Mówi: | Maciej Dowbor |
Funkcja: | dziennikarz |
Maciej Dowbor: W wyniku pewnych zbiegów okoliczności stałem się człowiekiem estrady. Ale nie rezygnuję z dziennikarstwa
Gospodarz „Twoja twarz brzmi znajomo” nie chce ograniczać się do prowadzenia programów rozrywkowych. Podkreśla, że z wykształcenia jest dziennikarzem i wciąż żywi ambicje związane z tym zawodem. Obecnie realizuje je w programie „SuperLudzie”, którego bohaterami są osoby niepełnosprawne, przełamujące stereotypy i bariery.
Maciej Dowbor ukończył studia na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Karierę zawodową zaczynał jako wydawca serwisu sportowego w Programie III Polskiego Radia, jako dziennikarz sportowy pracował także w telewizji TVN. W roli gospodarza programu rozrywkowego obsadzono go dopiero w TVP – wraz z Michałem Olszańskim prowadził poranny magazyn „Pytanie na śniadanie”. W 2005 roku związał się ze stacją Polsat, gdzie zajmuje się zarówno tematyką sportową, jak i rozrywkową.
– Z zawodu jestem dziennikarzem, a po prostu w wyniku pewnych zbiegów okoliczności stałem się człowiekiem estrady, nazwijmy to, czyli takim zawodowym prowadzącym. Ale wciąż nie porzucam moich ambicji związanych z dziennikarstwem, związanych z robieniem wywiadów – mówi Maciej Dowbor agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Dziennikarskie ambicje Maciej Dowbor w pewnym stopniu realizuje w programie „Twoja twarz brzmi znajomo”, zajmuje się w nim bowiem przeprowadzaniem wywiadów z uczestnikami. Prowadzący podchodzi do nich z takim samym profesjonalizmem, jak do wywiadów o trudniejszym, mniej rozrywkowym charakterze. Rozmowy te zawierają zresztą odniesienia do kultury, dziennikarz stara się bowiem przeanalizować występ uczestnika w kontekście jej znaczenia dla popkultury danego okresu historycznego.
– Natomiast oczywiście, kiedy rozmawiamy o poważnych sprawach, o poważnych problemach ludzi, którzy muszą na co dzień mierzyć się z niepełnosprawnością, z nierównościami społecznymi, to jest zupełnie inna bajka – mówi Maciej Dowbor.
Obecnie dziennikarz pracuje na planie 12. sezonu „Twoja twarz brzmi znajomo”, zajmuje się jednak również produkcją dwóch programów dla kanałów tematycznych Grupy Polsat. Pierwszy z jego projektów to „Misja weteran” – program, którego bohaterami są polscy żołnierze ranni podczas zagranicznych misji wojskowych. W przypadku drugiego projektu Maciej Dowbor nie ogranicza się do roli producenta.
– „SuperLudzie” to program o osobach niepełnosprawnych, które mogą nam wszystkim zaimponować. Faktycznie tutaj prowadzę z nimi długie wywiady – mówi dziennikarz.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Handel
![](/files/1922771799/tpay-platnosci-foto-ram,w_274,r_png,_small.png)
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
![](/files/1922771799/fundacja-lbc-kobiety-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.
Media
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
![](/files/1922771799/pakosinska-na-zywo-foto,w_133,_small.jpg)
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.