Mówi: | Magdalena Jethon |
Funkcja: | dziennikarka |
Magdalena Jethon: Przejęliśmy misję radia publicznego. Radio Nowy Świat od patronów otrzymuje 700 tys. zł miesięcznie
Trzy lata temu dziennikarka definitywnie zamknęła w swoim życiu rozdział pod tytułem Trójka i całą swoją uwagę oraz potencjał kieruje na nowy projekt zawodowy. Radio Nowy Świat, któremu szefuje, szybko zyskało uznanie słuchaczy i dla wielu z nich stało się stacją pierwszego wyboru. Magdalena Jethon zapewnia, że dziennikarzom nie brak pomysłów na nowe cykle i audycje. Jest również wdzięczna wszystkim patronom, dzięki którym ta inicjatywa ma szansę na realizację.
Radio Nowy Świat wystartowało 10 lipca 2020 roku. Pierwszą audycję poprowadził Wojciech Mann. Od początku przyjęto, że stacja nie będzie nadawać reklam, a jej finansowanie ma się opierać wyłącznie na crowdfundingu. Rozgłośnią dowodzi Magdalena Jethon, była redaktor naczelna Trójki. Dziennikarka jest dumna, że z miłości do radia powstał solidny projekt medialny, który szybko wyrobił sobie mocną pozycję na rynku.
– Stworzyliśmy pełnowymiarowe radio, przejęliśmy misję radia publicznego i jesteśmy dumni, że to się udało. Oczywiście udało się dzięki naszym patronom, za co im bardzo dziękujemy, bo to jednak oni nas utrzymują – ponad 700 tys. zł miesięcznie to naprawdę jest coś. Dzięki temu możemy robić prawdziwe, a nie jakieś tam cząstkowe radio. Zatrudniamy 90 osób, więc naprawdę robimy radio pełną gębą – mówi agencji Newseria Lifestyle Magdalena Jethon.
Dziennikarka nie ukrywa jednak, że początki nie były łatwe. Trzeba było sporo zaryzykować, by się przekonać, czy jest to właściwy kierunek i czy zupełnie nowy projekt zdobędzie serca słuchaczy.
– Przecieraliśmy szlaki, nikt nie wiedział, czy to się uda, jak to trzeba zrobić, skąd wziąć ludzi, bo przecież nie braliśmy takich, których nikt nie chce, czyli są wolni na rynku, tylko trzeba było szukać właściwych osób. Przejęliśmy parę osób z Trójki, ale to było góra 10 proc. Poza tym zrobiliśmy konkurs na młode talenty, zgłosiło się ponad 2 tys. młodych przyszłych dziennikarzy i próbujemy ich uczyć. Po trzech latach część z nich już bardzo dobrze sprawdza się na antenie – mówi.
Magdalena Jethon podkreśla, że Radio Nowy Świat nadal będzie się rozwijać i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom słuchaczy. Są już plany na kolejne audycje i autorskie projekty.
– Musimy się rozwijać, pogłębiać naszą ofertę programową. Radio jest zbudowane, będziemy je tylko doskonalić i ulepszać. Na razie nie planujemy zatrudniać więcej ludzi – podkreśla.
Dziennikarka zapewnia też, że już nie ma nawyku włączania Trójki i sprawdzania, co tam się dzieje.
– Tam się nic nie może dziać, bo tam już niczego nie ma. Tam są zgliszcza – stwierdza Magdalena Jethon.
Czytaj także
- 2025-04-04: W drugiej połowie roku do sprzedaży trafi najinteligentniejszy Mercedes. W pełni elektryczny CLA jest krokiem do całkowitej dekarbonizacji produkcji
- 2025-02-18: Instytucje unijne przyglądają się kryzysowi politycznemu w Serbii. Kolejny miesiąc potężnych demonstracji
- 2025-02-10: Sieć MOYA planuje otwierać kilkadziesiąt nowych stacji paliw rocznie. Właśnie otworzyła 500. punkt
- 2025-01-23: Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
- 2025-01-09: Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
- 2024-12-30: Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline
- 2024-12-30: Nowy rok to dobry moment na refleksję nad celami finansowymi. Polacy mają coraz większą świadomość konieczności budowania kapitału
- 2024-11-28: P. Serafin: Potrzebujemy bardziej elastycznego unijnego budżetu. UE musi ponownie stać się synonimem innowacyjności i konkurencyjności
- 2024-12-03: Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
- 2024-12-13: Luna: Fajną opcją jest praca w sylwestra zamiast skupiania się na zabawie. Jeszcze nie mam planów na ten czas
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.