzny. Pracownicy zagraniczni i automatyzacja sposobem na niedobór kadr
- 2024-06-19: Ojcowie coraz częściej wykorzystują urlopy rodzicielskie. Wciąż jednak wiele zależy od podejścia pracodawców
- 2024-07-08: Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku
- 2024-06-21: Polskie samorządy zaczynają wydatkować pieniądze z KPO. Obawiają się, że nie wystarczy im na to czasu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Handel
![](/files/1922771799/tpay-platnosci-foto-ram,w_274,r_png,_small.png)
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
![](/files/1922771799/fundacja-lbc-kobiety-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.
Media
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
![](/files/1922771799/pakosinska-na-zywo-foto,w_133,_small.jpg)
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.