Newsy

Magdalena Mielcarz: praca z kobietami doświadczonymi przez los jest dla mnie dotknięciem prawdziwego życia

2017-11-16  |  06:38

Gwiazda chce mocniej pomagać kobietom w trudnej sytuacji życiowej. Zaangażowała się więc w pracę na rzecz schroniska dla bezdomnych kobiet, co daje jej ogromną satysfakcję i pozwala doświadczyć prawdziwego życia. Zdaniem wokalistki osoby zamożne mają obowiązek wspierać tych, dla których los okazał się mniej łaskawy.

Magdalena Mielcarz od kilkunastu miesięcy pracuje jako wolontariuszka w Alexandra House w Los Angeles. Jest to schronisko dla bezdomnych kobiet,  które zapewnia swoim podopiecznym nie tylko dach nad głową, lecz także realne wsparcie w powrocie do normalnego życia. Pomoc znajdują w nim ofiary przemocy domowej i seksualnej.

– To jest coś niesamowitego, chodzę tam spotykać się z tymi kobietami, gotuję im obiady, potem siedzimy, gadamy i to jest niesamowite mówi Magdalena Mielcarz agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Gwiazda twierdzi, że praca w schronisku jest dla niej czymś w rodzaju dotknięcia prawdziwego życia. Zdaje sobie sprawę z tego, jak niewiele trzeba, by znaleźć się w równie tragicznej sytuacji jak jej podopieczne. Wokalistka nie ukrywa, że gdy patrzy na doświadczone przez los kobiety i ich dzieci, nachodzą ją myśli o zaskakujących kolejach ludzkiego losu.

– To mogłyby być moje dzieci, to mogłabym być ja, gdyby życie mi się inaczej potoczyło. Akurat im się tak potoczyło, że może trafiły na partnera, który był po prostu fatalny i musiały uciekać z dwójką dzieci – mówi Magdalena Mielcarz.

Wokalistka jest przekonana, że osoby zdrowe i zamożne mają moralny obowiązek wspierania ludzi, którym gorzej powiodło się w życiu. Ona sama zamierza w przyszłości jeszcze mocniej zaangażować się w pomoc kobietom i dzieciom, ma bowiem poczucie, że jest to coś naprawdę ważnego. Stanowi też dla niej źródło ogromnej życiowej satysfakcji.

– Widzę siebie idącą w tym kierunku, angażującą się właśnie w tematy związane z kobietami, z dziećmi. Leży mi to głęboko na sercu – mówi Magdalena Mielcarz. – Uważam, że ludzie, którzy mają dach nad głową, rodzinę, którzy mają na chleb, mają obowiązek pomagać ludziom, którym jest gorzej, którym życie naprawdę rzucało kłody pod nogi. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Beata Tadla: Ludziom się wydaje, że na wizji wkładamy jakąś maskę, żeby nie pokazywać swojego stosunku do tego, o czym mówimy

Gospodyni „Pytania na śniadanie” bardzo ceni sobie to, że w porannym formacie nie trzeba przyjmować sztywnej pozy i karmić widza sztucznym uśmiechem, tylko można zachowywać się spontanicznie i naturalnie. Jak zapewnia, ona sama przed kamerami nie ukrywa emocji, czasem się wzrusza, a innym razem śmieje do łez. Zdaniem Beaty Tadli widzowie wyczują każdy fałsz, dlatego nie warto udawać i posługiwać się maskami. Trzeba być szczerym i otwartym. Ważna jest przy tym nić porozumienia ze swoim partnerem ekranowym, bo wtedy można sobie pozwolić na więcej.

Uroda

Wiktor Dyduła: W listopadzie wąsy są szczególnym symbolem dbania o zdrowie. Ale na nowy rok może je już zgolę

Co prawda charakterystyczny wąs od dłuższego czasu jest jego znakiem rozpoznawczym, ale wokalista nie chce się przywiązywać do takiego image’u. Już nawet był bliski zmiany, jednak postanowił jeszcze się wstrzymać, chociażby ze względu na to, że trwa listopad, który jest miesiącem solidarności z mężczyznami walczącymi z rakiem prostaty i rakiem jąder. Artyści, dziennikarze i sportowcy zapuszczają w tym czasie wąsy i tym samym zachęcają do badań profilaktycznych.

IT i technologie

Sztuczna inteligencja nie zastąpi pisarzy. Nie tworzy literatury, tylko książki dla zabicia czasu

Kwestia wykorzystania dzieł pisarzy do trenowania algorytmów sztucznej inteligencji budzi coraz większe kontrowersje. Część autorów kategorycznie zabrania takiego używania swoich prac, inni godzą się na to w zamian za proponowane przez niektóre wydawnictwa honoraria. Literaci są jednak zgodni co do tego, że teksty pisane przez SI nigdy nie wejdą do kanonu literatury pięknej. Technologia nie stworzy bowiem nowej wartości artystycznej, lecz powieli już istniejące schematy.