Newsy

Madonna, Elton John i Peter Gabriel mają w domach obrazy Joanny Sarapaty

2013-11-25  |  08:10

Prace Joanny Sarapaty od ponad 20 lat wystawiane są na całym świecie, między innymi przez galerie w Stanach Zjednoczonych, Szwajcarii czy Japonii. W swoich prywatnych kolekcjach mają je również m.in. Madonna, Elton John i Peter Gabriel. O spotkaniach z gwiazdami i o tym, że przypadek może całkowicie zmienić życie,  malarka opowie w książce „Poznania”, którą właśnie pisze.

Momentem zwrotnym w karierze Joanny Sarapaty był rok 1996. Wtedy jej dziełami zainteresowała się agentka Claudii Schiffer, Placido Domingo i Petera Gabriela. Zaproponowała ona malarce współpracę i wyjazd do Nowego Jorku. Później przyszedł czas na kolejne znajomości i kolejne niezwykłe spotkania, np. z grupą The Who.

Poleciałam do Virgin na Champs Élysées sobie kupić CD, żeby zobaczyć jak oni wyglądają. Jak przyszłam do restauracji następnego dnia, okazało się, że na zdjęciach na płycie mieli po dwadzieścia parę lat, a teraz byli to panowie sześćdziesięcioparoletni. I to było takie fajne przeżycie – mówi Joanna Sarapata agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Malarka  przytacza również anegdotę z lat 90., kiedy pracowała jako dekoratorka wystaw w jednym z butików w Saint-Tropez. Pewnego dnia przyszedł tam John Reid, menadżer Eltona Johna, by kupić złoty zegarek. Jednak piorunujące wrażenie zrobiła na nim nie droga biżuteria, a wiszące na ścianach obrazy polskiej artystki. Zamiast modnego gadżetu wykupił wszystkie jej dzieła.

Elton John bardzo miły, bardzo taki skromny. Poznałam go przez jego agenta, Johna Reida – opowiada Joanna Sarapata.

Malarka w jednym z wywiadów przyznaje: „Różne rzeczy działy się w moim życiu przez taki przypadek. Moje życie składa się z niezwykle szczęśliwych zbiegów okoliczności. Piszę książkę, bo chcę opowiedzieć, że wszystko jest możliwe, naprawdę wszystko”.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.