Mówi: | Maciej Dowbor |
Funkcja: | dziennikarz |
Maciej Dowbor: W wyniku pewnych zbiegów okoliczności stałem się człowiekiem estrady. Ale nie rezygnuję z dziennikarstwa
Gospodarz „Twoja twarz brzmi znajomo” nie chce ograniczać się do prowadzenia programów rozrywkowych. Podkreśla, że z wykształcenia jest dziennikarzem i wciąż żywi ambicje związane z tym zawodem. Obecnie realizuje je w programie „SuperLudzie”, którego bohaterami są osoby niepełnosprawne, przełamujące stereotypy i bariery.
Maciej Dowbor ukończył studia na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Karierę zawodową zaczynał jako wydawca serwisu sportowego w Programie III Polskiego Radia, jako dziennikarz sportowy pracował także w telewizji TVN. W roli gospodarza programu rozrywkowego obsadzono go dopiero w TVP – wraz z Michałem Olszańskim prowadził poranny magazyn „Pytanie na śniadanie”. W 2005 roku związał się ze stacją Polsat, gdzie zajmuje się zarówno tematyką sportową, jak i rozrywkową.
– Z zawodu jestem dziennikarzem, a po prostu w wyniku pewnych zbiegów okoliczności stałem się człowiekiem estrady, nazwijmy to, czyli takim zawodowym prowadzącym. Ale wciąż nie porzucam moich ambicji związanych z dziennikarstwem, związanych z robieniem wywiadów – mówi Maciej Dowbor agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Dziennikarskie ambicje Maciej Dowbor w pewnym stopniu realizuje w programie „Twoja twarz brzmi znajomo”, zajmuje się w nim bowiem przeprowadzaniem wywiadów z uczestnikami. Prowadzący podchodzi do nich z takim samym profesjonalizmem, jak do wywiadów o trudniejszym, mniej rozrywkowym charakterze. Rozmowy te zawierają zresztą odniesienia do kultury, dziennikarz stara się bowiem przeanalizować występ uczestnika w kontekście jej znaczenia dla popkultury danego okresu historycznego.
– Natomiast oczywiście, kiedy rozmawiamy o poważnych sprawach, o poważnych problemach ludzi, którzy muszą na co dzień mierzyć się z niepełnosprawnością, z nierównościami społecznymi, to jest zupełnie inna bajka – mówi Maciej Dowbor.
Obecnie dziennikarz pracuje na planie 12. sezonu „Twoja twarz brzmi znajomo”, zajmuje się jednak również produkcją dwóch programów dla kanałów tematycznych Grupy Polsat. Pierwszy z jego projektów to „Misja weteran” – program, którego bohaterami są polscy żołnierze ranni podczas zagranicznych misji wojskowych. W przypadku drugiego projektu Maciej Dowbor nie ogranicza się do roli producenta.
– „SuperLudzie” to program o osobach niepełnosprawnych, które mogą nam wszystkim zaimponować. Faktycznie tutaj prowadzę z nimi długie wywiady – mówi dziennikarz.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.